به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، فورد نسخهٔ مسابقهٔ جدیدی از موستانگ را با نام GT2 معرفی کرده است که یک پله پایینتر از موستانگ GT3 قرار میگیرد و به موتور ۵ لیتری V8 کایوت مجهز است.
فورد رسماً نسخهٔ مسابقهای موستانگ GT4 را معرفی کرده است. این خودرو یک پله پایینتر از خودروهای مسابقهای GT3 قرار میگیرد و در دستهٔ SRO GT4 رقابت خواهد کرد. موستانگ GT4 بر اساس نسخهٔ دارک هورس ساخته شده است. این ماشین توسط مالتیمتیک تولید میشود و پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 آن را فورد پرفورمنس تأمین میکند. این موستانگ مسابقهای همچنین از کمکفنرهای DSSV مالتیمتیک و گیربکس هولینگر استفاده میکند.
موستانگ GT4 از پکیج آیرودینامیکی منحصربهفردی بهره میبرد که با قوانین کلاس خود مطابقت دارد و اسپلیتر بزرگ جلو و کاناردهایی در گوشههای سپر ازجمله ویژگیهای آن هستند. روی کاپوت خودرو یک دریچهٔ هوا تعبیه شده و در عقب هم بال بلندی به چشم میخورد درحالیکه از زیر سپر چهار سر اگزوز بزرگ بیرون آمده است.
برای مقایسه، موستانگ GT3 با دو دریچهٔ بزرگ هوا روی کاپوت، اگزوزهایی که از طرفین خودرو جلوی چرخهای عقب بیرون آمدهاند، گلگیرهای عقب برجسته با ورودی هوا و بال عقب بلندتر، کمی متفاوت از GT3 به نظر میرسد.
همچنین برخلاف GT2، موستانگ GT3 از یک پیشرانهٔ ۵.۴ لیتری V8 استفاده میکند. البته این موتور بر اساس پیشرانهٔ ۵ لیتری کایوت ساخته شده و انتقال قدرت آن توسط گیربکس ترنساکسل در عقب صورت میگیرد. فورد فعلاً هیچ خریداری را برای موستانگ GT4 اعلام نکرده است اما گفته شده این خودرو در سال ۲۰۲۴ وارد پیست خواهد شد.
این در حالی است که تیم آلمانی پروتون کامپتیشن در مسابقات استقامتی فصل ۲۰۲۴ ازجمله مسابقهٔ ۲۴ ساعتهٔ لمانز با موستانگ GT3 مسابقه خواهد داد. تیم مالتیمتیک موتوراسپرت هم با دو نمونه از این خودرو در کلاس IMSA GTD Pro در ایالاتمتحده رقابت خواهد کرد.
بهزودی فورد دو موستانگ دیگر که فقط مخصوص پیست هستند را هم معرفی خواهد کرد. یکی از این مدلها دارک هورس S نام دارد که برای روزهای پیست آخر هفته در نظر گرفته شده و اساساً نسخهٔ سادهای از دارک هورس جادهای است. این خودرو تغییرات ایمنی مثل تجهیز به رول کیج با تأییدیهٔ فیا، قطعکنندههای الکتریکی و سیستم اطفاء حریق را تجربه خواهد کرد. مدل بعدی هم دارک هورس R است که یک قدم فراتر میرود و ویژگیهای مسابقهای بیشتری خواهد داشت.