پرش به محتوا

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

  • 18 اردیبهشت 1404

رسانه اهل فن

رسانه اهل فن

  • پنج‌شنبه 18 اردیبهشت 1404
  • قطعات و لوازم یدکی
    • قطعات خودرو های سواری
    • قطعات خودرو های سنگین
    • قطعات ماشین آلات راهسازی
  • اخبار خودرو
    • اقتصاد خودرو
    • معرفی و بررسی خودرو
    • فناوری خودرو
    • تاریخ خودرو
    • بازار خودرو
    • خودرو های تجاری
  • گزارش
    • نمایشگاه‌ها و رویدادها
    • مطالب توصیه شده
    • گزارش تصویری
    • قوانین و مقررات
    • آموزش و مهارت
    • مصاحبه و گفت و گو
    • اتحادیه‌ها و تشکل‌ها
  • اخبار اقتصادی
  • صنعت و تولید
    • نشان تجاری
  • دانلود نشریه
    • ماهنامه قطعات خودرو
    • ماهنامه دیجی رسانه
    • مطالب قطعات
  • ارتباط باما
  • قطعات و لوازم یدکی
    • قطعات خودرو های سواری
    • قطعات خودرو های سنگین
    • قطعات ماشین آلات راهسازی
  • اخبار خودرو
    • اقتصاد خودرو
    • معرفی و بررسی خودرو
    • فناوری خودرو
    • تاریخ خودرو
    • بازار خودرو
    • خودرو های تجاری
  • گزارش
    • نمایشگاه‌ها و رویدادها
    • مطالب توصیه شده
    • گزارش تصویری
    • قوانین و مقررات
    • آموزش و مهارت
    • مصاحبه و گفت و گو
    • اتحادیه‌ها و تشکل‌ها
  • اخبار اقتصادی
  • صنعت و تولید
    • نشان تجاری
  • دانلود نشریه
    • ماهنامه قطعات خودرو
    • ماهنامه دیجی رسانه
    • مطالب قطعات
  • ارتباط باما
  • قطعات و لوازم یدکی
    • قطعات خودرو های سواری
    • قطعات خودرو های سنگین
    • قطعات ماشین آلات راهسازی
  • اخبار خودرو
    • اقتصاد خودرو
    • معرفی و بررسی خودرو
    • فناوری خودرو
    • تاریخ خودرو
    • بازار خودرو
    • خودرو های تجاری
  • گزارش
    • نمایشگاه‌ها و رویدادها
    • مطالب توصیه شده
    • گزارش تصویری
    • قوانین و مقررات
    • آموزش و مهارت
    • مصاحبه و گفت و گو
    • اتحادیه‌ها و تشکل‌ها
  • اخبار اقتصادی
  • صنعت و تولید
    • نشان تجاری
  • دانلود نشریه
    • ماهنامه قطعات خودرو
    • ماهنامه دیجی رسانه
    • مطالب قطعات
  • ارتباط باما
  • قطعات و لوازم یدکی
    • قطعات خودرو های سواری
    • قطعات خودرو های سنگین
    • قطعات ماشین آلات راهسازی
  • اخبار خودرو
    • اقتصاد خودرو
    • معرفی و بررسی خودرو
    • فناوری خودرو
    • تاریخ خودرو
    • بازار خودرو
    • خودرو های تجاری
  • گزارش
    • نمایشگاه‌ها و رویدادها
    • مطالب توصیه شده
    • گزارش تصویری
    • قوانین و مقررات
    • آموزش و مهارت
    • مصاحبه و گفت و گو
    • اتحادیه‌ها و تشکل‌ها
  • اخبار اقتصادی
  • صنعت و تولید
    • نشان تجاری
  • دانلود نشریه
    • ماهنامه قطعات خودرو
    • ماهنامه دیجی رسانه
    • مطالب قطعات
  • ارتباط باما

مهار دستوری تورم خودرو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد : به‌نظر می‌رسید دوئل شورای رقابت و وزارت صمت بر سر اعلام قیمت‌های جدید خودرو، چهارشنبه بعدازظهر به پایان برسد اما معاون اول رئیس‌جمهور ظهر پنج‌شنبه مصوبه مربوطه را وتو کرد و از شورای رقابت خواست قیمت‌ها را تعدیل کند. مخبر قیمت‌های مصوب شورای رقابت را غیرمتعارف و تورم‌زا عنوان کرده بود. به نظر می‌رسد آنچه دولت را به زعم خویش در افزایش قیمت خودرو دچار تعلل کرده است، ماموریت سیاستگذار برای «مهار تورم» باشد. امسال تولید یک‌میلیون و ۸۰۰هزار دستگاه خودرو پیش‌بینی شده است.

