به گزارش قطعات خودرو به نقل از «اخبار خودرو»،شرکتهایی که اقدام بهتولید شارژرهای خانگی خودروهای برقی میکنند، سالهاست که ابتکارات خود را در نمایشگاه کالاهای مصرفی دیجیتال لاسوگاس «CES» بهنمایش میگذارند.
اما امسال ریسکها و فرصتها برای این شرکتها کمی بیشتر بوده است. با وجود اضافه شدن دهها مدل خودرو سواری برقی و افزایش تنوع در ناوگان تجاری برقی انتظار میرود تنها ظرف چندسال آینده اتفاقات ویژهای رخ دهد و خودروهای الکتریکی درحال ورود بهجریان اصلی بازار خودرو هستند.
این بازار بزرگتر با ارزشهای جدیدی همراه است و مصرفکنندگان جریان اصلی بازار انتظار دارند زمان شارژ مشابه زمانی باشد که سوختگیری سوختهای فسیلی انجام میشود.
این مصرفکنندگان بهطراحی تجربه کاربری خوب این نوع از سوختها عادت کردهاند و احتمالا هرگز مجبور نبودهاند بهساعات اوج و خارج از پیک شبکه برق فکر کنند.
اما بهنظر میرسد شرکتهای تولیدکننده شارژرهای خانگی و استارتآپهای کوچکتری که در نمایشگاه CES امسال حضور یافتند، از این تغییر و تحول آگاه بودهاند و بههمین دلیل محصولاتی را معرفی کردند که سریعتر، اینترنتمحورتر و بهراحتی قابل استفاده بودند و درکل برای کار با شبکه برق معمولی ساخته شده بودند.
نکته نخست درباره آنها این است که این شرکتها مشتاق رسیدن بهپایگاهی برای جذب هرچهبیشتر مشتریان هستند؛ بنابراین محصولاتی را معرفی کردند که تقریبا قابل استفاده برای تمام سبکها باشند که از شارژ ناوگان تجاری گرفته تا شارژهای خانگی و از فناوری خودرو تا شبکههای اینترنت اشیاء و حتی کسب درآمد از فضای تبلیغاتی روی شارژرها را شامل میشود.
با توجه بهاینکه انتظار میرود ارزش جهانی بازار شارژرهای خانگی از سهمیلیارد و ۲۳۹ هزاردلار در سال 2020 بهنزدیک 11 میلیارد دلار در سال 2025 افزایش پیدا کند، این صنعت هنوز فضای زیادی برای شرکتهای جدید دارد و تا پیش از اینکه با چند غول علاقهمند بهاین صنعت ادغام شوند، بسیاری از آنها CES را با نمایشهایی جذاب یا اخبار مهم خود برگزار کردند.
درنهایت شرکتهای کوچکتری که فناوری جدیدی را در CES بهنمایش گذاشتند با راهحلهای منحصربهفرد خود همچون امکانات اتصال بهاینترنت و افزایش سرعت شارژ برجسته شدند.