به گزارش سایپانیوز، دییس می خواهد سرعت گذار از بنزینی به برقی را در گروه خودروسازی فولکس واگن تسریع ببخشد. دییس در پیام توییتری خود در جمع مدیران در مکان آلپاک Alpach اتریش حضور ماسک را تأیید کرد. بعد از آن روزنامه ی هاندلزبلات Handelsblatt خبر آن را انتشار داد. در این نشست، ایلان ماسک فولکس واگن را با واژه تمثال [icon] [الگوی تحسین برانگیز] توصیف کرد و آن را بزرگترین چالش گر تسلا دانست.
همچنین در این روزنامه به نکته دیگری هم اشاره شده است. زمانی که هربرت دییس Herbert Diess از ایلان می پرسد، چه چیزی باعث شده است که کمپانی او چابک تر و زیرک تر از رقیب باشد، در پاسخ گفت: این موضوع به سبک مدیریت باز می گردد و این که خود مدیر عامل مهندس است و نظارتی کامل بر زنجیره تأمین، لجستیک و تولید دارد.
خود دییس هم در پست لینکدین خود این نکته را افزوده که خواسته است ایلان ماسک را به عنوان «مهمان غافلگیر کننده» به جمع مدیران خود دعوت کند تا به این نکته اشاره کند که فولکس واگن نیاز خیلی شدیدی به تصمیم گیری سریع و کنار گذاشتن بروکراسی برای بزرگترین دگردیسی در فولکس واگن دارد. در لینکدین دییس آمده است: «خوشحالیم که حتی قوی ترین رقیب ما فکر می کند که ما می توانیم در این دوره گذار موفق شویم به ویژه آن که این دگردیسی را با تمام قوا پی بگیریم.»
دییس همچنین به توانایی بالای تسلا اشاره کرده است که می تواند ظرف کمتر از 3 هفته نرم افزار خود را از نو بنویسد تا محتاج به ریزتراشه ای microchip نباشد که در بازار نایاب شده است.
دییس می گوید به عنوان رقیب تازه ظهور تسلا، به گفت و گو با آن ادامه خواهد داد. اشاره او به این ماجرا است که به زودی تولیدات تسلا در آلمان در شهر گروئنهاید Gruenheide آغاز می شود از این رو است که دییس در لینکدین خود نوشته است: «به زودی شما را در گروئنهاید خواهیم دید.»
ماه گذشته هم دییس هشدار داده بود که حضور یک خودروساز برقی آمریکایی در بازار آلمان به تشدید رقابت در میان خودروسازان محلی دامن خواهد زد. تسلا منتظر تأیید نهایی ساخت سایت آلمانی تسلا با سرمایه گذاری 5.8 میلیارد یورو [معادل 6.8 میلیارد دلار] است. در عوض خود فولکس واگن هم در حال سرمایه گذاری برای ساخت 6 کارخانه تولید باتری در اروپا است که تا سال 2030 به نتیجه می رسد و همین نشان می دهد فولکس واگن به طور کامل روی صنعت حمل و نقل نوین بر پایه خودروهای برقی شرط بسته است.