 

 

در حالی که همه در انتظار اعلام قیمت کارخانه‌ای جدید خودروهای داخلی در غروب چهارشنبه هفته گذشته بودند، معاون اول رئیس‌جمهور ظهر پنج‌شنبه مصوبه مربوطه را وتو کرد و از شورای رقابت خواست قیمت‌ها را تعدیل کند.

 

«دنیای اقتصاد» در گزارشی که سه‌شنبه هفته گذشته منتشر شد، پیش‌بینی کرده بود که فضا برای رشد سنگین قیمت خودروهای داخلی مساعد نیست و این پروژه، در سال جدید به مشکل برمی‌خورد. استدلال مطرح‌شده در آن گزارش این بود که چون امسال از سوی مقام‌معظم رهبری به عنوان «مهار تورم» نامگذاری شده، در تعیین قیمت کارخانه‌ای خودروها احتیاط خواهد شد.

 

به عبارت بهتر، چون برای افکار عمومی قابل هضم نیست که در سال مهار تورم، قیمت خودرو در مبدا (با این حجم از حساسیت اجتماعی) به‌یکباره رشد کند، اولا رشد قیمت تا ۷۰درصد (طبق آنچه از سوی معاون حمل‌و‌نقل وزارت صمت و قطعه‌سازان در سال گذشته مطرح شد) منتفی است و ثانیا وزارت صمت و شورای رقابت نیز تا حد امکان زیر بار اعلام و ابلاغ هر مصوبه‌ای با محوریت رشد نرخ کارخانه‌ای خودرو، نخواهند رفت. در کل، پیش‌بینی «دنیای اقتصاد» این بود که شعار امسال قطعا دست و پای سیاستگذار را برای افزایش قیمت خودروهای داخلی می‌بندد و وزارت صمت و شورای رقابت را محتاط می‌کند که کرد. با این حال، انتظار می‌رفت شورای رقابت و وزارت صمت در تعامل با یکدیگر و پس از عقب‌نشینی از افزایش قیمت ۷۰درصدی، مصوبه جدید را با محوریت رشد قیمت ۲۷ تا ۳۰درصدی (به طور میانگین) اطلاع‌رسانی کنند. حالا اما با توجه به ورود معاون اول رئیس‌جمهور به این ماجرا (ورود ناشی از تعیین شعار امسال به نام مهار تورم)، ماجرا کلا تغییر کرده و به احتمال فراوان شاهد دومین عقب‌نشینی بابت افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی خواهیم بود.

 

 

صبح چهارشنبه بود که سیلی از اخبار مربوط به تصمیم سیاستگذار درباره قیمت کارخانه‌ای خودروها شکل گرفت و عنوان شد میانگین قیمت حداقل ۲۷ و حداکثر ۴۰درصد افزایش یافته است. تفاوت در میانگین قیمت کارخانه‌ای خودروها ناشی از اظهارت متناقض اعضای شورای رقابت بود، چه آنکه سخنگوی شورا رقم مربوطه را ۲۷ تا ۳۰درصد اعلام کرد و نایب‌رئیس آن صحبت از ۴۰درصد به میان آورد. از طرفی، چون نه وزارت صمت و نه شورای رقابت هیچکدام مسوولیت اعلام رسمی لیست قیمت‌های جدید را بر عهده نگرفتند و هر یک آن را به گردن دیگری انداختند، درنهایت مشخص نشد اصل مصوبه چه بوده و میانگین قیمت خودروها در مبدا، به چه میزان افزایش یافته است. در این گیرودار که وزارت صمت و شورای رقابت بر سر مرجع اعلام لیست قیمت جدید خودروها مشغول جدل بودند، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور میز بازی را به هم زد و مصوبه مربوطه را به‌نوعی از اعتبار ساقط کرد.

 

ظهر پنج‌شنبه هفته گذشته خبر رسید که معاون اول رئیس‌جمهور در نامه‌ای خطاب به رئیس شورا و مرکز ملی رقابت خواستار تجدیدنظر در قیمت‌گذاری خودرو در شرایط فعلی شده است. مخبر در این نامه، قیمت‌های پایه‌ای (کارخانه‌ای) ارائه‌شده در جلسه اخیر شورای رقابت را افزایشی غیرمتعارف دانسته که دارای آثار تورمی است. از همین رو وی در نامه خود با اشاره به اینکه اصلاح یکباره قیمت‌ها در شرایط فعلی مناسب نیست، از شورای رقابت خواسته فورا در تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت، نسبت به تجدیدنظر در قیمت‌گذاری صوت‌گرفته اقدام کند.

 

تردیدی وجود ندارد که نامه معاون اول رئیس‌جمهور به شورای رقابت مبنی بر تجدیدنظر در قیمت خودروهای داخلی، ریشه در شعار امسال – مهار تورم – دارد. به عبارت بهتر، با وجود آنکه شورای رقابت و وزارت صمت خود با لحاظ کردن شعار امسال، از افزایش قیمت میانگین ۷۰درصدی عقب نشستند، اما ارکان بالاتر دولت به این عقب‌نشینی راضی نشده و خواستار اعمال درصد کمتری روی قیمت خودروها شده‌اند. به نظر می‌رسد وتوی مصوبه افزایش قیمت خودرو توسط مخبر، با هماهنگی رئیس‌جمهور صورت گرفته، زیرا دولت نمی‌خواهد در سال «مهار تورم» و آن هم در همین ابتدای سال، پشت مصوبه‌ای باشد که در آن رشد قیمت بالایی برای خودروهای داخلی لحاظ شده است.

 

این موضوع وقتی برای دولت حساس‌تر شده که شورای رقابت به‌صراحت اعلام کرده قیمت‌های جدید با هماهنگی وزارت صمت تعیین شده و این وزارتخانه اختیار تام دارد تا نسبت به کاهش دادن آنها اقدام کند. درواقع شورای رقابت توپ قیمت خودرو را به زمین وزارت صمت انداخته و از همین رو دولت نمی‌خواهد در سال مهار تورم بابت افزایش قیمت مورد انتقاد افکار عمومی قرار گرفته و متهم به عدم رعایت شعار سال شود.

 

حالا وزارت صمت و شورای رقابت مانده‌اند و شعار سال و موضع دولت و صنعت خودرویی که نیازمند و چشم‌انتظار افزایش قیمت برای ادامه حیات خود است. در این شرایط سخت و حساس، وزارت صمت و شورای رقابت باید تصمیمی سخت بگیرند، تصمیمی که رعایت شعار سال را بکند (تورم‌زا نباشد)، مصرف‌کنندگان را شاکی نکند و تولیدکننده را نیز راضی نگه دارد. اما آیا اساسا در این فضای تورمی، حساسیت اجتماعی بالا نسبت به قیمت کارخانه‌‌ای خودرو و با توجه به شعار سال، امکان اتخاذ تصمیمی جامع و کامل در این ماجرا وجود دارد؟ اگر پاسخ مثبت است، چرا وزارت صمت و شورای رقابت در جلسات قبلی چنین تصمیمی را نگرفتند؟ اگر هم پاسخ منفی است، تکلیف چیست و سیاستگذار چگونه می‌خواهد این کلاف سردرگم را باز کند؟

 

تبعات تعدیل مصوبه قیمت خودرو

به دنبال وتوی مصوبه افزایش قیمت خودرو توسط معاون اول رئیس‌جمهور، وزارت صمت و شورای رقابت واکنش‌های متفاوتی را نسبت به این موضوع نشان دادند. در این بین، وزارت صمت اعلام کرده «فورا مذاکرات با شورای رقابت در این مورد آغاز شده تا تصمیمی به‌صرفه و به صلاح مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گرفته شود.» در اطلاعیه وزارت صمت آمده که «با توجه به نامه معاون اول رئیس‌جمهور، وزارت صمت آماده است در اسرع وقت با برگزاری جلسات فوری با شورای رقابت، بر مبنای صیانت توأمان از حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان خودرو و با لحاظ پرهیز از اتخاذ تصمیمات تورم‌‌زا، فرآیند قیمت‌گذاری خودرو به گونه‌ای تعیین شود که هم فاقد اثرگذاری نامطلوب بر بازار باشد، هم تقاضاهای سوداگرانه را کاهش دهد و هم به افزایش تولید و عرضه خودرو منتهی شود.» وزارت صمت در نهایت تاکید کرده: «افزایش تولید خودرو سبب کاهش تقاضای کاذب و کنترل قیمت در بازار آزاد می‌شود.

 

 

با‌این‌حال، حذف کامل تقاضاهای سوداگرانه در بازار خودرو، نیازمند تصویب مالیات بر عایدی سرمایه همراه با ابزارهای قانونی لازم در مجلس شورای اسلامی است.» موضع وزارت صمت این پرسش را ایجاد می‌کند که اگر امکان اتخاذ چنین تصمیمی وجود داشته، چرا در مذاکرات قبلی این وزارتخانه و شورای رقابت، تصمیم موردنظر گرفته نشده است؟ تا همین چند هفته پیش وزارت صمت و شورای رقابت با توجه به تورم سال گذشته به عدد ۷۰درصدی برای میزان افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی رسیده‌اند و با در نظر گرفتن شعار امسال مجبور به کاهش شدید این رقم شده‌اند، حالا چطور می‌خواهند با توجه به شرایط مالی خودروسازان و فریز تقریبا ۱۶ماهه قیمت، افزایشی کمتر را لحاظ کنند؟ طبق آنچه فعالان زنجیره خودروسازی به‌خصوص قطعه‌سازان عنوان کرده‌اند، در صورت عدم افزایش قیمت سنگین خودروها (همان ۷۰درصد مطرح‌شده در سال گذشته) در مبدا، واحدهای تولید قطعه و خودرو با چالش‌های زیادی برای ادامه حیات طبیعی خود مواجه خواهند شد؛ ضمن آنکه امکان تحقق برنامه تولید مدنظر وزارت صمت نیز وجود ندارد.

 

 

وزارت صمت اعلام کرده در سال جاری حداقل یک‌میلیون و ۶۰۰هزار دستگاه خودرو در کشور به تولید خواهد رسید، یعنی حدودا ۴۰۰هزار دستگاه بیش از سال گذشته. خودروسازان و قطعه‌سازان می‌گویند تحقق این تیراژ بستگی مستقیم به تامین نقدینگی دارد و این نقدینگی در حالت استاندارد و طبیعی باید از محل فروش محصولات با قیمت عادله فراهم شود. بنابراین اگر قیمت کارخانه‌ای خودروها متناسب با هزینه‌های تولید و توأم با سود (برنامه‌ای که شورای رقابت در نظر داشت) تعیین نشود، تولید ۶/ ۱میلیون‌دستگاهی نیز محقق نخواهد شد و از طرفی، افت کیفی خودروها هم اصلا بعید نیست.

 

 

این افت کیفی ریشه اصلی‌اش در قطعه‌سازی است، چه آنکه عدم اصلاح قیمت خودرو سبب می‌شود خودروساز نقدینگی کافی را برای پرداخت مطالبات قطعه‌سازان و همچنین ارتقای کیفیت قطعات جذب نکند و آنها (قطعه‌سازان) نیز مجبور شوند از سطح کیفی محصولاتشان بزنند. در کنار اینها تداوم و حتی افزایش شکاف قیمت کارخانه و بازار خودروها دیگر پیامد عدم اصلاح قیمت خودرو در مبدا است که به دلالی و واسطه‌گری دامن خواهد زد.

 

 

قیمت خودرو در سه سناریو

با توجه به اتفاقات رخ‌داده، حالا این پرسش در ذهن شهروندان ایجاد شده که قدم بعدی وزارت صمت و شورای رقابت در ماجرای قیمت خودرو چه خواهد بود؟ در پاسخ به این پرسش می‌توان سه سناریو را در نظر گرفت که محتمل‌ترین آنها تعدیل لیست قیمت است. طبق اعلام نایب‌رئیس شورای رقابت (و با فاکتور گرفتن از اظهارات سخنگوی این شورا مبنی بر افزایش قیمت میانگین ۲۷ تا ۳۰درصدی قیمت خودرو)، میزان افزایش قیمت فعلی خودروهای داخلی به طور متوسط حدود ۴۰درصد است. بنابراین سناریوی محتمل این است که با توجه به شعار سال و موضع دولت، شورای رقابت و وزارت صمت افزایش قیمتی کمتر از این رقم را به تصویب برسانند.

 

طبق این سناریو، چون پای ادامه حیات خودروسازان و قطعه‌سازان نیز در میان است، به احتمال فراوان شورای رقابت و وزارت صمت چند درصدی از قیمت میانگین (چه ۴۰درصد باشد و چه ۲۷درصد) خواهند کاست. در این صورت، هم حرف معاون اول رئیس‌جمهور زمین گذاشته نمی‌شود و هم انتقادها از وزارت صمت و شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو در سال مهار تورم تعدیل و تلطیف خواهد شد.

