به گزارش قطعات خودرو به نقل از «اخبار خودرو»،دیگنیتی را میتوان یکی از چشمنوازترین خودروهای تولید داخل طی سال گذشته دانست. همین تناسب و طراحی هارمونیک سبب شد با ورود دیگنیتی بهایران بهسرعت بر سر زبانها بیفتد.
خودروسازی بهمن با تولید و مونتاژ دیگنیتی در ایران کیفیت آن را تضمین کرده و افقهای جدیدی را در بازار SUV ایران گشوده است. حال طبق اعلام قبلی، شرکت بهمنموتور قصد دارد «دیگنیتی پرستیژ» را با ویژگیهای منحصر بهفرد در اوایل تیرماه سال جاری بهبازار معرفی کند. خودرویی که با مرور ویژگیهای آن متوجه خواهیم شد که یک کوپه با قوای محرکه و توان خاص است.
دیگنیتی پرستیژ ظاهر خود را بهروز کرده است و طراحان این خودرو بهجزئیات اهمیت دادهاند. جزئیاتی که این خودرو را جوانپسندتر کرده است. ایجاد تغییرات جزئی در سپر جلو و چراغ مهشکن، این خودرو را بهخودروهای اروپایی و آمریکایی شبیه کرده است.
طراحی رینگ 20 اینچی و بازطراحی اگزوزها از دیگر تغییرات این خودرو است. دیگنیتی پرستیژ هم از نظر فنی و هم از امکانات در کلاس بالاتری از دیگنیتی پرایم قرار میگیرد. هرچند تغییرات ظاهری دیگنیتی پرستیژ آنقدر نیست که بتوان نام فیسلیفت کامل را روی آن گذاشت.
درصورتی که دیگنیتی پرستیژ هم بهمانند دیگنیتی پرایم هوشمندانه قیمتگذاری شود میتواند یک رقیب قوی برای خودروهای چینی بازار باشد.
برخی امکانات داخل کابین دیگنیتی پرستیژ عبارتند از صندلی برقی 10 حالته راننده، نورپردازی داخلی هفت رنگ و صفحهکلید دیجیتال. همچنین نصب سیستم صوتی با برند Pioneer و آمپلیفایر مجزای ۱۵۰ وات تجربه خوبی از سفر را دراختیار سرنشینان قرار میدهد.
سیستم کنترل حرکت خودرو در سراشیبی و سربالایی، سیستم ایمنی برخورد با مانع شیشه بالابر و سانروف، دوربین ثبتکننده رانندگی، حالت رانندگی نرمال، اسپرت و زمستانی، سیستم ضد سرقت الکترونیکی، اتصال صندلی کودک، ترمز پارک برقی بههمراه سیستم توقف خودکار، کمربندهای ایمنی پیشکشاننده صندلیهای جلو، سیستم نمایش لحظهای فشار باد تایرها، فرمان چرمی و مجهز بهکلیدهای دسترسی بهسیستم مولتیمدیا، سانروف پانورامای دو قسمتی بههمراه سیستم ایمنی برخورد با مانع، درِ الکتریکی صندوقعقب، دوربین 360 درجه، پوشش چرمی صندلیها، استارت دکمهای و سیستم هوشمند ورود بدون کلید از دیگر امکانات این خودرو است.
تفاوت دیگنیتی پرستیژ و پرایم چیست؟
تفاوت اصلی بین پرستیژ و پرایم در قوای محرکه آنهاست. این خودرو مجهز بهیک موتور دو لیتری (Euro-HD) توربوشارژ با سیستم پاشش مستقیم GDI ساخت بوش است که توانی معادل 230 اسببخار و گشتاوری حدود 360 نیوتونمتر را تولید میکند.
گیربکس پرستیژ AT6 جدیدترین نسل PowertechHyundai است. اگر بخواهیم قدرت 230 اسببخاری پرستیژ را با یکی از خودروهای SUV شرکت رنو که در ایران شناخته شده مقایسه کنیم، مشخص میشود رنو KOLEOS موتوری با حجم 2.5 لیتر دارد که حدود 171 اسببخار نیرو تولید میکند. یا هیوندای سانتافه 188 اسببخار و هیوندای توسان 155 اسب بخار قدرت دارند. بههمین ترتیب میتوان بهتولیدات شرکت کیا هم اشاره کرد.
کیا اسپورتیج 176 اسببخار و سورنتو 188 اسببخار قدرت دارند. دیگنیتی پرستیژ از گیربکس متفاوتی نیز بهره میبرد و گیربکس کنونی دیگنیتی پرایم از نوع CVT است. درحالی که گیربکس این خودرو از نوع اتوماتیک ششدنده خواهد بود که شتابگیری بهتری درمقایسه با گیربکس CVT دارد.
نسخه این خودرو میتواند مصرف سوخت کمتر از 8.5 لیتر بهازای هر ۱۰۰ کیلومتر را ثبت کند و از سویی میتواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت را در کمتر از 8.7 ثانیه ثبت کند. بیشینهسرعت بهمن این خودرو فراتر از ۲۱۵ کیلومتر برساعت اعلام شده است.
این خودرو چه زمانی وارد بازار میشود؟
شرکت بهمن گفته این خودرو را در سال 1401 عرضه کند. پیش از این هم شرکت بهمن همواره خوشقول بوده و بهوعـــدههای خود عمل کرده است. بنابراین ماشینبازها و دوستداران دیگنیتی میتوانند روی وعده این شرکت خودروسازی شناختهشده حساب باز کنند.
هنوز بهطور رسمی قیمت این خودرو اعلام نشده و تاکنون سبک کاری خودروسازی بهمن این طور بوده است که قیمت خودروها تا رونمایی رسمی محصول اعلام نشود. بنابراین خودرودوستان باید تا زمان رونمایی این خودرو که تیرماه امسال خواهد بود، صبر کنند.