به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، نسل جدید تویوتا پرادو با پیشرانهٔ چهار سیلندر توربوشارژ هیبریدی و قیمت پایهٔ حدود ۵۵ هزار دلار به جنگ فورد برانکو و لندروور دیفندر میرود.
تویوتا سرانجام پس از سالها انتظار نسل جدید لندکروزر پرادو را رونمایی کرده است. البته این خودرو فعلاً در آمریکای شمالی با نام لندکروزر معرفی شده تا جایگزینی برای سری ۲۰۰ باشد. این خودرو با کد J250 روی پلتفرم TNGA-F مشترک با لکسوس GX و لندکروزر ۳۰۰ ساخته شده است. پرادوی جدید در ظاهر اشتراکات زیادی با GX دارد که بارزترین آنها خط پنجرهها است ولی شباهت بین این دو خودرو چندان آشکار نیست و پرادو خشنتر از لکسوس به نظر میرسد.
پرادو در جلو با دو طراحی مختلف ارائه میشود. تیپ پایه با نام ۱۹۵۸ و تیپ پرچمدار فرست ادیشن از چراغهای جلوی دایرهای استفاده میکنند درحالیکه تیپ میانی چراغهای مستطیلی دارد. در نسخه اول همچنین شاهد سپر پلاستیکی مشکی هستیم. در عقب، چراغهای مربعی سادهای در گوشههای گلگیر جای گرفتهاند و چرخ زاپاس برخلاف نسل قبلی زیر سپر نصب شده است. بهطورکلی، تویوتا برای این شاسیبلند جدید طراحی کاملاً رترو را در نظر گرفته که به نسلهای قدیمی لندکروزر اشاره دارد. برخلاف ظاهر خشن و آفرودی اما پرادو بهصورت استاندارد در تمام تیپها با لاستیکهای چهارفصل ارائه میشود.
برخلاف لکسوس GX و لندکروزر ۳۰۰ که با پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 ارائه میشود، تویوتا برای پرادو در بازار آمریکا موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربوی هیبریدی را در نظر گرفته است. این پیشرانه به لطف یک موتور الکتریکی ۴۸ اسب بخاری که در گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک نصب شده است، مجموعاً ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این خودرو همچنین بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک با گیربکس کمکی دو سرعته، دیفرانسیل مرکزی لغزش محدود و قفل دیفرانسیل عقب مجهز است.
پرادو ۲۲۰ میلیمتر از زمین فاصله دارد و زوایای حمله، فرار و شکست آن به ترتیب برابر با ۳۱ درجه، ۲۲ درجه و ۲۵ درجه است. علاوه بر این، بسیاری از قطعات حیاتی زیر خودرو داخل ریلهای شاسی نصب شدهاند تا هنگام عبور از روی صخرهها آسیب نبینند. پرادو در تمام تیپها به کرال کنترل و سیستم کمکی پایین رفتن از شیبها مجهز است و از تیپهای میانی به بالا آنتیرول بارهای قابل قطع شدن هم ارائه میشود. سیستم مالتی ترین با تنظیمات مختلف برای انواع مسیرها مثل گلی، سنگ و شن و سیستم مانیتور مالتی ترین برای نمایش تصویر جلو، زیر و کنارههای خودرو نیز از تجهیزاتی هستند که در دو تیپ بالایی ارائه خواهند شد.
پرادوی جدید در داخل از کابینی مدرن با پلاستیکهای نرم بهره میبرد اما صرفاً بهصورت پنجنفره با دو ردیف صندلی ارائه میشود. گرمکن صندلیهای جلو و غربیلک فرمان، تودوزی چرمی و تهویهٔ صندلیهای جلو هم ازجمله تجهیزات این شاسیبلند ژاپنی هستند که البته برخی از آنها فقط در تیپهای بالایی وجود دارند. تیپ پایه با نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی کوچک ۸ اینچی عرضه میشود اما در تیپهای بالاتر خریداران از نمایشگر بزرگتر ۱۲.۳ اینچی بهرهمند خواهند شد. تجهیزات ایمنی این ماشین هم شامل مواردی مثل کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، سیستم پایش نقاط کور و… میشود.
تویوتا هنوز قیمت دقیق و کامل نسل جدید لندکروزر پرادو را اعلام نکرده اما قیمت پایهٔ آن را حدود ۵۵ هزار دلار در نظر گرفته است. این یعنی پرادو در بازار آمریکا به رقیب مستقیم لندروور دیفندر و فورد برانکو تبدیل خواهد شد. این خودرو تا اواخر امسال در آمریکای شمالی عرضه میشود.