به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، سانگیانگ که به KG موبیلیتی تغییر نام داده است، نسخهٔ فیسلیفت پیکاپ رکستون اسپرت را با تغییراتی در بیرون و بهروزرسانیهایی در داخل معرفی کرده است.
شرکت سانگیانگ که بهتازگی به KG موبیلیتی تغییر نام داده است، بهسرعت در حال پیشبرد برنامههای خود تحت مالکیت جدید است و مدلهای تازه یا بروز شده را معرفی میکند. یکی از این مدلها پیکاپ رکستون اسپرت است که حالا نسخهٔ بروز شدهٔ آن با نام کلمن معرفی شده است. نسل کنونی رکستون اسپرت در سال ۲۰۱۸ به بازار آمد و بنابراین وقت آن رسیده بود تا فیسلیفتی را تجربه کند.
فیسلیفت رکستون اسپرت از ظاهری بازطراحی شده بهره میبرد که یکی از ویژگیهای آن چراغهای جلوی باریکتر برادر شاسیبلند یعنی رکستون است. جلوپنجرهٔ کرومی هشتضلعی، سپر جدید با چراغهای مه شکن LED، مقادیر زیادی روکش پلاستیکی و تریم پلاستیکی طرح آلومینیوم در اطراف ورودی هوای پایینی هم از دیگر ویژگیهای نمای جلویی این پیکاپ کرهای هستند.
دیگر قسمتهای بدنهٔ رکستون اسپرت تقریباً بدون تغییر باقیمانده است ولی خوشبختانه به لطف فلاپهای دور گلگیر و دیگر ویژگیهای آفرودی، پیکاپ سانگیانگ هنوز هم نسبتاً مدرن به نظر میرسد. این شرکت همچنین رینگهای آلیاژی جدیدی با اندازههای ۱۷، ۱۸ یا ۲۰ اینچی را هم برای این خودرو ارائه کرده است. جالب اینکه نسخهٔ پیش از فیسلیفت این پیکاپ هم همچنین با نام رکستون اسپرت اما بدون پسوند کلمن به بازار عرضه میشود.
اصلیترین بهروزرسانی داخلی رکستون اسپرت کلمن ارائهٔ یک نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگتر ۱۲.۳ اینچی بجای نمونهٔ ۸ اینچی قبلی است که بهصورت ایستاده در بالای داشبورد در کنار صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی جای گرفته است. داشبورد نیز برای تجهیز به این نمایشگر جدید بازطراحی شده و حالا از دریچههای تهویهٔ باریکتر، کنترلهای تهویهٔ لمسی، نورپردازی داخلی ۳۲ رنگ و پورتهای شارژ USB-C بهره میبرد.
آپشنهای تودوزی رکستون اسپرت شامل چرم مصنوعی یا چرم ناپا در رنگهای مشکی یا خاکی میشود و تجهیزات ایمنی آنهم با شش ایربگ و تعداد زیادی سیستمهای کمکراننده ارتقاء پیدا کرده است. شاسیبلند رکستون هم از همین بهروزرسانیها بهرهمند شده اما در بیرون بدون تغییر باقیمانده است.
زیر کاپوت رکستون اسپرت کلمن همان پیشرانهٔ ۲.۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل قرار گرفته که ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو صرفاً از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک با سامانهٔ چهارچرخ محرک و قفل دیفرانسیل به هر دو محور منتقل میشود. این پیکاپ بسته به نوع تعلیق که شامل پنج اتصالی برای استفادههای جادهای یا فنر شمش برای کاربریهای تجاری خواهد بود، میتواند بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم بار را حمل کند. اتاق بار هم در دو طول مختلف با ظرفیت ۱۰۱۱ لیتر یا ۱۲۶۲ لیتر قابل انتخاب خواهد بود. رکستون اسپرت توانایی یدک کشی حداکثر سه تن را هم دارد که حالا با اضافه شدن سیستم جدید کنترل نوسان تریلر، این کار آسانتر صورت میگیرد.
رکستون اسپرت کلمن با قیمتی بین ۳۴.۷ تا ۴۰.۴ میلیون وون معادل ۲۶,۲۵۰ تا ۳۰,۵۵۰ دلار در کره جنوبی عرضه میشود درحالیکه رکستون اسپرت قدیمی هم همچنان با قیمتی بین ۲۸.۲ تا ۴۲.۳ میلیون وون معادل ۲۱,۳۴۰ تا ۳۲,۲۳۰ دلار قابل خریداری خواهد بود. KG موبیلیتی اعلام نکرده که این پیکاپ جدید چه زمانی در بازارهای خارج از کره عرضه خواهد شد اما انتظار میرود این اتفاق طی سال آینده رخ دهد.