به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، بزرگترین خودروی تولید نیسان برای سال ۲۰۲۳ تغییراتی خواهد داشت؛ اما قیمت مشابه مدلهای قبلی را حفظ خواهد کرد. این شرایط ممکن است به افزایش فروش جهانی برای آرمادا (پاترول) کمک کند.
آرمادا و پاترول، دو مدل از محصولات نیسان برای کشورهای مختلف هستند که البته تفاوت چندانی ندارند. آرمادا مخصوص بازار امریکا و کانادا عرضه میشود؛ درحالیکه پاترول، مخصوص آسیا و استرالیا است. به همین دلیل، ظاهر آرمادا و امکانات داخل آن نسبت به پاترول، لوکستر هستند.
نیسان ژاپن در سال ۱۹۵۱ اقدام به مونتاژ جیپ امریکایی با نام پاترول کرد. نسل دوم این خودرو نیز ظاهری مشابه جیپ داشت اما از نسل سوم، به یک شاسیبلند مدرن با طراحی مستقل تبدیل شد. پاترول بین سالهای ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۹ در خط تولید ژاپن حضور داشت و توسط پارس خودرو ایران از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۳ مونتاژ میشد.
پاترول از نسل ششم در سال ۲۰۱۰ کلاس شاسیبلندهای اسپرت و مناسب آفرود را ترک کرد تا سبک لوکس ژاپنی، مشابه تویوتا لندکروزر داشته باشد. این تصمیم، فروش پاترول و آرمادا در سراسر جهان، خصوصا کشورهای عرب خاورمیانه را افزایش داد. نسل فعلی با تمام ابعاد طول و عرض و ارتفاع، اندکی بزرگتر از تویوتا لندکروزر است اما ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینهی خرید پایینتر دارد.
پاترول /آرمادا همچنان براساس مدل سال ۲۰۱۰ تولید میشوند و تغییر نسل نداشتهاند. تغییر چهره (فیسلیفت) آرمادا در سال ۲۰۲۱، ظاهر این خودرو را دگرگون کرد اما تحول فنی برای پیشرانه نداشت. مدل ۲۰۲۳ نیسان آرمادا نیز صرفا، تزئینات اضافی و بهبودهای ایمنی ارائه میکند.
موتور ۵/۶ لیتری V8 تنفس طبیعی برای آرمادا سفارش امریکا، ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. نسخهی پایه، دیفرانسیل عقب و فاقد AWD است. گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته برای تمام مدلهای ارائه میشود و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۶ تا ۶/۵ ثانیه فراهم میکند. وزن خالص آرمادا تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل ۲۵۷۰ تا ۲۷۴۰ کیلوگرم است. این شاسی بلند پهنپیکر، میانگین مصرف سوخت ۱۵ لیتر در صد کیلومتر دارد.