به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران، سعيد مؤتمني،رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودروي تهران بيان کرد: طبق آمار خودروسازان از سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ حدود ۲ ميليون و ۲۰۰ هزار خودرو توليد و روانه بازار شده است در حالي که نياز بازار در ماه حدود يکميليون و ۶۰۰ هزار خودرو است. رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودروي تهران تأکيد کرد: مشکل اصلي افزايش قيمت خودرو در بازار محدوديت عرضه است به عنوان مثال خودرويي که در بورس عرضه مي شود اگر روزانه عرضه شود مشکلي ايجاد نميشود، ولي وقتي ۱۰ روز خودرو عرضه مي کنند و به مدت يک ماه عرضه نمي شود، تأثير خود را بر بازار مي گذارد.
وي گفت: سال ۹۶ اختلاف خودروهاي داخلي ۲ تا ۵ درصد بود، اما اکنون به بيش از ۱۰۰ درصد رسيده است و براي کنترل و مديريت اين ميزان اختلاف و تأمين نياز بازار بايد توليد و عرضه افزايش يابد و محدوديت هاي واردات برداشته شود.
رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودروي تهران با اشاره به افزايش قيمت خودرو در يک ماه گذشته گفت: قيمت خودروهاي داخلي و خارجي در يک هفته اخير حدود ۱۰ درصد کاهش يافته و نسبت به ماه گذشته حدود ۴۰ درصد افزايش داشته است.
سعيد مؤتمني، رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودروي تهران بيان کرد: امروز هر دستگاه پژو ۲۰۶ تيپ ۲، ۴۵۵ ميليون تومان، پژو ۲۰۷ دندهاي فرمان برقي ۵۶۵ ميليون تومان، پژو ۲۰۷ دندهاي سقف شيشه اي ۶۰۷ ميليون تومان تيبا صندوقدار ۲۹۴ ميليون تومان، تيبا ۲، ۲۹۸ ميليون تومان، ساينا اس ۳۰۲ ميليون تومان، کوييک آر دنده اي ۳۰۵ ميليون تومان، کوييک آر اتوماتيک ۴۱۲ ميليون تومان قيمت خورد.
مؤتمني با بيان اينکه خودروهاي خارجي وارداتي هنوز در بازار عرضه نشده است، تصريح کرد: در صورت عرضه خودروهاي وارداتي به بازار قدم مثبتي درخصوص کاهش قيمت ها برداشته خواهد شد، ولي هنوز تعرفه ها مشخص نشده است.
رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودروي تهران افزود: نوسانات ارزي تأثير خود را بر کالاهاي سرمايه اي ازجمله خودرو مي گذارد و موجب نابساماني بازار و افزايش قيمت خودرو مي شود.
رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودروي تهران گفت: هم اکنون اين ميزان عرضه خودرو، پاسخگوي بازار نيست و در اين سه سال گذشته ۴۷ درصد از نياز بازار خودرو کمتر توليد و روانه بازار شده است.