به گزارش قطعات خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای ابراهیمی نژاد عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: هدف این است که خودرو باکیفیت، به روز و با قیمت مناسب به دست خریدار برسد؛ اما بنگاه های افتصادی این موضوع را مدنظر ندارند و به دنبال به حداکثر رسیدن سود خود هستند. به گفته ابراهیمی نژاد مسئله مدیریت فروش، تولید و عرضه در دستور کار خودروسازان مونتاژی است و خودروسازان دولتی درگیر این مسئله نیستند، اما برآوردشان با واقعیت همخوانی ندارد.شاید با تولید یک میلیون خودرو سواری چینی این بازار اشباع شود و در آن زمان باید وام داد تا افراد را مشتاق به خرید خرید کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت می گوید خودروسازان خصوصی اکنون می دانند کشش لازم در بازار وجود ندارد و به همین دلیل خودرو را با تاخیر به بازار عرضه می کنند ودر بسیاری مواقع تقاضا را در بار افزایش می دهند.
در سال ۹۲ زمانی که بازار اشباع از خودروهای چینی، وارداتی و داخلی بود، خودروسازان به مردم وام می دادند تا تولید رونق بگیرد.
کاهش مونتاژ خودرو و حرکت به سمت تولید خودروهای داخلی از زمان دور دوم تحریمها کلید خورد و پس از خروج پراید و پژو ۴۰۵ از خطوط تولیدشان، خودروسازان به تولیدات جدید روی آوردند.
بررسی آمارهای سه خودروساز بزرگ کشور حکایت از افت سهم خودروهای مونتاژی در سبد تولیداتشان دارد.