به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، اولیور زیپس مدیرعامل بی ام و اعلام کرد برند رولزرویس تا اوایل دهه ۲۰۳۰ میلادی فقط به تولید خودروهای برقی خواهد پرداخت.
مرد شماره یک بی ام و در مصاحبه خبری خود به استراتژی آتی شرکت و برخی محصولات جدید آن پرداخته است. زیپس میگوید بهار سال آینده میلادی شاهد معرفی سری ۵ تورینگ بازطراحی شده خواهیم بود. او خاطرنشان میسازد این استیشن لوکس از همان قوای محرکه بکار رفته در برادر سدان استفاده خواهد کرد و بنابراین نسخه برقی با نام i5 تورینگ نیز تولید خواهد شد. البته چنین گفتههایی تعجببرانگیز نیست چراکه در هفتههای اخیر تصاویر جاسوسی همین خودرو ثبت شدهاند.
مدیرعامل بی ام و به نئو کلاس نیز پرداخته، پلتفرمی که قرار است در سال ۲۰۲۵ راهی خط تولید شود. او خاطرنشان میسازد نئو کلاس چیزی بیش از یک خودروی عادی بی ام و خواهد بود زیرا نسل جدیدی از محصولات را شامل میشود. قرار است در عرض ۲۴ ماه تعداد ۶ خودروی جدید با پلتفرم نئو کلاس تولید شوند که شامل مدلهای سدان و کراس اور خواهند بود. زیپس میافزاید:
وجه مشترک تمامی این خودروها استفاده از قوای محرکه برقی خواهد بود
صحبت از محصولات برقی شد و باید گفت خودروی مینی اِیس من آوریل سال بعد معرفی خواهد شد و اگرچه زیپس اشاره زیادی به این محصول لوکس و جمعوجور نکرده اما میدانیم پیشنمایش اِیس من برقی بهصورت یک کانسپت در سال قبل انجام شد و تصاویر جاسوسی پروتوتایپ های آن نیز چندین بار منتشر شدند. انتظار میرود این خودرو بین مدلهای مینی هاچبک و کانتری من قرار گیرد و در طراحی نیز دنبالهروی آنها باشد.
مدیر ارشد بی ام و همچنین میگوید مینی به زودی مدل فروش مستقیم را در اروپا شروع خواهد کرد. این فرایند از کشورهای ایتالیا، لهستان و سوئد شروع شده و در مرحله بعد شامل کشورهای دیگر خواهد شد. بی ام و نیز در سال ۲۰۲۶ همین روند را در پیش خواهد گرفت. زیپس تصریح میکند روش فروش مستقیم مزیتهای زیادی دارد که از جمله آنها میتوان به شفافیت قیمت کامل، ارتباط بیوقفه آنلاین و آفلاین با مشتریان و دسترسی مستقیم به تجربه خرید کاملاً جدید اشاره کرد. نهایتاً باید گفت زیپس به آینده رولزرویس نیز اشاره داشته و گفته که این برند لوکس از اوایل سال ۲۰۳۰ میلادی به برندی تمام برقی تبدیل خواهد شد. خودروی جدید اسپکتر آغازگر چنین راهی است و قرار شده اولین نمونههای آن از اواخر سال جاری میلادی به دست مشتریان برسند.