به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، نمای اصلی آسترال، با زبان طراحی مدرن رنو ارائه میشود. این سبک، حالتی بهینه شده از فرم C شکل چراغها که قبلا روی تالیسمان و کولئوس وجود داشت، ارائه میدهد. جلوپنجرهی مشبک، اجزای چهار گوش دارد و هماهنگ با اندازهی چراغها است. حجمدهی سپر و کاپوت جلو با خطوط واضح، حس اسپرت و جوانپسند آسترال را بهبود میدهد.
در نمای جانبی، نیمهی بالای بدنه برای آینه بغل، سقف و قاب پنجرهها، سیاه رنگ است. این خودرو با رینگهای اسپرت ۱۷ تا ۱۹ اینچ تولید میشود و همراه خطوط روی بدنه، اسپرت و تهاجمی جلوه میکند. در نمای پشت، چراغهای باریک و بلند، پیوستگی ناقص دارند و نشان تجاری رنو را احاطه میکنند. حجمدهی این بخش از بدنه، خصوصا برای درپوش صندوق و سپر عقب، چشمنواز و زیبا به نظر میرسد؛ هرچند که قسمتهایی از سپر با ادوات پلاستیکی ارزانقیمت نیز ساخته شده است.
رنو آسترال با طول ۴/۵ متر، عرض ۱/۸۳ متر و ارتفاع سقف ۱/۶۲ متر، فاصله محورهای ۲/۶۷ متر دارد. این خودرو، کمی بزرگتر و جادارتر از کجار است و ۵۰۰ لیتر فضای مفید برای صندوق عقب ارائه میدهد. البته میتوان با جلوکشیدن صندلیهای عقب در مدل سفارشی، ۵۷۵ فضای بار داشت. آسترال هیبریدی به دلیل نصب باتری و تجهیزات مرتبط با آن، ۴۳۰ لیتر فضای صندوق دارد.
در نمای داخلی، فناوری نمایش اطلاعات روی شیشه (HUD) با ابعاد ۹/۳ اینچ وجود دارد. پشت فرمان هم، نمایشگر تمام رنگی ۱۲/۳ اینچ نصب خواهد شد. برای سیستم سرگرمی و ناوبری، نمایشگر لمسی ۱۲ اینچ با ساختار عمودی روی داشبود وجود خواهد داشت. چراغهای ماتریکس LED در نمای اصلی، دوربین ۳۶۰ درجه و نسل جدید فناوریهای ایمنی رنو، برای آسترال ۲۰۲۲ ارائه میشود. خریدار میتواند تزئینات آلومینیوم برای دستگیرهها و چرم ناپا یا آلکانتارا نیز برای صندلیها سفارش دهد.
آسترال با پیشرانهی ۱/۲ لیتر سه سیلندر نیمه هیبریدی، ۱۳۰ اسب بخار قدرت دارد. نسخهی پایه مجهز به گیربکس دستی ۶ سرعته است و میانگین مصرف سوخت ۵/۳ لیتر در صد کیلومتر خواهد داشت. آسترال با پیشرانهی نیمه هیبریدی مجهز به موتور ۱/۳ لیتر چهار سیلندر نیز تولید میشود. سیستم محرک این مدل با همکاری مرسدس بنز ساخته شده است و قدرت ۱۴۰ تا ۱۶۰ اسب بخار ( در حالت شتابگیری موقت) دارد.