قطعات خودرو

کادیلاک سلستیک V، سوپرسدان پرفورمنس برقی برای آینده

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، در دنیایی که صنعت خودروسازی بیشتر و بیشتر به سمت کراس‌اوورها حرکت می‌کند، کادیلاک با سدان فوق لوکس سلستیک می‌خواهد خلاف جریان آب شنا کند. تصاویر جاسوسی جدیدی که از این خودرو منتشر شده‌اند نشان دادند که خوشبختانه سلستیک به نسخهٔ کانسپت خود وفادار خواهد بود.

همچنین درخواست‌هایی که به دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات‌متحده ارجاع شده نشان می‌دهد که این سدان مجلل آمریکایی در چهار نسخهٔ مختلف بنام‌های آرورا، مگنتیک، میست و واله تولید خواهد شد. هرچند نمی‌دانیم این مدل‌ها چه تفاوتی باهم خواهند داشت اما کنجکاوی ما را به این فکر انداخته است اگر کادیلاک یک نسخهٔ پرفورمنس V از سلستیک برای رقابت با ب‌ام‌و i7 M70 یا لوسید ایر سافایر بسازد چه خواهد شد؟ بیایید این موضوع را بیشتر بررسی کنیم.

ظاهر عضلانی

سلستیک خودرویی با ظاهری بسیار چشمگیر است که بر پایهٔ میراث غرورآفرین کادیلاک شکل گرفته است. بااین‌حال، در نسخهٔ V می‌توانیم شاهد اصلاح ظاهر این ماشین باشیم که نمایی عضلانی به آن خواهد بخشید. این تغییرات شامل ورودی‌های هوای کرومی مشکی در جلو با کانال‌های کاربردی برای بهبود آئرودینامیک، اسپلیتری در ارتفاع پایین‌تر و برآمدگی میانی کاپوت برای افزایش جذابیت بصری می‌شود. رینگ‌های بزرگ‌تر که با لاستیک‌های چسبندهٔ میشلن پوشیده شده‌اند، دهانهٔ گلگیرها را پر کرده‌اند و ارتفاع کمتر خودرو نیز به شخصیت اسپرت آن اشاره دارد. در عقب نیز شاهد یک دیفیوزر کاربردی، چراغ‌های دودی و اسپویلر بزرگ مشکی‌رنگ خواهیم بود.

در داخل، کابین مجلل سلستیک با صندلی‌های اسپرت، تزئینات الهام گرفته از مسابقات و غربیلک فرمان D شکل حال و هوایی اسپرت پیدا خواهد کرد درحالی‌که تکنولوژی‌های نسخهٔ معمولی مثل نمایشگر ۵۵ اینچی منحنی، سقف شیشه‌ای چهارقسمتی با قابلیت تیره شدن و نسل بعدی سیستم خودران جنرال موتورز بنام اولترا کروز هم در نسخهٔ V ارائه خواهند شد.

 

 

قوای محرکه

سلستیک پس از کراس‌اوور لیریک دومین اقدام جدی کادیلاک در زمینهٔ خودروهای الکتریکی محسوب می‌شود. نسخهٔ معمولی سدان پرچم‌دار کادیلاک به باطری‌های اولتیوم جنرال موتورز با ظرفیتی بیش از ۱۰۰ کیلووات ساعت مجهز خواهد بود که بردی بین ۴۸۰ تا ۶۵۰ کیلومتر را فراهم می‌کنند.

همچنین به لطف قوای محرکه دو موتوره، سلستیک می‌تواند ظرف تنها ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد؛ بنابراین، در نسخهٔ V می‌توان انتظار قدرتی بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار به‌علاوهٔ سیستم لانچ کنترلی مشابه WTF جی‌ام‌سی هامر EV را داشت. این ویژگی‌ها، شتاب را به حدود ۲ ثانیه یا حتی کمتر خواهد رساند و امکان پیمودن ۴۰۰ متر را در کمتر از ۱۰ ثانیه فراهم خواهد کرد.

 

همچنین هرچند کمتر کسی با چنین سدان بزرگ و لوکسی راهی پیست خواهد شد اما سیستم تعلیق و فرمان سلستیک V اصلاحاتی را تجربه خواهد کرد تا بدون قربانی کردن راحتی سواری خودرو، واکنش و پاسخگویی آن را افزایش دهد.

رقبا و زمان معرفی

رقبای اصلی سلستیک V سدان‌های ب‌ام‌و i7 M70، مرسدس EQS AMG، لوسید ایر سافایر و تسلا مدل S پلاد خواهند بود. علاوه بر این، در سال ۲۰۲۶ بنتلی خودرویی تمام الکتریکی را روانهٔ بازار خواهد کرد (هرچند که گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهند این یک کوپه خواهد بود) و رولزرویس هم پس از معرفی کوپهٔ اسپکتر در سال آینده، از یک سدان الکتریکی پرده‌برداری خواهد کرد.

در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری در مورد سلستیک معمولی اعلام خواهد شد و انتظار می‌رود تحویل آن به خریداران در اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز شود. قیمت این ماشین هم در بازهٔ ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار پیش‌بینی شده که نشان‌دهندهٔ جایگاه فوق لوکس و دست‌ساز آن است؛ بنابراین، اصلاً عجیب نیست که نسخهٔ V حتی از این هم گران‌تر باشد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *