تسلا مدل S پلد رکورد سریع‌ترین خودروی برقی نوربرگ‌رینگ را از تایکان پس گرفت

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، تسلا مدل S پلد با ثبت زمان هفت دقیقه و ۲۵.۲ ثانیه، رکورد سریع‌ترین خودروی الکتریکی پیست نوربرگ‌رینگ را شکسته است.

 

تسلا مدل S پلد ۱۰ ماه پس از اینکه رکورد سریع‌ترین خودروی الکتریکی تولیدی را به پورشه تایکان توربو S واگذار کرد، دوباره این عنوان را از آن خود کرده است. تسلا در توییتر اعلام کرده است که مدل S پلد مجهز به پکیج سفارشی پیست شامل محدودکنندهٔ سرعت بالاتر، لاستیک‌های مخصوص پیست و ترمزهای ارتقاءیافته، یک دور قسمت ۲۰.۸ کیلومتری نوربرگ‌رینگ را در هفت دقیقه و ۲۵.۲ ثانیه طی کرده است.

این یعنی مدل S بیش از هشت ثانیه از تایکان توربو S با تایم هفت دقیقه و ۳۳.۳ ثانیه که در آگوست سال ۲۰۲۲ ثبت شد سریع‌تر بوده است.

 

این در حالی است که رکورد قبلی تسلا که در سپتامبر سال ۲۰۲۱ ثبت شد هفت دقیقه و ۳۵.۵ ثانیه بود. با این رکورد جدید، مدل S پلد به سومین سدان تولیدی سریع جهنم سبز تبدیل شده است.

 

 

عنوان سریع‌ترین سدان این پیست در اختیار مرسدس AMG GT63 S با زمان هفت دقیقه و ۲۳ ثانیه است. پکیج پیست یا Track Pack تسلا که ماه گذشته برای مدل S معرفی شد، با قیمت ۲۰ هزار دلار در آمریکا یا ۱۸,۴۳۵ یورو در اروپا قابل سفارش است.

این پکیج حداکثر سرعت محدودشدهٔ خودرو را از ۲۸۲ کیلومتر بر ساعت به ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت افزایش می‌دهد و رینگ‌های ۲۰ اینچی سبک‌تر آلومینیومی با لاستیک‌های مخصوص پیست گودیر ایگل F1 سوپرکار ۳R را به همراه دارد.

 

 

پکیج پیست همچنین دیسک‌های ترمز کربن سیلیکونی ۴۱۰ میلی‌متری با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب و لنت‌های بهتر را هم شامل می‌شود.

 

 

این ترمزها در پاسخ به انتقادات از ترمزهای فولادی استاندارد مدل S ارائه شدند که به گفتهٔ خریداران، پس از استفادهٔ مکرر در سرعت‌های بالا در پیست به‌سرعت قدرت خود را از دست می‌دادند.

با وجودی که تسلا رکورد جهنم سبز را پس گرفته اما به نظر می‌رسد پورشه به‌زودی به رقیب آمریکایی پاسخ خواهد داد زیرا این شرکت در حال آزمایش نسخه‌ای حتی قوی‌تر از تایکان توربو S است که می‌تواند رکورد تسلا را تهدید کند.

 

 

انتظار می‌رود این نسخه به‌عنوان یکی از اعضای خانوادهٔ فیس‌لیفت تایکان، اواخر امسال یا اوایل سال آینده راهی بازار شود. این مدل جدید که احتمالاً توربو GT نام خواهد داشت، با اسپلیتر بزرگ جلو و بال عقب ثابت دیده شده است.

 

 

طبق گزارش‌ها، تایکان توربو GT می‌تواند حداکثر ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد و کاملاً وارد قلمروی مدل S پلد با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *