پیشرانه– شرکت مدیران خودرو بالاخره بعد از چند سال عرضه تیپهای مختلف ام وی ام ایکس ۲۲ تصمیم گرفت در سال ۱۴۰۰ تنوع بیشتری به خانواده این محصول خود بدهد و نسخه فیس لیفت آن را با نام ام وی ام x22 پرو روانه بازار کند.
به گزارش وبسایت خبری «پیشرانه» گفته میشود این کراساوور کوچک از اواخر پاییز سال ۱۴۰۰ به دست مشتریان داخلی میرسد و بنابراین بهتر است در قالب یک مقاله اختصاصی به معرفی و بررسی ام وی ام x22 پرو، محصول جدید مدیران خودرو بپردازیم.
بررسی طراحی ایکس ۲۲ پرو
امروزه بسیاری از خودروسازان چینی اقدام به الگوبرداری از زبان جدید طراحی شرکت هیوندای در چهرهپردازی محصولات خود کرده و طرح چهره هیوندای کُنا را الگو قرار میدهند. چری تیگو ۳ ایکس جدید یا همان ام وی ام ایکس ۲۲ پرو در نمای روبروی خود از سبک طراحی محصولات هیوندای الگوبرداری نموده و چراغهای دیلایت نواری را به دو طرف درب کاپوت منتقل کرده است؛ در عوض چراغهای اصلی نیز به جوانب سپر جلو رفتهاند. جلوپنجره موسوم به کهکشانی یا الماسنشان هم دراینبین دیده میشود که چهره این خودرو را تا حدودی اسپرت و جذابتر ساخته است.
در سایر بخشها تغییرات چندانی مشاهده نمیشود و میتوان گفت بهجز بهرهگیری از رینگهای جدید و همچنین اعمال برخی تغییرات در سپر عقب، تفاوت ظاهری دیگری بین نسخه جدید x22 با مدل قبلی قابلمشاهده نخواهد بود.
بررسی طراحی کابین ام وی ام ایکس ۲۲ پرو
درون کابین تقریباً همهچیز بهطور کامل عوضشده تا شاهد فضایی مدرنتر از گذشته باشیم و سرنشینان ایکس ۲۲ پرو با یک کابین نسبتاً آیندهنگرانه روبرو خواهند شد. کنسول میانی داشبورد و صفحه نمایشگر تا حدودی به سمت راننده متمایل شدهاند تا استفاده از ادوات آن برای کاربر راحتتر شود. متریال داشبورد از پلاستیک خشک است اما در قسمتهای پرلمس رودریها از روکش چرم مصنوعی استفادهشده تا کاربران حس بهتری نسبت به حضور در کابین این کراساوور کوچک پیدا کنند.
صندلیهای ردیف عقب نیز گرچه خیلی وسیع نیستند اما میتوانند پاسخگوی حضور افراد با قد متوسط باشند و ازنظر فضای پا و سر خیلی به آنها سخت نگیرند.
مشخصات فنی ام وی ام x22 پرو
بخش فنی ام وی ام ایکس ۲۲ پرو نسبت به قبل کاملا متحول شده و موتور ۴ سیلندر تنفس طبیعی جای خود را به یک پیشرانه سه سیلندر یک لیتری توربو شارژ داده است.
موتور جدید میتواند ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتنمتر گشتاور را بهواسطه گیربکس اتوماتیک سی وی تی ۹ سرعته بهسوی چرخهای جلو هدایت کند.
با توجه به در دسترس قرار گرفتن گشتاور از دور موتور ۱۷۵۰ میتوان گفت که شتاب اولیه این خودرو نسبتاً قابلقبول و متناسب با نیازهای روزمره خواهد بود؛ اما شتاب صفر تا صد ام وی ام ایکس ۲۲ پرو حدود ۱۴.۲ ثانیه ارزیابیشده که خیلی دندانگیر به نظر نمیرسد. این خودرو حدود ۱۲۲۰ کیلوگرم وزن دارد و میتواند تا ۱۷۲ کیلومتر بر ساعت نیز سرعت بگیرد. میانگین مصرف سوخت ایکس ۲۲ جدید برای ما مشخص نیست اما احتمالاً چیزی در حدود ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر توسط این خودرو بنزین مصرف خواهد شد.
ازلحاظ تجربه رانندگی هم باید بیان کرد که سواری ام وی ام ایکس ۲۲ پرو ازنظر میزان نرمی، در حد متوسط قرار دارد و روی جادههای مسطح چندان آزاردهنده به نظر نمیرسد. قسمت عقب خودرو به دلیل سیستم تعلیق ساده و نوع طراحی شاسی، ممکن است در مانورهای پرشتاب از کنترل خارج شود اما وجود سیستم کنترل پایداری این مشکل را تا حدودی مرتفع میسازد.
تجهیزات رفاهی و ایمنی ایکس ۲۲ فیس لیفت
مهمترین امکاناتی که مدیران خودرو برای mvm x22 pro در نظر گرفته شامل این موارد میشود:
فرمان برقی، نمایشگر لمسی ۹ اینچی، کیسه هوای راننده و سرنشین، ترمزهای دیسکی بهعلاوه ABS و EBD و کنترل پایداری، چراغهای دیلایت، سیستم تهویه با تنظیم دستی، آینههای برقی، سانروف، حسگر پارک عقب و …
قیمت و رقبای ام وی ام x22 پرو
طبق اخبار دریافتی، گفتهشده این خودرو قرار است باقیمتی در حدود ۵۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان به دست مشتریان ایرانی برسد. ضمناً x22 pro در حال حاضر رقیب مستقیم چندانی در ایران ندارد و تنها میتوان به رقابت این خودرو با جک اس ۳ کرمان موتور اشاره کرد. البته باید منتظر بمانیم و ببینیم دیگر خودروسازان بخش خصوصی که در حال حاضر تصمیم به ارائه مدلهای جدید چینی به بازار دارند، کدام کراساوورهای کوچک را جهت رقابت با ایکس ۲۲ پرو در آینده روانه بازار خواهند کرد.
نوشته: حسین باباپور