جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

پرفروش‌ترین خودروهای ۲۰۲۳ در چین؛ بی وای دی فولکس‌واگن را به زیر کشید

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، در آگوست امسال، بی‌وای‌دی با فروش ۲۳۰ هزار دستگاه، پرفروش‌ترین برند بازار چین لقب گرفته و پس‌ازآن فولکس‌واگن و تویوتا در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌اند.

 

در آگوست ۲۰۲۳، بازار خودروی چین روند رو به رشد خود را حفظ کرده است. در این ماه مجموعاً ۱.۹۲ میلیون دستگاه خودرو در چین فروخته شده است که ۲.۵ درصد افزایش را نسبت به ماه قبل نشان می‌دهد. همچنین خودروهای انرژی نو (الکتریکی و پلاگین‌هیبریدی) هم فروش قابل‌توجهی در چین داشته‌اند به‌گونه‌ای که در آگوست، ۴۹۱ هزار دستگاه خودروی الکتریکی و ۲۲۵ هزار دستگاه خودروی پلاگین‌هیبریدی در چین به فروش رسیده است.

 

خودروهای انرژی نو ۳۷.۳ درصد از کل فروش خودرو در چین را به خود اختصاص داده‌اند که نشان از محبوبیت روزافزون آن‌ها دارد.

 

 

درحالی‌که برای سال‌ها فولکس‌واگن پرفروش‌ترین خودروساز بازار چین بود، حالا این عنوان به بی‌وای‌دی رسیده و با فروش ۲۳۰ هزار دستگاه و سهم بازار چشمگیر ۱۱.۹۸ درصدی، پرفروش‌ترین خودروساز چین لقب گرفته است. فولکس‌واگن با فروش ۱۹۵,۵۴۸ دستگاه که کاهشی ۶ درصدی نسبت به آگوست ۲۰۲۲ نشان می‌دهد، جایگاه دوم را در بازار چین در اختیار دارد که به معنای سهم بازار ۱۰.۱۸ درصدی است.

 

تویوتا نیز با فروش ۱۵۵,۴۹۱ دستگاه که معادل ۸.۱۰ درصد سهم بازار است، جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. هوندا با فروش ۱۰۲,۱۰۵ دستگاه و چانگان با ۸۲,۲۴۳ دستگاه نیز جمع پنج برند پرفروش بازار چین را تکمیل می‌کنند.

 

پرفروش‌ترین برندهای بازار چین در بخش خودروهای الکتریکی

بی‌وای‌دی بر بازار خودروهای انرژی نوی چین هم سلطه دارد و در هردو بخش الکتریکی و پلاگین‌هیبریدی پرفروش‌ترین برند بوده است. این شرکت چینی، با فروش ۱۲۳,۷۱۲ دستگاه، ۲۵.۲ درصد از کل فروش خودروهای تمام الکتریکی بازار چین را در اختیار دارد. این سهم در بخش مدل‌های پلاگین‌هیبریدی اما بسیار چشمگیرتر بوده و ۴۸ درصد از بازار این خودروها در چین در اختیار بی‌وای‌دی است. در همین حال، تسلا استراتژی تحویل خود در بازار چین را تغییر داده است. برخلاف سال گذشته که تسلا معمولاً در پایان هر سه‌ماهه بیشترین تعداد خودرو را تحویل می‌داد، این شرکت حالا این کار را در آگوست انجام داده است.

 

 

این تغییر استراتژی منجر به افزایش قابل‌توجه ۱۲۲ درصدی فروش تسلا در چین در ماه آگوست شده و موقعیت برند آمریکایی را به‌عنوان بازیگری مهم در این بازار بزرگ تثبیت کرده است.

 

تسلا با فروش ۶۴,۶۹۴ دستگاه، به دومین برند پرفروش بازار چین در بخش خودروهای الکتریکی تبدیل شده و سهمی ۱۰.۶۰ درصدی را به خود اختصاص داده است. آیون (متعلق به GAC) و وولینگ هم تکمیل‌کنندهٔ لیست پنج برند پرفروش بازار چین در بخش خودروهای الکتریکی هستند.

 

پرفروش‌ترین خودروهای بازار چین در آگوست ۲۰۲۳

تسلا مدل Y با فروش چشمگیر ۵۱,۱۱۷ دستگاه، به پرفروش‌ترین خودروی بازار چین در آگوست امسال تبدیل شده است. فروش این خودرو نسبت به آگوست سال قبل ۶۴.۳ درصد بیشتر شده است. در رتبهٔ دوم هم بی‌وای‌دی شین پلاس با فروش ۳۹,۸۰۸ دستگاه قرار گرفته و جایگاه سوم به مدل جدید بی‌وای‌دی سیگال با فروش ۳۴,۸۴۱ دستگاه رسیده است. جالب اینکه سه خودروی پرفروش بازار چین در آگوست ۲۰۲۳ همگی از مدل‌های الکتریکی یا پلاگین‌هیبریدی هستند و در جایگاه چهارم یک خودروی بنزینی دیده می‌شود.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *