به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، بر اساس اطلاعاتي که شرکت چري منتشر کرده بر روي آريزو 5 GT موتور بنزيني توربو 1.6 ليتري با جعبهدنده 7 سرعته دوکلاچه تر Getrag نصب خواهد شد. يعني همان موتور و جعبهدندهاي که بر روی تيگو 8 پرو و تيگو 7 پرو و نصبشده است، بله اينجا درست نوشتهشده است و اشتباه چاپي رخ نداده زيرا در چين بر روي نسل جديد تيگو 7 با پسوند پرو موتور بنزيني توربو 1.6 ليتري با جعبهدنده 7سرعته دوکلاچه تر Getrag نصب ميشود و اين موتور بنزيني توربو 1.5 ليتري با جعبهدنده 9سرعته CVT متعلق به نسخه معمولي نسل جديد تيگو 7 است. البته بهجز ايران در بازارهاي صادراتي ديگر نيز به خاطر عرضه همزمان نسل قبلي و نسل جديد تيگو 7، به نسخه معمولي و کم قدرتتر نسل جديد تيگو 7 پسوند پرو دادهشده است تا در نامگذاري اين دو خودرو مشکلي رخ ندهد.
آريزو 5 GT با اين موتور و جعبهدنده شتابي در حدود 6 ثانيه خواهد داشت. با اين شتاب آريزو 5 GT به مبارزه با رقباي خود از قبيل MG6 ، GAC Trumpchi EMPOW،Changan UNI-V و بالاخره Sehol A5 Plus خواهد رفت. البته اين قويترين موتور چري نيست و قويترين موتور چري بر روي اکسيد VX و تيگو 8 پرو ماکس نصبشده است که بنزيني توربو 2 ليتري است و گشتاور آن هم 390 نيوتنبرمتر است. بله در آينده ممکن است شاهد ورود نسخه دو ديفرانسيل تيگو 8 با پسوند پرو ماکس به بازار ايران هم باشيم.
گويا خودروسازان چيني پس از موفقيت نسبي در توليد خودروهايي باکیفیت و طراحي قابلقبول، اکنون به مقوله بهبود عملکرد يا همان Performance هم واردشدهاند و احتمالاً در آينده نزديک خودروهاي چيني در اين زمينه هم رشد چشمگيري خواهند داشت.
ازنظر ظاهري فرم جلوپنجره و چراغهاي روشنايي در روز آريزو 5 GT کپي واضحي از محصولات لکسوس است. چراغهاي دوگانه جلو هم بهطور کامل از نوع LED هستند.
تا کنون فقط تصاوير نماي جلو و عقب آريزو 5 GT منتشرشده است و هيچ تصوير واضحي از نماي بغل آريزو 5 GT منتشرنشده است ولي ميتوان حدس زد که شاهد تغييري در اين نما نخواهيم بود.
در نماي عقب نيز خروجيهاي چهارگانه اگزوز و اسپويلر با طرح فیبر کربن بهخوبي نشانگر اسپرت بودن آريزو 5 GT هستند. گويا سامانه ترمز هم ارتقاء یافته و دوپيستونه شده است، رينگهاي آريزو 5 GT هم 17 اينچي ميباشند. بهاحتمالقوی در کنار افزايش قدرت موتور شاسي آريزو 5 GT هم ارتقاء داده ميشود و در تعليق عقب بجاي تيرپيچشي نيمهمستقل، تعليق کاملاً مستقل چند بازویی نصب خواهد شد.
تصوير واضحي از نماي داخلي آريزو 5 GT منتشرنشده وليکن در تنها تصويري که منتشرشده ميتوان بهراحتی متوجه شباهت نمايشگرهاي دوگانه آريزو 5 GT با نمايشگرهاي تيگو 8 پرو شد. البته فرمان به فرم D-Cut و جديد هست. اهرم تعويض دنده هم همانند تيگو 8 پرو و تيگو 7 پرو نيست و فرم آن تغيير داده شده است.