جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

معرفی آئودی Q8 E-Tron، فیس‌لیفتی همراه با تغییر نام

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، آئودی کراس‌اوور الکتریکی E-Tron که در نسخه‌های معمولی و اسپرت‌بک تولید می‌شد را فیس‌لیفت کرده و نام آن را به Q8 E-Tron و SQ8 E-Tron تغییر داده است. با توجه به تعداد رو به رشد مدل‌های الکتریکی آئودی، این تغییر نام منطقی خواهد بود زیرا به نظر می‌رسد زمانی که این شرکت در سال ۲۰۱۸ روند معرفی خودروهای الکتریکی خود را آغاز کرد آینده‌نگری خوبی در استراتژی نام‌گذاری این محصولات نداشته است.

 

 

تغییرات ظاهری کراس‌اوور الکتریکی آئودی در این فیس‌لیفت جزئی هستند. بااین‌حال، جلوپنجرهٔ خودرو طبق زبان طراحی جدید خودروهای الکتریکی این شرکت اصلاح شده و ورودی‌های هوای طرفین آن‌هم بزرگ‌تر شده‌اند. در عقب نیز سپر و دیفیوزر بازطراحی شده‌اند. به لطف این تغییرات، ضریب درگ خودرو در نسخهٔ معمولی از ۰.۲۸ به ۲.۷ و در نسخهٔ اسپرت‌بک از ۰.۶ به ۰.۲۴ کاهش پیدا کرده است. Q8 E-tron همچنین از لوگوی جدید آئودی استفاده می‌کند که به‌رسم همهٔ لوگوهای جدید این روزها، جلوهٔ سه‌بعدی را کنار گذاشته و نمای دوبعدی ساده‌ای را جایگزین کرده است.

 

در داخل خودرو نیز مثل بیرون تغییرات جزئی هستند و بنابراین همچنان شاهد همان صفحه آمپر دیجیتالی به همراه دو نمایشگر لمسی با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MMI هستیم که جای اکثر دکمه‌های فیزیکی را گرفته‌اند. البته حالا آئودی تریم‌های داخلی جدیدی مثل چوب گردوی قهوه‌ای روشن و همین‌طور متریال پایداری را ارائه کرده که از بطری‌های بازیافتی ساخته شده‌اند.

مهم‌ترین به‌روزرسانی Q8-E-Tron اما در باطری‌های آن صورت گرفته است. در نسخهٔ پایهٔ Q8 50 E-Tron ظرفیت باطری‌ها از ۶۹ به ۸۹ کیلووات ساعت (۹۵ کیلووات ساعت ناخالص) افزایش پیدا کرده است که افزایشی ۲۹ درصدی را نشان می‌دهد. این افزایش در کنار نرم‌افزار جدید مدیریت باطری که ظرفیت قابل‌استفاده را بهبود می‌دهد باعث شده برد این مدل از ۳۴۰ کیلومتر به ۴۹۰ کیلومتر افزایش پیدا کند (۵۰۵ کیلومتر در نسخهٔ اسپرت‌بک).

 

در نسخه‌های قوی‌تر Q8 55 E-Tron و SQ8 E-Tron هم باطری‌های ۸۶ کیلووات ساعتی قبلی با نمونه‌های ۱۰۶ کیلووات ساعت (۱۱۴ کیلووات ساعت ناخالص) جایگزین شده‌اند. به لطف این باطری‌های جدید، برد مدل دو موتورهٔ Q8 55 E-Tron از ۴۴۰ کیلومتر به ۵۸۰ کیلومتر (۶۰۰ کیلومتر در نسخهٔ اسپرت‌بک) افزایش پیدا کرده است درحالی‌که مدل سه موتورهٔ SQ8 هم حالا می‌تواند با هر بار شارژ تا ۴۹۵ کیلومتر (۵۱۵ کیلومتر در نسخهٔ اسپرت‌بک) را طی کند.

هرچند حداکثر ظرفیت شارژ ۱۵۰ کیلوواتی در مدل پایهٔ Q8 50 E-Tron ثابت باقی مانده اما این رقم در مدل‌های Q8 55 E-Tron و SQ8 E-Tron به ۱۷۰ کیلووات افزایش پیدا کرده است که می‌تواند از ۱۰ تا ۸۰ درصد باطری‌ها را ظرف ۳۱ دقیقه شارژ کند. با استفاده از شارژرهای معمولی ۱۱ کیلوواتی AC، شارژ باطری‌های مدل Q8 50 E-Tron حدود ۹ ساعت و ۱۵ دقیقه طول خواهد کشید که این زمان برای دو مدل قوی‌تر حدود ۱۱ ساعت و ۳۰ دقیقه خواهد بود.

 

در مدل پایهٔ Q8 50 E-Tron، به لطف افزودن دو سیم‌پیچ به تک موتوری که در عقب نصب شده، خروجی افزایش یافته و مصرف انرژی کمتر شده است. این موتور حالا در حالت بوست ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۶۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که ۲۷ اسب بخار و ۱۰۴ نیوتن متر بیشتر از قبل شده است. بااین‌حال، قدرت و گشتاور دو مدل قوی‌تر بدون تغییر باقی مانده و بنابراین Q8 55 E-Tron در حالت بوست مثل قبل ۴۰۸ اسب بخار قدرت و ۶۶۴ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌کند و SQ8 E-Tron هم از ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۹۷۳ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار