معرفی سوپرکار کاملاً جدید دونکروورت F22 با ۵۰۰ اسب بخار قدرت

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، سوپرکار جدید دونکروورت F22 با پیشرانه پنج سیلندر ۵۰۰ اسب بخاری ساخت آئودی و ۷۵۰ کیلوگرم وزن معرفی شد.

 

شرکت هلندی دونکروورت اولین محصول کاملاً جدید خود پس از بیش از یک دهه را معرفی کرده است.

این خودرو F22 نام دارد و جایگزین D8 GTO می‌شود. F22 که ۴,۰۳۹ میلی‌متر طول دارد، به لطف چرخ‌های بیرون از بدنه، کاپوت کشیده، لوله اگزوزهای جانبی و ظاهر تهاجمی، فوراً به‌عنوان محصولی از دونکروورت قابل‌تشخیص خواهد بود.

 

البته حالا چرخ‌های عقب به لطف گلگیرهای پهن‌تر، بهتر در بدنه ادغام شده‌اند و موجب بهبود آئرودینامیک خودرو خواهند شد.

 

در همین حال، سقف تارگای دوبخشی قابل برداشتن نیز می‌تواند F22 را به یک رودستر تبدیل کند. درهای پروانه‌ای و چراغ‌های تمام LED هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی این سوپرکار جدید هلندی هستند.

به گفتهٔ دونکروورت، این خودرو در مقایسه با سلف خود بهبودهایی را در بخش کارایی، راحتی و سهولت استفاده تجربه کرده است بدون آنکه از تمرکز روی شخصیت سوپرکار فاصله بگیرد. همچنین به لطف ابعاد بزرگ‌تر، کابین دونفرهٔ خودرو حالا جادارتر شده و از صندلی‌های مسابقه‌ای اختصاصی با کمربندهای ایمنی شش نقطه‌ای سفارشی بهره می‌برد که تائیدیه استفاده در پیست و جاده را دارند. صفحه آمپر دیجیتالی، یک مینی آیپد سفارشی به‌عنوان نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، سیستم تهویه مطبوع سفارشی و صندوق بار ۳۰۰ لیتری هم ازجمله ویژگی‌های داخلی F22 هستند.

 

دونکروورت مثل محصول قبلی خود، برای این مدل هم از پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربوشارژ آئودی استفاده کرده که ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این اعداد ۵۸ اسب بخار و ۷۰ نیوتن متر نسبت به D8 GTO افزایش پیدا کرده‌اند. نیروی موتور از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی سبک‌وزن با دسته‌دندهٔ کوتاه که از تکنولوژی تطبیق‌دهندهٔ دور موتور بوش بهره می‌برد به دیفرانسیل لغزش محدود تورسن در عقب منتقل می‌شود. سیستم‌های الکترونیکی این خودرو نیز صرفاً به کنترل کشش چندمرحله‌ای و سیستم ABS ساخت بوش به‌صورت سفارشی محدود می‌شود.

F22 ظرف ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و در ۷.۵ ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت می‌رسد تا نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. مهم‌تر از شتاب صفرتاصد اما شتاب جانبی ۲.۱۵ جی این خودرو است که تمرکز آن روی هندلینگ را نشان می‌دهد. F22 روی یک شاسی کاملاً جدید از فولاد لوله‌ای و فیبر کربن ساخته شده که استحکام پیچشی و خمشی آن نسبت به مدل قبلی دو برابر بیشتر است و درعین‌حال باعث بهبود ایمنی خودرو می‌شود. این ماشین تنها ۷۵۰ کیلوگرم وزن دارد که ۷۰ کیلوگرم از D8 GTO بیشتر است اما افزایش قدرت پیشرانه، نسبت قدرت به وزن آن را به رقم چشمگیر ۶۶۶ اسب بخار بر هر تن رسانده است.

سیستم تعلیق محصول جدید دونکروورت در جلو و عقب از نوع دو جناقی با کمک‌فنرهای تطبیقی و سیستم تنظیم هیدرولیکی است که می‌تواند ارتفاع خودرو را تا ۳۵ میلی‌متر کاهش یا افزایش دهد. ترمزهای خودرو به دیسک‌های فولادی ۳۳۰ میلی‌متری در جلو و ۲۷۹ میلی‌متری در عقب با کالیپرهای چهار پیستونهٔ AP ریسینگ مجهز هستند درحالی‌که سیستم فرمان به انتخاب خریدار می‌تواند هیدرولیکی یا برقی باشد.

از دونکروورت F22 تنها ۷۵ دستگاه ساخته خواهد شد که تاکنون ۵۰ دستگاه آن فروخته شده است. این شرکت در حال حاضر سفارشات خرید برای ۲۵ دستگاه باقیمانده و همین‌طور سوپرکار بعدی خود که احتمالاً بر اساس F22 ساخته می‌شود را پذیرش می‌کند. قیمت این ماشین در اروپا از ۲۴۵ هزار یورو آغاز می‌شود اما در آمریکای شمالی و خاورمیانه هم عرضه خواهد شد. ازجمله رقبای دونکروورت F22 می‌توان به BAC مونو، KTM X-Bow GT-XR و برخی محصولات کاترهام و رادیکال اشاره کرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *