به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، زینگر یک ابرخودروسازی مستقر در لسآنجلس است که در هفته خودرویی مونتری که اخیرا به اتمام رسید، از دو محصول جدید خود با نامهای ۲۱C V Max و Hyper GT رونمایی کرد درحالیکه خبری از جزئیات فنی این خودروها نبود.
زینگر اعلام کرده که ابرخودروی چهارسرنشینی Hyper GT از همان فناوری ساخت پبشرفته ساخت ابرخودروی ۲۱C استاندارد استفاده خواهد کرد و به یک موتور هیبریدی V8 مجهز خواهد شد. تنها تفاوت آن در عدم تمرکز بر قابلیتهای موتوراسپرت این خودرو و توجه بیشتر به راحتی سواری خواهد بود.
Hyper GT قصد دارد تا ترکیب قابلیتهای یک ابرخودرو قدرتمند با یک گرنتورر چهارنفره به هدفی مشابه ابرخودروی چهارسرنشینی کونیگزگ یعنی جمرا برسد. این دو خودرو مسلما رقابت را از خودروسازان لوکسی چون بنتلی و رولزرویس دور کرده و رقابت جدیدی را رقم میزنند.
موتور Hyper GT همان V8 تویین توربو ۲.۸۸ لیتری تخت موجود در ابرخودروی ۲۱C استاندارد خواهد بود اما درکنار آن از دو موتور برقی نیز استفاده خواهد کرد. سازنده هر یک از این موتورهای برقی را به یکی از چرخهای جلو اختصاص داده است. مجموع قدرت تولیدشده توسط تمامی موتورهای این خودرو برابر ۱۲۳۳ اسب بخار است که آن را در رده ابرخودروها قرار میدهد. براساس اعلام زینگر، Hyper GT تنها در زمان ۱.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد که رقمی تحسین برانگیز محسوب میشود. دور موتور این خودروی هیبریدی نیز تا ۱۱,۰۰۰rpm ادامه پیدا میکند.
زینگر برای توسعه و ساخت Hyper GT از فناوری «هوشمصنوعی انسانی»، چاپ سهبعدی و روش ساخت فلزافزایی سهبعدی و مواد کامپوزیتی پیشرفته خود بهره برده است که باعث افزایش استحکام و صلبیت اجزای بدنه شده و وزن خودرو را کاهش میدهد.
طراحی بیرونی Hyper GT اشارات زیرکانهای به محصول کنونی این شرکت، ۲۱C، دارد ازجمله طراحی کشیده عقب خودرو که در ۲۱C V Max نیز مورداستفاده قرار گرفته است. با این وجود، طراحی چهره Hyper GT با دیگر برادران خود تفاوت داشته و خط مشی آینده زینگر را مشخص میکند. کابین این خودرو ظرفیت ۴ سرنشین را دارد و صندلیهایش برخلاف ۲۱C چینش متداولی دارد. Hyper GT تنها دو در دارد که بهشکل گالوینگ باز میشوند؛ این مکانیزم باعث ورود و خروج راحت و بدون دردسر سرنشینان عقب میشود.
زینگر اعلام کرده که اطلاعات بیشتری در مراحل نهایی توسعه این خودرو منتشر خواهند شد؛ بنابراین قیمت این خودرو و تاریخ تولید آن نیز در آینده اعلام میشود. از انجا که زینگر این رقابت را بسیار جدی گرفته است و سعی دارد برندهای بهنام بازار را به چالش بکشد، راه دشواری در پیش دارد؛ البته اگر نگاهی به محصولات این شرکت بیاندازیم میبینیم که احتمال موفقیت بالایی در این زمینه خواهد داشت. نظر شما درباره Hyper GT و ۲۱C V Max چیست؟! آیا زینگر میتواند مشتریان کونیگزگ و بوگاتی را برباید؟