جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

دوران پرتلاطم آستون مارتین

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، این شرکت زیانی معادل ۵/ ۷۶میلیون پوند (۸/ ۹۰میلیون دلار) را در سال ۲۰۲۱ گزارش کرد و در حال حاضر مجموع بدهی آن حدود ۱میلیارد دلار است. آستون مارتین این برند بریتانیایی همچنین در ماه مه مدیرعامل و مدیر ارشد اجرایی خود را عوض کرد، علیرغم اینکه او تنها دو سال در این سمت بود. با این حال، اوضاع می‌تواند بهتر شود.

 

اوایل هفته گذشته آستون مارتین یک استراتژی سرمایه‌گذاری ۶۵۳میلیون پوندی (۷۷۵میلیون دلاری) را اعلام کرد که به بازپرداخت بدهی‌ها، افزایش تولید و توسعه خودروهای الکتریکی کمک می‌کند.

 

صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی که در حال حاضر سهام زیادی در لوسید موتورز و مک‌لارن دارد، مبلغ ۷۸میلیون پوند (۵/ ۹۲میلیون دلار) را برای این شرکت سرمایه‌گذاری کرد.  مرسدس بنز همچنین سهام خود را برای آستون در میان سایر سهامداران افزایش داد.

 

 

آستون مارتین در حال حاضر به دنبال پلتفرم‌های سازندگان دیگری است که می‌تواند برای اولین خودروی الکتریکی خود استفاده کند.  لارنس استرول اخیرا به سه خودروساز اشاره کرد: مرسدس بنز، ریماک و لوسید موتورز.

 

مرسدس در حال حاضر موتورهای آستون مارتین را تامین می‌کند، بنابراین ادامه این همکاری در عصر الکتریکی منطقی است.  در مارس ۲۰۲۱، لارنس استرول، رئیس اجرایی، اعلام کرد آستون مارتین اولین خودروی الکتریکی خود را در سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد کرد و طبق گزارش‌ها، این شرکت همچنان قصد دارد به این هدف دست یابد.

 

یک نسخه هیبرید پلاگین از شاسی‌بلند محبوب DBX ابتدا احتمالا تا سال آینده یا اوایل سال ۲۰۲۴ وارد بازار خواهد شد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار