به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، نسخه الکتریکی از داج چارجر دیتونا SRT طی چند روز گذشته معرفی شد. این خودرو برخلاف بسیاری از اتومبیلهای برقی، بسیار پر سر و صدا است چرا که داج آن را به سیستم اگزوز Fratzonic Chambered مجهز کرده است.
علاوه بر سیستم اگزوز Fratzonic Chambered، داج چارجر دیتونا SRT الکتریکی با موتورهای سری جدید این شرکت موسوم به بنشی تولید خواهد شد. به گفته داج، برای طراحی مدل چارجر دیتونا الکتریکی از خودروهای کلاسیک این شرکت یعنی داج چارجر دیتونا مدل 1968 الهام گرفته شده است.
الهامگیری از خودروهای کلاسیک برای تولید داج چارجر دیتونا SRT الکتریکی تا سطح لوگو خودرو نیز پیش رفته است. اگر خوب به تصاویر این خودرو دقت کنید، مشاهده خواهید کرد که به جای لوگو قوچ از لوگو مثلثی شکل موسوم به Fratzog استفاده شده است. این مثلث در خودروهای داج دهه 1960 و 1970 مورد استفاده قرار میگرفت.
داج علاقه دارد تا اتومبیلهایش را با نشانهای مختلف تزیین کند. داج چارجر دیتونا SRT الکتریکی به نشانهای خاصی روی گلگیر مجهز است که نمادی از پیشرانه خودرو هستند. همان طور که در قسمت قبل اشاره کردیم، پیشرانه این خودرو بنشی نام دارد و همانند دوچ چارجر هلکت، نشانههای پیشرانه روی گلگیر خودرو نصب شدهاند.
مهمترین ویژگی داج چارجر دیتونا SRT الکتریکی، سیستم اگزوز Fratzonic Chambered است که صدای مصنوعی پیشرانه V8 خودروهای عضلانی را تولید میکند. حداکثر صدای این سیستم اگزوز به 126 دسی بل میرسد که به اندازه صدای داج چارجر هلکت است.
فضای داخلی داج چارجر دیتونا SRT الکتریکی چندان عجیب و غریب نیست و ظاهری همانند دیگر خودروهای داج دارد. یک صفحه نمایش مرکزی 12.3 اینچی با یک دسته ابزار دیجیتال 16 اینچی و یک نمایشگر هدآپ 8 اینچی که اطلاعات مهم خودرو را ارائه میدهد، مجموعه نمایشگرهای این خودرو را تشکیل میدهند و باقی چیدمان کابین به صورت عادی انجام شده است. چهار حالت رانندگی Auto، Sport، Track و Drag نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است. نسل فعلی داج چارجر و داج چلنجر در سال 2023 به پایان راه خود میرسند و بنابراین انتظار داریم تا مدلهای مفهومی معرفی شده طی مدت کوتاهی به مرحله تولید برسند.