جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

لئو MX8 شاسی‌ بلند ایستا موتور رونمایی شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، شرکت ایستا موتور ارس به‌ صورت رسمی از جدیدترین محصول خود رونمایی کرد. لئو ام ایکس ۸ (LEO MX8) به‌عنوان نخستین خودروی سواری ساخت این شرکت خصوصی و از معدود اس یو وی های شاسی مستقل و ۴ چرخ محرک صفر کیلومتر بازار بشمار می‌رود. این خودرو با استایلی اسپرت قرار است در نیمه اول سال آینده با قیمت حدودی ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومان وارد خیابان‌های کشور شود.

 

لئو MX8 درواقع محصول ری برند شده از نیسان ترا (terra) بشمار می‌رود. این خودرو حاصل شراکت دانگ‌فنگ و نیسان ژاپن بوده و بر مبنای پلتفرم نیسان ناوارا و پیکاپ ریچ ۷ ساخته شده است. ایستا موتور این خودرو را به صورت سفارشی برای بازار ایران تدارک دیده؛ موتور دو لیتر توربو میتسوبیشی، داشبورد و تریم داخلی مشابه ریچ ۷ و نمای بیرونی جدید (مشابه نیسان palazzo و پیکاپ ریچ ۷) از تفاوت‌های نمونه ایرانی و نمونه بازار جهانی بشمار می‌رود.

 

 

طراحی ظاهری لئو MX8

در مواجه ابتدایی با لئو MX8 شاهد یک طراحی کاملا ژاپنی هستیم! یک نیسان ترا که برای ایجاد تفاوت از اجزای پیکاپ ریچ استفاده کرده و جلوپنجره‌ای بسیار بزرگ دارد. این ظاهر برای اولین بار در بازار ایران عرضه شده و در ماه‌های آینده در بازار چین نیز بفروش خواهد رسید.

در توصیف ظاهر لئو باید گفت مدت‌هاس بازار کشورمان محصول چینی با این تناسب را به خود ندیده است. استایل این خودرو مشابه به تویوتا پرادو بوده و حال و هوای ژاپنی دارد.

ناگفته نماند این خودرو و این اتاق در بازار چین هم با برند نیسان عرضه شده و در کارخانه مشترک این خودروساز ژاپنی و برند دانگ‌فنگ تولید می‌شود.

طراحی داخلی لئو MX8 ظریف‌تر از نمای بیرونی!

با ورود به کابین MX8 مانیتور بزرگ وسط داشبورد در کنار تزئینات چوبی، تکنولوژی بالا و لوکس بودن را همزمان به شما القا می‌کند. طراحی یکپارچه و ساده داشبورد حس خوبی را ایجاد می‌کند. اگر چه نیسان ترا در چین با داشبورد اصلی خود تولید می‌شود اما به درخواست شرکت ایرانی از مجموعه داشبورد پیکاپ ریچ برای لئو MX8 استفاده شده است. این مجموعه داشبورد توسط نیسان و مخصوص پیکاپ ریچ ۷ طراحی شده است.

مشخصات فنی لئو MX8

لئو MX8 در رده ابعادی D و کلاس بدنه SUV شاسی مستقل و بزرگ دسته‌بندی می‌شود. طول، عرض و ارتفاع MX8 به ترتیب ۴۸۸۲، ۱۸۵۰، ۱۸۳۵ میلی‌متر بوده و فاصله محوری آن نیز ۲۸۵۰ میلی‌متر است. برای درک ابعاد این خودرو کافی است سانگ‌یانگ رکستون ۲۰۱۸ را به یاد آورید. اندازه لئو به ابعاد این خودرو بسیار شبیه است، به همین دلیل فضای اتاق بزرگی در دسترس مالکین این اس یو وی فول سایز و ۷ نفره قرار دارد.

 

این شاسی بلند بزرگ‌جثه مجهز به پیشرانه توربو GDI میتسوبیشی با حجم ۲۰۰۰ سی‌سی بوده که ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور پایین ارائه می‌دهد. این قدرت از طریق جعبه‌دنده ۸ سرعته AT ساخت شرکت آلمانی ZF به چهار چرخ منتقل می‌شود. قدرت در حالت معمولی به محور عقب منتقل می‌شود؛ با تنظیمات مربوط به ۴X4 و چهار چرخ محرک، انتقال قدرت به‌صورت سبک و سنگین به هر ۴ چرخ قابل تنظیم است. حالت رانندگی نیز قابل انتخاب است و شما می توانید حالت های نرمال، اسپرت، برف، شن، گل و لای، اقتصادی و حالت خودکار را برای رانندگی انتخاب کنید.

 

مشخصات ایمنی لئو MX8

سیستم تعلیق لئو MX8، در جلوی خودرو فنربندی دو جناقی دوبل و در قسمت عقب سیستم تعلیق مولتی لینک ۵ اتصاله می‌باشد. این خودرو در هر چهار چرخ مجهز به ترمز دیسکی بوده و ترمزهای آن مجهز به سامانه‌های: (BAS,ABS,EBD)، کنترل ایستایی در سربالایی (HHC)، کنترل حرکت در سرپایینی (HDC)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، ترمز کمکی (EBA) و سیستم کنترل کشش (TCS) است.

از دیگر امکانات ایمنی این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ۷ کیسه هوا (جلو، جانبی، پرده‌ای و زانویی راننده)
  • ترمز پارک برقی (EPB) و اتوهلد
  • سنسور پارک عقب
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • سیستم هشدار خروج از خط (LDW)
  • رادار نقطه کور (BSD)
  • پایش فشار باد تایرها
تجهیزات و امکانات رفاهی MX8

لئو MX8 در بحث امکانات رفاهی دست پر ظاهر شده و امکانات کاملی با توجه به رده فنی و ابعادی خود دارد:

  • سانروف
  • سیستم ورود بدون کلید
  • چراغ‌های اتوماتیک و هالوژن جلو و تمام ال‌ای‌دی عقب
  • صندلی‌های برقی ردیف جلو
  • گرم‌کن صندلی‌های جلو
  • اهرم تعویض دنده الکترونیکی
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه یونیزاسیون و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
  • نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی همراه با ۴ اسپیکر و درگاه USB برای سرنشینان جلو و عقب
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی
  • قابلیت تنظیم حالت رانندگی
  • فرمان برقی
  • پاور ویندوز با قابلیت تشخیص مانع
  • نورپردازی داخلی
  • کروز کنترل
  • سیستم استارت-استاپ
  • آینه الکتروکرومیک

 

رقبا و قیمت تقریبی MX8

ازآنجایی‌که این خودرو در سگمنت محدود SUV های شاسی مستقل و فول سایز قرار می‌گیرد، به جز رکستون و بایک BJ40 plus رقیب خاص صفر کیلومتری ندارد. بنابر اعلام ایستا موتور تولید این خودرو آغاز شده و در ماه‌های آینده روانه بازار خواهد شد. لئو MX8 در محدوده قیمتی  ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومان به بازار عرضه می‌شود.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار