اتحادیه فقط راسته چراغ برق را می‌بیند

نماینده اتحادیه در کمیسیون‌های حل اختلاف مالیاتی جنوب تهران درگفتگو با قطعات خودرو:

خواسته رسته راهسازی استقلال اتحادیه است

نماینده اتحادیه در کمیسیون‌های حل اختلاف مالیاتی جنوب تهران گفت: به‌دلیل بی‌مهری‌ها و بی‌توجهی‌هایی که از طرف اتحادیه می‌شود بیشتر کسبه راهسازی ناراضی هستند و اگر این بی‌نظمی‌ها جبران شود که بعید می‌دانم این اتفاق در یک ماهی که به انتخابات مانده بیفتد و حداقل خواسته آنها در تغییر نام در لوگو انجام شود ممکن است در انتخابات شرکت کنند.

کاظم علیزاده در پاسخ به این پرسش که فضای حاکم برفضای ماشین آلات و حضور در درانتخابات ۷ بهمن  را چگونه ارزیابی می کنید گفت:

رسته قطعات خودرو شامل  چند گروه مختلف است و من در گروه راهسازی هستم و تا حدودی دررسته راهسازی با رسته های خودرویی اختلاف نظرهایی دارد.

 وی افزود: رسته راهسازی که درغرب تهران فعالیت می‌کنند معتقدند در اسم برند اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات باید واژه راهسازی اضافه شود چرا که رسته راهسازی  یک سری مطالبات راه‌سازی از‌ اداره دارایی و شهرداری و … دارند و زمانی که به این سازمان‌ها و ارگان‌ها مراجعه می‌کنیم می‌شنویم که رسته شما خودرویی محسوب می‌شود.

علیزاده با اشاره به اینکه مطالبات ما از مردم عادی نیست  بلکه از شرکت‌ها و موسسات و سازمان‌هاست گفت: این شرکت‌ها و موسسات به صورت اعتباری کار می‌کنند و نقدی کار نمی‌کنند و اعتباری کار کردن به صنف ما در این چند سال لطمه وارد کرده است.

پروژه‌های عمرانی و فعالیت‌های راهسازی، سدسازی و معادن غیر فعال شده‌است

وی گفت: از سال ۹۰ پروژه‌های عمرانی و فعالیت‌های راهسازی، سد سازی و معادن غیر فعال شده اند.

این مشکلات در کنار تورم‌های وحشتناکی که از سال ۹۰ شروع شد و دلار از 3 تومان به 30 تومان و بالاتر جهش یافت وضعیت را سخت‌تر کرده است.

به گفته عضو شورای مشورتی غرب، کاسب های هستند که در مدت یک سال اخیر هنوز نتوانسته‌اند مطالبات خود را به دلیل تزریق نشدن بودجه از ارگان‌ها بگیرند و همه در این تورم واقعاً ورشکسته شده‌اند .

نماینده اتحادیه در کمیسیون‌های حل اختلاف مالیاتی جنوب تهران گفت:

به عنوان مثال کاسبی که ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان مطالبه با دلار ۳ هزار تومان داشته الان طلبش با دلار ۳۰ تومان دیگر ارزشی ندارد و متاسفانه جرائمی به آن تعلق نمی‌گیرد. این در حالی است که اگر پول بانک یا وام را به موقع پرداخت نکنیم جریمه می کنند یا اگر مطالبات دارایی را به موقع تسویه نکنیم ماهیانه دو و نیم درصد جریمه می‌کند.

 علیزاده با اشاره به اینکه این‌ها بخشی از مشکلات کسبه راهسازی است افزود:  متاسفانه اتحادیه هم این مشکلات را پیگیری نمی‌کند زیرا بیشتر اعضا از رسته قطعات خودرویی هستند و از آنجایی که آنها با مردم عادی در ارتباط است اکثراً نقدی حساب می‌کنند و یا کارت می‌کشند به عنوان مثال یک نفر ماشین سواری دارد که ممکن است دکتر، دانشجو و یا حتی خانه‌دار باشد و وقتی ماشین را به تعمیرکار داده و نیاز به قطعه دارد دوست دارد سریع کارش انجام شود و فردا سوار ماشین‌اش ‌شود اما شرکتی که پیمانکاراست ماشین‌ آلاتی مثل لودر یا بلدوزر را باز کرده و می‌خواهد تعمیر کند حداقل از چند جا استعلام  قیمت می‌گیرد و اگر بخواهد به صورت نقدی خرید کند به دلیل مطالبات معوق از کارفرما( در اغلب موارد دولت) نمی‌تواند، بنابراین اعتباری خرید می کند.

خواسته رسته راهسازی استقلال اتحادیه است

علیزاده با اشاره به اینکه در حال حاضر خواسته رسته راهسازی استقلال اتحادیه است گفت: اعضای رسته راهسازی معتقدند اگر اتحادیه راهسازی کلا جدا شود بهتر و راحت‌تر می‌توانند مطالبات خود را از مسئولان بگیرند و می‌توانند با اتاق اصناف و شهرداری و بیمه و … مذاکره کنند.

به گفته نماینده  اتحادیه در کمیسیون‌های حل اختلاف مالیاتی جنوب تهران کاسبی که از بانک وام می‌گیرد تا بتواند چک‌برگشتی‌اش را پاس کند و اعتبار و آبرویش در بازار نرود در دارایی با مشکل  مواجه می‌شوند چرا که وقتی می‌خواهد از بانک وام بگیرد باید برای خرید وسیله‌ای باشد اما برخی فاکتورهای صوری می‌گیرند به این معنی که برای گرفتن وام  ۱۰۰میلیون تومانی باید فاکتور خریدی به همین میزان ارائه دهد اما دارایی می‌گوید شما افزایش سرمایه داده‌اید و کاسب هرچقدر بگوید از زمانی که چک‌های من برگشت خورده و برای اینکه اعتبارم در بازار خراب نشود وام گرفته ام و افزایش سرمایه نداشته ام آنها قبول نمی‌کنند و می‌گویند بر اساس مدارک شما خرید کرده‌اید این از مشکلاتی است که اتحادیه باید پی‌گیری کند یا به مسئولان تفهیم کند که مشکلات آنها چیزی نیست که در کاغذ نوشته می‌شود و در زمان اجرا مشکلات مشخص می‌شود .

فقط 10 درصد قطعات راهسازی در کشور تولید می‌شود

در حال حاضر قیمت قطعات ماشین آلات راهسازی گران است و ۹۰ درصد قطعات وارداتی و فقط 10 درصد قطعات در کشور تولید می‌شود و تازه اگر تولید داخل هم باشد قطعات استانداردی نیستند چرا که تولید کننده بزرگ و با قدرتی در کشور در حوزه راهسازی نداریم چراکه آلیاژ آن‌ها اختصاصی هستند و تولید کننده داخلی نمی‌تواند با یک ریخته‌گری معمولی آن تولید و وارد بازار کنند با این وضعیت دلار هم که  نمی‌توان قطعات اصلی و با کیفیت وارد کرد، بنابراین  قطعات چینی وارد می‌کنند که آن هم کیفیت مطلوبی ندارد .

قولهای دروغین، بی اعتمادی به وجود می‌آورد

 وی تاکید کرد: اینها از مشکلاتی است که صنف راهسازی دارند و امیدواریم که اتحادیه قول‌ها و وعده‌های دروغین  ندهند چرا که قول‌های واهی بی‌اعتمادی به وجود می‌آورد نزدیک 30 سال است که خودرو و راهسازی سابقه فعالیت دارند با هم‌دیگر ادغام شده‌اند ولی در این 30 سال اتحادیه فقط راسته چراغ برق را می‌بیند وحتی  کاسب‌های خودرویی کنار خیابان را که تک فروشی می‌کنند را در نظر نمی‌گیرد  و گاهی مالیاتی که یک مغازه کوچک کنار خیابان پرداخت می‌کند با مالیاتی که مغازه‌های چراغ برق می‌پردازند قابل مقایسه نیست چون راسته چراغ برق مرکزشهر حساب می‌شود و رفت و آمد مسئولان بیشتر است و بیش از ۵ _۶ هزار کاسب دارد از اینکه همه با هم در ارتباطند و ممکن است مشکلی پیش بیاورند به آنها آوانس بیشتری می‌دهند اما به کاسب لوازم یدکی خودرو که کنار مغازه‌اش ساندویچی و تراشکاری و مکانیکی و نانوایی وجود دارد شرایط را از نظر مالیاتی در نظر نمی‌گیرند و با تصور اینکه  فروشش خوب است مالیاتش را بالاترمی‌زنند.

فهرست مطالب

17 پاسخ

  1. با سلام احترام دقیقا انچه فرمودید حرف دلهای سوخته رسته راهسازی مظلوم اتحادیه است و بر دل نشیند انچه از دل براید

  2. سلام ،دقیقا به نکات ظریف و بسیار مهمی اشاره کردید،به واقع در این سال ها حضور اتحادیه را کنار خودمان در رسته راهسازی خیلی کم رنگ حس کردیدم،امیدوار هستیم با تدبیر مسولین اتحادیه و مراکز مربوطه این مشکلات مرتفع شود

  3. دقیقا اقای علیزاده به طور کامل وصحیح مشکل رسته راهسازی رابیان نموده اند فهم فرق بین لوازم یدکی خودرو و لوازم یدکی ماشین الات راهسازی بسیار زیاد و قابل تامل است در نوع فروش نوع وصول مطالبات میزان فروش تمام اعضای اتحادیه و هزاران تفاوت دیگر که فقط درزمانی قابل حل و تصمیم گیریهای درست میباشد که نخست اتحادیه مجزا وبعد افراد اتحادیه از دل این شغل بیرون امده باشند و لذا بااهمیت استراتژیکی که این شغل درکشور دارد پس داشتن یک صنف مجزا وتخصصی خواسته ای ابتدایست باتشکر از زحمات اقای علیزاده

  4. درود بر شما،دقیقا حرف دل همه کاسبای لوازم راهسازیه,ممنون،حتما پیگیری کنید که به نتیجه برسه

  5. درود بر شما جناب عليزاده

    شما با صحبت هاى دلنشينتون دقيقا حرف دل رسته ى راهسازى رو فرمودين،اميددارم كه هر چه سريعتر مسئولين محترم اتحاديه و ديگر نهادها اقدامات لازم را لحاظ نمايند!

    با سپاس از شما برادر بزرگوار

  6. باسلام از جناب آقای بشارت نیا وسرکار خانم حاجیان وهمکارانشان
    بعلت انعکاس نقطه نظرات واقعی اعضاء تشکر میکنم
    وبه امید مصوب شدن بودجه فرهنگی لازم جهت تداوم
    این حرکت جدید وتشکر میکنم از همکار عزیزم آقای علی زاده ومتعجم از عدم تصمیم گیری هیات مدیره
    محترم اتحادیه با توجه به شنیدن پیام ها در مورد اصلاح نام اتحادیه و درخواست کتبی دفتر مشورتی غرب که یک درخواست بجا ومنطقی
    ومستدل از طرف رسته راهسازی میباشد
    وتوصیه میکنم در فرصت باقی مانده جهت اثبات همدلی و انسجام به این خواسته بحق جامه عمل
    بپوشانند ویا قانع شوند ویا قانع کنند با تشکر

  7. واقعا رسته راهسازی نیاز به افراد پیگیری چون شما دارد امیدوارم موفق باشید

  8. با سلام.صحبت های مطرح شده از طرف اقای علیزاده دقیقا حرف دل ماست،زیرا حظور اتحادیه در کنار کسبه بسیار کم رنگ است.امیدوار هستیم با تدبیر مسولین اتحدیه و مراکز مربوطه این مشکلات رفع گردد.

  9. با سلام و ارادت بنظر بنده صحبت و پیشنهادات آقای علیزاده بسیا ر منطقی و بجاییست من در این رابطه با هر کسی هم که در راستای لوازم یدکی راهسازی فعالیت دارند صحبت کردم ۱۰۰ درصد با اقای علیزاده موافق هستند من هم همین نظر و دارم و امیدوارم با همدلی پاسبان این صنف را برای موفقیت باز باشد

  10. با سپاس از جناب علیزاده بزرگوار برای دلسوزی و بیانات به حق شما، همچنین جا دارد از جناب آقای صادقپور هم تشکر کنم که به همواره عزیزان حاضر در اعضای محترم هیئت مشورتی غرب بی وقفه تمام تلاش خودتان را میکنید تا رسته راهسازی به جایگاهی که لایقش هست برسد. امیدواریم در انتخابات پیش رو با توجه به تدابیری که در قالب گروه تحول رخداده است تمامی مشکلاتمان شنیده شود و با توجه به اینکه تمامی اعضای گروه دید فرا رسته ای داشته اند و یک صدا کمر همت به پیشبرد و هم افزایی تمامی رسته های صنفمان بسته اند، هر چه زودتر مشکلات یکی پس از دیگری مرتفع گردند.

  11. ضمن سلام و ارزوی سلامتی برای دوستان عزیز و زحمت کش که در اتحادیه به دفاع از کسبه‌ صنف راهسازی مشغول به فعالیت هستند بر خود لازم دانستم ضمن تایید مطالب همکار عزیزمون یاداور مجدد این نکته گردم که صنف فروشندگان لوازم راهسازی و معدنی حقیقتا تفاوت فاحشی با بازار لوازم یدکی خودرو علی الخصوص منطقه چراغ برق داره و نیازمند اتحادیه ای مجزا است و اگر این امر محقق‌شود دوستان خدوم ما در صنف میتوانند بیشتر از همیشه یاری رسان کسبه و حلال مشکلات انها و نهایتا عامل رونق اقتصادی صنف راهسازی شوند .

  12. با سلام و احترام خدمت سروران گرامي و ضمن تشكر و قدرداني از زحمات جناب عليزاده بابت پيگيري و موارد اشاره شده در مصاحبه كاملشان .
    بنده نيز با جداسازي اتحاديه لوازم راهسازي موافق هستم و اميدوارم در اين راه موفق باشيد .

  13. با سلام و درود بر شما آقای کاظم علیزاده ضمن تشکر از دقت و نکته سنجی شما با پیشنهاد شما کاملا موافق هستم هایک 14 10 99

  14. با سلام خدمت همكاران گرامى و يك تشكر ويژه از اقاى كاظم عليزاده كه چقدر كارشناسى ودقيق مشكلات اين صنف را بيان مى كنند و هميشه در پى رفع ان كوشا است
    من هم كاملاً موافقم

  15. با سلام و درود و عرض ارادت خدمت دوستان و همکاران گرامی
    این روزها کم‌اند کسانی مثل جناب آقای علیزاده که علاوه‌بر داشتن درکی بالا و شناختی جامع و دقیق از مشکلات فروشندگان ماشین‌آلات راهسازی ،در سال‌های سختی که بر ما گذشت، درد دل‌های ما را به گوش مسئولین برسانند.
    آقای علیزاده زبان و کلمات در تشکر از الطاف شما الکن وقاصر است و قلم ناتوان در نوشتن آنچه از دل برمی‌آید. برایتان آرزوی سلامت و موفقیت روزافزون داریم.
    سیدزاده

  16. باسلام وعرض ارادت وخسته نباشید خدمت جناب اقای کاظم علیزاده کاملاموافقم وحمایت وتشکرمراپذیراباشیدارادتمندشماحسین هادیزاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *