به گزارش قطعات خودرو به نقل از خبرآنلاین، اسکای ول ET۵ یکی از خودروهای برقی است که حضور آن در کشور قطعی شده و از آبان ماه، فروش آن آغاز خواهد شد. طراحی محافظهکارانه و شیک، در کنار ویژگیهای فنی نسبتا خوب، از ویژگیهای این خودرو محسوب میشود.
این خودرو توسط شرکت مشترک گروه مپنا و صنایع خودروسازی کرمان، به نام نوین ماهان یا نبکا تولید خواهد شد. اسکای ول ET۵ در بازار آلمان و کشورهای حوزه خلیجفارس وارد شده و قصد ورود به بازار آمریکا را هم دارد. اسکای ول ET۵ با نام الاریس بئو (Elaris Beo) به آلمان وارد شده است.
نمای جلویی خودرو، طراحی ساده و شیک داشته و قسمت دیلایت آن، تا حدودی یادآور محصولاتی مثل کیامسی J۷ است. البته که فرم کلی خودرو، شبیه به محصولات هوندا طراحی شده است. بین دو چراغ اصلی، یک جلوپنجره صرفا تزئینی قرار دارد. ابعاد اسکای ول ET۵ چیزی نزدیک به هیوندای توسان است.
نمای پشتی، از چراغ متصل و نسبتا بزرگی برخوردار بوده که با چراغهای مه شکن عمودی به گونهای هماهنگ شده است.
کابین اسکای ول همان سادگی و به روز بودن نمای بیرونی را دارد. نمایشگر بزرگ کیلومترشمار و اطلاعات-سرگرمی، در کنار دسته دنده موس مانند، بیشترین جذابیت را در این بخش دارند. قسمت تنظیم تهویه هوا به شدت شبیه به محصولات مرسدسبنز طراحی شده است.
صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی کیلومترشمار، نمایشگر لمسی ۱۲.۸ اینچی اطلاعات-سرگرمی، دوربین ۳۶۰ درجه، روکش چرم صندلیها، گرمکن ردیف جلو، فیلتر هوای PM۲.۵ برای یونیزهسازی هوای کابین، سامانه دستیار رانندگی سطح L۲.۵، سامانههای فعال ایمنی همچون کروزکنترل تطبیقی، ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار تعویض خطوط، دستیار حرکت بین خطوط، دستیار شروع حرکت در سربالایی، تشخیص محدودیت سرعت، پارک خودکار و دستیار نوربالا، از جمله امکانات ET۵ هستند. شبکه ارتباطی Skylink به همراه دستیار صوتی و قابلیت برقراری ارتباط میان چند دستگاه، ویژگی خاص اسکای ول هستند.
پیشرانه برقی خودرو، ۲۰۴ اسببخار قدرت و ۳۲۰ نیوتونمتر گشتاور تولید میکند. با ۳۵ دقیقه شارژ سریع، میتوان ۵۲۰ کیلومتر مسافت را طی کرد. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت نیز ۷.۹ ثانیه اعلام شده است.
هنوز قیمت رسمی اسکای ول ET۵ اعلام نشده، اما با توجه به وضعیت آلودگی هوا و صوتی حاکم بر کلانشهرها، و همچنین لزوم ارتقای خودروهای برقی، باید شرایط ویژهای برای سهولت خرید این نوع خودروها در نظر گرفته شود. علاوهبر اینکه باید مهمترین موضوع، یعنی تامین زیرساخت هم رعایت بشود که به همین راحتی صورت نخواهد گرفت.