به گزارش قطعات خودرو به نقل از ایکوپرس- معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایرانخودرو در اینباره گفت: ایران خودرو در راستای تنوع بخشی به سبد محصولات تولیدی خود، عرضه محصولی در سگمنت کراس اوورهای لوکس و تامین نیاز بخش بیشتری از متقاضیان، به تکمیل سبد محصولات خانواده هایما اقدام کرده و برهمین اساس هایما 8S با تنوع رنگ بیشتری به مرحله تولید انبوه رسیده است.
محسن رضایی منش افزود: هایما 8S دارای امکانات متعددی در بخش ایمنی است که میتوان به سیستم اتوهلد یا ایستایی در سربالاییAuto hold ، سامانه ترمز ضد قفل(ABS) ، سامانه کمکی ترمز (BAS) ، سامانه توزیع نیروی ترمز به صورت الکترونیکی (EBD)، کمکی حرکت در سربالایی(HHC) ، کنترل خودرو در سراشیبی (HDC) ، کنترل پایداری الکتریکی(ESP)، سیستم کنترل کشش(TCS)، ترمز پارک برقی(EPB) ، سیستم ترمز اضطراری هوشمند برای جلوگیری از برخورد با خودروها و عابر پیاده و ترمز کمکی اضطراری (EBA) اشاره کرد.
به گفته وی، هایما 8S دارای شش کیسه ایمنی هوا برای راننده و سرنشین، جانبی و پرده ای بوده و از فرمان برقی، کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC) ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب Dual Zone و سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی در میان داشبورد بهره می برد.
رضایی منش با بیان اینکه سیستم مالتی مدیای این خودرو مجهز به چهار بلندگو، بلوتوث، پورت USB، میرورلینک (قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه هوشمند)، تنظیم صدا با سرعت خودرو است، اظهار کرد: هایما 8S دارای چراغ LED روشنایی در روز، مه شکن های جلو و عقب، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو از داخل کابین، آیینه های جانبی برقی تاشونده و دارای راهنما (LED)، پاور ویندوز، شیشه بالابر برقی جلو و عقب است.
وی ادامه داد: هایما 8S در بخش تزیینات داخلی به منظور تمایز بیشتر از خودروهای مشابه، از روکش چرمی تک رنگ برای صندلی ها، غربیلک فرمان و دستگیرهها استفاده کرده و صندلیهای ردیف جلو این خودرو نیز طراحی اسپرت یک تکه و در عین حال راحتی دارند.
وی از جمله ویژگی های ظاهری بارز هایما 8S را سبک چراغهای دوتایی این خودرو در جلو عنوان کرد و گفت: جدیدترین سبک طراحی خودرو در دنیاست که چراغهای LED روشنایی روز در بالاترین قسمت و زیر کاپوت جانمایی شدهاند و چراغهای مه شکن و چراغ های اصلی در داخل سپر قرار گرفتهاند.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایرانخودرو عنوان کرد: صندلی راننده هایما 8S در هشت جهت به صورت الکترونیکی قابلیت تنظیم داشته و صندلی سرنشین نیز در چهار جهت به صورت الکترونیکی تنظیم می شود و هر دو صندلی جلو این خودرو دارای گرمکن بوده و صندلی عقب نیز به صورت دو تکه طراحی شده و امکان تاشدن برای افزایش حجم فضای بار را دارند.
رضایی منش در خصوص ویژگی های دیگر این محصول به مواردی از جمله تجهیزات سیستم اخطار باز ماندن درها، FCW هشدار برخورد از جلو، سیستم کمکی تثبیت خودرو بین خطوط LKA، سیستم کمکی جابهجایی بین خطوط LCA، مانیتورینگ تشخیص نقاط کور BSD، سیستم هشدار خروج از خطوط LDW، دوربین دید ۳۶۰ درجه، سنسور دنده عقب، سنسور پارک جلو، قفل کودک درهای عقب، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو سه نقطهای با قابلیت تنظیم ارتفاع، کمربند سرنشینان عقب سه نقطهای، ایموبیلایزر، چراغ ترمز سوم بالا، ایزوفیکس، قفل مرکزی، قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، باز شدن خودکار قفل درها هنگام تصادف، اخطار سرعت بالا، اخطار باز بودن کمربند، نمایش میزان باد لاستیک (TPMS)، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، دوربین ثبت وقایع، سانروف برقی پانورامیک، کروز کنترل تطبیقی ACC، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، چراغ نقشه خوان جلو و عقب، کامپیوتر سفری، برف پاککن شیشه عقب و کنسول میانی جلو وعقب اشاره و تاکید کرد: وجود چنین تجهیزاتی در هایما 8S نه تنها این خودرو را به لوکسترین محصول فعلی این خودروساز بزرگ تبدیل کرده، بلکه ایرانخودرو را رسما به بازار کراس اوورهای لوکس وارد کرده است.
به گفته وی، ایرانخودرو در راستای هدف خود مبنی بر جذابتر کردن فضای شهرها و خیابانها و افزایش تنوع رنگ محصولات خود قصد دارد که هایما 8S را با رنگهای سبز کله غازی، قهوهای نسکافهای، آبی اقیانوسی، قرمز ونیزی، مشکی آبنوس، سرمه ای متال و قهوه ای کادرو وارد بازار کند.
یک پاسخ
برای اکثر مردم تولید این ماشین فایده ای ندارد پرداحت یک میلیلردو سیصد میلیون از عهده انان بر نخواهد امد خیلی چیزها در این مملکت برای مردم دارد میشود آرزوی دست نیافتنی مسولین خودشان را بخواب زدند که صدای مردم به گوششان نرسد ولی باید ازخواب بیدارشوند چون روزی خواهد رسبد که فریاد مردم چنان بلند خواهد شد گه گوشان را کر خواهد کرد