به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، فولکسواگن ID.2all هاچبک کوچکی با قیمت ۲۵ هزار یورو است که ۲۲۵ اسب بخار قدرت دارد و سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد.
فولکسواگن از کانسپتی بنام ID.2all رونمایی کرده است که پیشنمایش یک هاچبک تولیدی برای بازار اروپا است. این خودرو در سال ۲۰۲۵ با قیمت پایهٔ ۲۵ هزار یورو راهی بازار خواهد شد. نسخهٔ تولیدی ID.2all یکی از ۱۰ خودروی الکتریکی جدیدی است که فولکسواگن قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ به بازار عرضه کند. به گفتهٔ سازندهٔ آلمانی، ID.2all بهاندازهٔ گلف جادار و بهاندازهٔ پولو ارزان خواهد بود. این ماشین بر اساس نسخهٔ جدید پلتفرم MEB ساخته میشود که آن را به اولین محصول محرک جلوی سری ID تبدیل خواهد کرد.
این هاچبک کوچک الکتریکی ۴,۰۵۰ میلیمتر طول، ۱,۸۱۲ میلیمتر عرض و ۱,۵۳۰ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۶۰۰ میلیمتر است. صندوق بار ID.2all هم ۴۹۰ لیتر ظرفیت دارد که با خواباندن صندلیهای عقب این رقم به ۱۳۳۰ لیتر میرسد. این کانسپت به یک موتور الکتریکی با ۲۲۵ اسب بخار قدرت مجهز است که هاچبک ارزانقیمت فولکسواگن را در کمتر از ۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند. حداکثر سرعت این خودرو ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و برد آن ۴۶۰ کیلومتر اعلام شده است.
کانسپت ID.2all همچنین پیشنمایش زبان طراحی جدید اما آشنایی برای فولکسواگن را هم ارائه میکند. ستون C خودرو از نسل اول گلف الهام گرفته و با خطوط صاف جانبی ترکیب شده است. در جلوی خودرو هم شاهد نمایی جالب با چراغهای سراسری هستیم که بالای یک تریم نقرهایرنگ جای گرفته است. در عقب چراغها طراحی بسیار سادهای دارند و روی سپر عقب دیفیوزر برجستهای به چشم میخورد.
این کانسپت در داخل نیز طراحی جدیدی را به نمایش گذاشته است. فولکسواگن برای اینجا یک نمایشگر لمسی بزرگ ۱۲.۹ اینچی را در نظر گرفته که زیر آن پانل کنترل جدیدی برای سیستم تهویه جای گرفته است. در وسط این دکمههای تهویه یک کنترلر نقرهای چرخشی برای صدای سیستم صوتی تعبیه شده تا پاسخی به انتقادات در مورد کمبود دکمههای فیزیکی در محصولات الکتریکی فولکسواگن باشد. روی کنسول مرکزی هم یک کنترلر دوار به چشم میخورد. جلوی راننده غربیلک فرمان جدیدی با طرح سادهای برای کنترلها جای گرفته و پشت آن صفحه آمپر دیجیتالی مجزایی دیده میشود.
فولکسواگن امسال نسخهٔ جدید ID.3، نسخهٔ کشیدهٔ ID.Buzz و مدل کاملاً جدید ID.7 را به بازار عرضه خواهد کرد و در سال ۲۰۲۶ یک کراساوور الکتریکی کامپکت را به بازار خواهد فرستاد.