 

 

سناریوی دیگر که البته احتمال رخ دادن آن بسیار ضعیف به نظر می‌رسد، تصمیم وزارت صمت و شورای رقابت مبنی بر ادامه فریز قیمت خودرو تا اطلاع ثانوی است. قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی آخرین‌بار در آذر ۱۴۰۰ افزایش یافت و تا به امروز تغییری نکرده است. از همین رو طبق این سناریو، ممکن است سیاستگذار در واکنش به شعار امسال و موضع دولت، فعلا و برای مدتی نامعلوم فریز قیمت را ادامه دهد. اجرایی شدن این سناریو تبعات منفی سنگینی برای زنجیره خودروسازی کشور خواهد داشت، از جمله افت تولید و کیفیت و همچنین تعدیل نیرو به‌خصوص در واحدهای قطعه‌سازی.

 

 

در نهایت ضعیف‌ترین سناریو این است که وزارت صمت و شورای رقابت، دولت را بابت مصوبه فعلی افزایش قیمت خودروهای داخلی مجاب کرده‌اند و لیست فعلی قیمت جدید خودروها اعلام و ابلاغ شود. طبق این سناریو، شورای رقابت و وزارت صمت می‌توانند بابت تبعات منفی عدم‌اصلاح قیمت خودروهای داخلی هشدار داده و با مانور دادن روی تاثیر فراوان این موضوع (افزایش قیمت پایه) روی رشد تولید و عرضه و نقش آن در کنترل قیمت خودرو در بازار آزاد، دولت را برای ابلاغ و اجرای مصوبه فعلی قانع کنند.

 

  • تاریخ انتشار : 20 فروردین 1402
  • نظرات : No Comments
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : 82809
  • برچسب ها : تورم خودرو, خودروسازان, شورای رقابت, صنعت خودرو, قطعات خودرو, قیمت خودرو, قیمت کارخانه ای, وزارت صمت
https://ghatatnews.ir/?p=82809
Prevقبلقیمت تارا اتوماتیک یک قدم تا میلیاردی شدن + جدول قیمت کامل
بعدیایران؛ سیزدهمین تولیدکننده خودروی سواریNext
فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو

مطالب مشابه

انفجار در بندر شهید رجایی بندرعباس؛ «بیش از ۲۸۰ نفر مجروح شدند»

06 اردیبهشت 1404
ادامه مطلب »

طرح «باهم دور ایران بگردیم» با رضایت ۹۶.۵ درصدی مشتریان به پایان رسید

31 فروردین 1404
ادامه مطلب »

انقلاب در دنیای خدمات پس از فروش:

02 فروردین 1404
ادامه مطلب »

“یادمان شهادت حضرت علی (ع) و شب‌های قدر؛ شب‌های بازگشت به خدا و راهیابی به حقیقت”

01 فروردین 1404
ادامه مطلب »

تصمیمات بدون پشتوانه مدیران

01 فروردین 1404
ادامه مطلب »

توان مشورتی بخش خصوصی گره گشایی از کلاف خصوصی سازی صنعت خودرو

01 فروردین 1404
ادامه مطلب »
مشاهده بیشتر
لوازم یدکی
Odm

آخرین اخبار

لزوم رصد و ساماندهی بازار لوازم یدکی خودرو با استفاده از سامانه کد رهگیری
کاهش فروش خودروهای تسلا در اسپانیا در حالی که برندهای دیگر رشد چشمگیری را تجربه کردند
افزایش نسبی فروش خودرو در فروردین ۱۴۰۴؛ رشد ایران‌خودرو و پارس‌خودرو، افت سایپا
لغو محدودیت‌های خرید و فروش حواله و وکالتی خودروهای وارداتی؛ بازگشت آزادی معاملات به بازار خودرو
کاهش فروش ولوو همزمان با افت بازار خودروهای برقی
بازدید مدیرعامل ایساکو و عضو هیات‌مدیره ایران‌خودرو از تعمیرگاه‌های مرکزی و نظارت بر خدمات نوروزی ۱۴۰۴
آمادگی کامل امداد ایران‌خودرو برای خدمات‌رسانی در سفرهای نوروزی و بازگشت مسافران | طرح نوروز ۱۴۰۴
بازدید مدیرعامل ایران‌خودرو از مرکز پاسخ‌گویی و امداد در لحظات تحویل سال
رکورد جدید تحویل ماهانه خودرو در دو سال گذشته شکسته شد
به عصر خلق ماشین‌های علمی تخیلی خوش آمدید
صنعت قطعه سازی خودرو در سالی که گذشت
تحولات قانون‌گذاری در واردات خودرو و قطعات: از لغو محدودیت‌ها تا الزامات جدید
ثبات بازار تایر و کاهش قیمت‌ها در آستانه سال نو
پایان سال کاری ایران‌خودرو با ثبت رکورد تولید ۵۳۸ هزار خودرو
رونمایی از اولین خودروی وارداتی پلاک شده برای جانبازان
جزئیات بیشتر خدمات مراکز معاینه فنی تهران در ایام تعطیلات نوروز
«انویدیا: پیشگام آینده خودروهای خودران»
فرسودگی ناوگان اتوبوس‌های بین‌شهری و راهکارهای نوسازی
حقوق ورودی خودروهای دست دوم ۱۰۰ درصد تعیین شد
اتوبوس های سرگردان پشت در اتاق سیاستمداران
حبس آمارهای خودرویی و کاهش شفافیت در صنعت خودرو
بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو در خردادماه ۱۴۰۴ برگزار می‌شود
ایران‌خودرو در مسیر همکاری با شریک خارجی برای ارتقای کیفیت و توسعه محصولات
هزینه یک میلیارد یورویی تعرفه‌ها برای بی‌ام‌و
افزایش تعداد نمایندگی‌های ایساکو و خدمات گسترده‌تر به مشتریان
شرکت ایساکو دوره آموزشی تخصصی خودروهای برقی را برگزار کرد
چرا استفاده از خودروهای شخصی در تهران افزایش یافته است؟
آغاز تکمیل وجه ۶ خودرو نیسان و تویوتا با اولویت واریز
آمادگی کامل نمایندگی‌های سایپا برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی
افتتاح بیست و دومین نمایندگی رسمی صنایع خودروسازی ایلیا در استان اردبیل
شورای رقابت و قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی
کاهش تورم تولید خودرو در ماه های اخیر
بهتام‌روانکار: آغاز بیست‌ودومین سال فعالیت با رکوردی جدید در فروش
برند فونیکس و دستاورد بزرگ در ایمنی خودرو
چالش‌های دریافت تاییدیه‌های استاندارد برای خودروهای وارداتی به ایران
ایران هر سال به اندازه تلفات جانی زلزله طبس، در تصادفات رانندگی کشته می‌دهد
خدمات جاده‌ای ۲۴ ساعته مدیران خودرو؛ همراه شما در سفرهای نوروزی
اعلام نتایج قرعه‌کشی خودروهای وارداتی
خروج شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو
افتتاح بزرگ‌ترین ایستگاه شارژ خودروهای برقی در تهران
اعتراضات علیه ایلان ماسک و تسلا در آمریکا و آلمان
کوشاخودرو؛ رتبه نخست خدمات فروش خودرو در سال ۱۴۰۳
پویش «نه به تصادف»؛ حرکت ملی برای کاهش حوادث جاده‌ای
گروه صنعتی ایران‌خودرو از طرح خدمات و امداد نوروزی ۱۴۰۴ رونمایی کرد
افزایش خودروهای پلاک شهرستان در تهران و چالش‌های ترافیکی
نمایشگاه بین‌المللی قطعات و لوازم خودرو ۱۴۰۴
تحول در صنعت خودرو: از خاطرات مهندس نعمت‌زاده تا پروژه جدید ایران‌خودرو
افزایش تعرفه خودروهای برقی و آینده مبهم این خودروها در سال ۱۴۰۴
مرکز خودرویی مهدوی موتورز: پیشرو در صنعت خودرو در شمال‌غرب کشور
آغاز پیش‌فروش نوروزی خودروهای سایپا با شرایط ویژه
مشاهده بیشتر

» گروه نشریات

ماهنامه قطعات خودرو

ماهنامه خانه روشن

ماهنامه دیجی رسانه

فصلنامه دیجی راه

» با ما در ارتباط باشید

09129054561
021-33531593

میدان بهارستان، خیابان ظهیر الاسلام، کوچه سلطانی، پلاک 9 واحد ۶

Telegram Instagram Youtube Rtlicons-social-aparat Rtlicons-social-bale

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق به نشریه قطعات خودرو است.نقل فقط با ذکر منبع آزاد است.