قطعات خودرو

لانچیا اورلیا، کراس‌اوور برقی لوکس برای تولید در ۲۰۲۶

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، لانچیا خود را برای عرضهٔ سه خودروی جدید طی شش سال آینده آماده می‌کند که شامل اپسیلون در سال ۲۰۲۴، اورلیا در ۲۰۲۶ و دلتا در ۲۰۲۸ می‌شود. در بین این خودروها، اورلیا به‌عنوان یک کراس‌اوور لوکس، بزرگ‌ترین محصول لانچیا خواهد بود و از نامی تاریخی استفاده می‌کند که بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۸ در سبد محصولات این شرکت حضور داشت. در اینجا هر آنچه در مورد این خودرو میدانیم را همراه با یک رندر احتمالی از طراحی آن جمع‌آوری کرده‌ایم.

 

بیرون

اورلیا پرچم‌دار لانچیا خواهد بود و بزرگ‌ترین اندازه را خواهد داشت. طول این خودرو رسماً ۴.۶ متر اعلام شده که یعنی کمی از ب‌ام‌و سری ۳ و مرسدس بنز C کلاس کوتاه‌تر است؛ اما برخلاف این سدان‌های آلمانی، اورلیا ظاهر ماجراجویانه‌تری خواهد داشت که سدان‌ها و کراس‌اوورها را باهم ادغام می‌کند.

 

رندر احتمالی که از این خودرو طراحی شده، آن را با فرمی فست‌بک مشابه پژو ۴۰۸ و سیتروئن C5 X نشان می‌دهد. البته هرچند ممکن است ابعاد و تناسبات اورلیا شبیه مدل‌های مذکور باشد اما کراس‌اوور لانچیا بدنهٔ منحصربه‌فردی خواهد داشت. طراحان این رندر، اورلیا را خودرویی نه‌چندان تهاجمی و بیشتر لوکس تصور کرده‌اند که ویژگی‌های طراحی محصولات قبلی لانچیا را هم به ارث برده است.

 

 

این ماشین در جلو از جلوپنجرهٔ چراغ‌دار بهره می‌برد که توسط رئیس طراحی جدید لانچیا وعده داده شده است. چراغ‌های LED بادامی‌شکلی مشابه کانسپت فلاویا سال ۲۰۰۳ نیز این جلوپنجره را همراهی می‌کنند. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های ظاهری اورلیا هم می‌توان به ورودی هوای عریض روی سپر، روکش‌های پلاستیکی در دهانهٔ گلگیرها و روی رکاب‌ها، گلگیرهای عضلانی، رینگ‌های بزرگ و البته خط سقف شیب‌دار اشاره کرد. طرح دورنگ با سقف مشکی هم از ویژگی‌های معمول محصولات لانچیا است.

 

 

داخل

داخل اورلیا از محصولات قدیمی نمادین لانچیا و همین‌طور مبلمان ایتالیایی الهام می‌گیرد زیرا برند لوکس گروه استلانتیس در این رابطه تودوزی‌های روشن و عناصر رترو را نشان داده است.

همچنین مدیرعامل لانچیا اعلام کرده است که برای کابین این خودرو، مرسدس بنز را معیار قرار خواهند داد و بنابراین باید منتظر متریال باکیفیت و همین‌طور کیفیت ساخت بالایی باشیم. در بخش تکنولوژی هم اورلیا مثل هر پرچم‌دار مدرنی، از تمام ویژگی‌های پیشرفتهٔ انبار استلانتیس بهره خواهد برد.

 

این احتمالاً شامل آخرین پیشرفت‌ها در سیستم‌های کمک‌راننده تا سال ۲۰۲۶ و همین‌طور سیستم اطلاعاتی-سرگرمی سطح بالا خواهد بود که در این بخش ویژگی بسیار مهمی محسوب می‌شود. لانچیا همچنین اخیراً رابط کاربری آیندهٔ خود بنام SALA (مخفف صدا، هوا، نور و واقعیت افزوده) را هم معرفی کرده است که امکان کنترل سیستم صوتی، نورپردازی داخلی و سیستم تهویه را برای راننده فراهم می‌کند.

قوای محرکه

لانچیا قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ به یک برند تمام الکتریکی تبدیل شود و اورلیا در سال ۲۰۲۶ صرفاً به‌صورت الکتریکی به سبد محصولات این شرکت اضافه خواهد شد. درحالی‌که دیگر کراس‌اوورهای فست‌بک هم‌اندازهٔ اورلیا در استلانتیس روی پلت‌فرم EMP2 ساخته شده‌اند، کراس‌اوور لانچیا به‌احتمال‌زیاد از پلت‌فرم جدیدتر STLA Medium استفاده خواهد کرد.

 

 

با توجه به موقعیت برند لانچیا، احتمالاً ساختار شاسی اورلیا بجای هندلینگ اسپرت بیشتر روی راحتی متمرکز خواهد بود زیرا وظیفهٔ ساخت مدل‌های اسپرت به آلفارومئو محول شده است. به گفتهٔ استلانتیس، پلت‌فرم STLA Medium در صورت تجهیز به باطری‌های بزرگ‌تر بین ۸۷ تا ۱۰۷ کیلووات ساعتی، بردی ۷۰۰ کیلومتری را فراهم می‌کند.

 

 

این پلت‌فرم همچنین امکان تجهیز به یک یا دو موتور الکتریکی را هم دارد که نسخهٔ دو موتوره با قدرتی بین ۲۰۰ تا ۴۵۰ اسب بخار برای اورلیا مناسب‌تر خواهد بود. همان‌طور که گفته شد، قرار است این خودرو در سال ۲۰۲۶ رونمایی شود و بنابراین انتظار نداریم بتوانیم به این زودی‌ها پروتوتایپ‌های آزمایشی آن را ببینیم. بااین‌حال، نسل جدید هاچ‌بک ساب‌کامپکت اپسیلون که در سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد، ایده‌ای از زبان طراحی جدید لانچیا به ما خواهد داد که می‌تواند در اورلیا هم استفاده شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *