جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

چرا در شرایط کنونی نباید شاسی‌بلند برقی خریداری کرد؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، یکی از مالکان تسلا مدل Y در اظهارات قابل‌تأمل به ضعف‌های یک شاسی‌بلند برقی پرداخته است و در نهایت می‌گوید هم‌اکنون زمان مناسبی برای خرید چنین خودروهایی نیست.

مت دانادل مالک دو دستگاه تسلا مدل Y به نکات مهمی قبل از خرید یک شاسی‌بلند برقی اشاره کرده است. او تجربه مالکیت خود با این خودروها را به اشتراک گذاشته و به پیش‌نیازهای مالکیت خودروهای برقی، فرایند شارژ آن‌ها، استهلاک لاستیک‌ها، ترمز احیا شونده، نگرانی‌های مربوط به شعاع حرکتی، سرویس آن‌ها و… اشاره داشته است. دانادل مالک یک تسلا مدل Y پرفورمنس ۲۰۲۲ و یک تسلا مدل Y لانگ رنج ۲۰۲۱ است که هر دو مدل به دو پیشرانه برقی و سیستم چهار چرخ محرک مجهز هستند. نسخه پرفورمنس شعاع حرکتی تخمینی ۴۸۸ کیلومتری دارد و در عرض ۳.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. مدل لانگ رنج هم با یک‌بار شارژ می‌تواند مسافت ۵۳۱ کیلومتری را طی کند و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آن نیز به ۴.۸ ثانیه می‌رسد.

تسلا اشاره‌ای به ظرفیت باتری خودروی خود نکرده اما تخمین‌ها نشان می‌دهد مدل‌های پرفورمنس و لانگ رنج شاید از ظرفیت باتری ۸۱ کیلووات ساعتی برخوردار باشند. یکی از دلایل اصلی دانادل برای دوری از تسلا تجربه سرویس خودروهای خود است. او می‌گوید محبوبیت این خودروساز بین خریداران خودروهای برقی می‌تواند باعث فشار روی شبکه سرویس تسلا شود، چیزی که مشاهده می‌شود و برند یاد شده به دنبال پاسخ دادن به تقاضاهای رو به رشد است. او اظهار می‌دارد زمان انتظار طولانی یکی از نقاط ضعف سرویس‌های تسلا خواهد بود.

دیگر مشکل مالکیت خودروی تسلا به نبود ارتباط اندروید اتو و اپل کارپلی مربوط می‌شود. هر دو سیستم در خودروهای امروزی محبوبیت زیادی دارند و به مشتریان اجازه می‌دهند ویژگی‌های گوشی هوشمند خود را در سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو مشاهده کنند. تسلا اما از نرم‌افزاری استفاده می‌کند که به بنا اذعان دانادل توانایی‌های بیشتری نسبت به اندروید اتو و اپل کارپلی دارد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار