قطعات خودرو

اتحادیه فقط راسته چراغ برق را می‌بیند

نماینده اتحادیه در کمیسیون‌های حل اختلاف مالیاتی جنوب تهران درگفتگو با قطعات خودرو:

خواسته رسته راهسازی استقلال اتحادیه است

نماینده اتحادیه در کمیسیون‌های حل اختلاف مالیاتی جنوب تهران گفت: به‌دلیل بی‌مهری‌ها و بی‌توجهی‌هایی که از طرف اتحادیه می‌شود بیشتر کسبه راهسازی ناراضی هستند و اگر این بی‌نظمی‌ها جبران شود که بعید می‌دانم این اتفاق در یک ماهی که به انتخابات مانده بیفتد و حداقل خواسته آنها در تغییر نام در لوگو انجام شود ممکن است در انتخابات شرکت کنند.

کاظم علیزاده در پاسخ به این پرسش که فضای حاکم برفضای ماشین آلات و حضور در درانتخابات ۷ بهمن  را چگونه ارزیابی می کنید گفت:

رسته قطعات خودرو شامل  چند گروه مختلف است و من در گروه راهسازی هستم و تا حدودی دررسته راهسازی با رسته های خودرویی اختلاف نظرهایی دارد.

 وی افزود: رسته راهسازی که درغرب تهران فعالیت می‌کنند معتقدند در اسم برند اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات باید واژه راهسازی اضافه شود چرا که رسته راهسازی  یک سری مطالبات راه‌سازی از‌ اداره دارایی و شهرداری و … دارند و زمانی که به این سازمان‌ها و ارگان‌ها مراجعه می‌کنیم می‌شنویم که رسته شما خودرویی محسوب می‌شود.

علیزاده با اشاره به اینکه مطالبات ما از مردم عادی نیست  بلکه از شرکت‌ها و موسسات و سازمان‌هاست گفت: این شرکت‌ها و موسسات به صورت اعتباری کار می‌کنند و نقدی کار نمی‌کنند و اعتباری کار کردن به صنف ما در این چند سال لطمه وارد کرده است.

پروژه‌های عمرانی و فعالیت‌های راهسازی، سدسازی و معادن غیر فعال شده‌است

وی گفت: از سال ۹۰ پروژه‌های عمرانی و فعالیت‌های راهسازی، سد سازی و معادن غیر فعال شده اند.

این مشکلات در کنار تورم‌های وحشتناکی که از سال ۹۰ شروع شد و دلار از 3 تومان به 30 تومان و بالاتر جهش یافت وضعیت را سخت‌تر کرده است.

به گفته عضو شورای مشورتی غرب، کاسب های هستند که در مدت یک سال اخیر هنوز نتوانسته‌اند مطالبات خود را به دلیل تزریق نشدن بودجه از ارگان‌ها بگیرند و همه در این تورم واقعاً ورشکسته شده‌اند .

نماینده اتحادیه در کمیسیون‌های حل اختلاف مالیاتی جنوب تهران گفت:

به عنوان مثال کاسبی که ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان مطالبه با دلار ۳ هزار تومان داشته الان طلبش با دلار ۳۰ تومان دیگر ارزشی ندارد و متاسفانه جرائمی به آن تعلق نمی‌گیرد. این در حالی است که اگر پول بانک یا وام را به موقع پرداخت نکنیم جریمه می کنند یا اگر مطالبات دارایی را به موقع تسویه نکنیم ماهیانه دو و نیم درصد جریمه می‌کند.

 علیزاده با اشاره به اینکه این‌ها بخشی از مشکلات کسبه راهسازی است افزود:  متاسفانه اتحادیه هم این مشکلات را پیگیری نمی‌کند زیرا بیشتر اعضا از رسته قطعات خودرویی هستند و از آنجایی که آنها با مردم عادی در ارتباط است اکثراً نقدی حساب می‌کنند و یا کارت می‌کشند به عنوان مثال یک نفر ماشین سواری دارد که ممکن است دکتر، دانشجو و یا حتی خانه‌دار باشد و وقتی ماشین را به تعمیرکار داده و نیاز به قطعه دارد دوست دارد سریع کارش انجام شود و فردا سوار ماشین‌اش ‌شود اما شرکتی که پیمانکاراست ماشین‌ آلاتی مثل لودر یا بلدوزر را باز کرده و می‌خواهد تعمیر کند حداقل از چند جا استعلام  قیمت می‌گیرد و اگر بخواهد به صورت نقدی خرید کند به دلیل مطالبات معوق از کارفرما( در اغلب موارد دولت) نمی‌تواند، بنابراین اعتباری خرید می کند.

خواسته رسته راهسازی استقلال اتحادیه است

علیزاده با اشاره به اینکه در حال حاضر خواسته رسته راهسازی استقلال اتحادیه است گفت: اعضای رسته راهسازی معتقدند اگر اتحادیه راهسازی کلا جدا شود بهتر و راحت‌تر می‌توانند مطالبات خود را از مسئولان بگیرند و می‌توانند با اتاق اصناف و شهرداری و بیمه و … مذاکره کنند.

به گفته نماینده  اتحادیه در کمیسیون‌های حل اختلاف مالیاتی جنوب تهران کاسبی که از بانک وام می‌گیرد تا بتواند چک‌برگشتی‌اش را پاس کند و اعتبار و آبرویش در بازار نرود در دارایی با مشکل  مواجه می‌شوند چرا که وقتی می‌خواهد از بانک وام بگیرد باید برای خرید وسیله‌ای باشد اما برخی فاکتورهای صوری می‌گیرند به این معنی که برای گرفتن وام  ۱۰۰میلیون تومانی باید فاکتور خریدی به همین میزان ارائه دهد اما دارایی می‌گوید شما افزایش سرمایه داده‌اید و کاسب هرچقدر بگوید از زمانی که چک‌های من برگشت خورده و برای اینکه اعتبارم در بازار خراب نشود وام گرفته ام و افزایش سرمایه نداشته ام آنها قبول نمی‌کنند و می‌گویند بر اساس مدارک شما خرید کرده‌اید این از مشکلاتی است که اتحادیه باید پی‌گیری کند یا به مسئولان تفهیم کند که مشکلات آنها چیزی نیست که در کاغذ نوشته می‌شود و در زمان اجرا مشکلات مشخص می‌شود .

فقط 10 درصد قطعات راهسازی در کشور تولید می‌شود

در حال حاضر قیمت قطعات ماشین آلات راهسازی گران است و ۹۰ درصد قطعات وارداتی و فقط 10 درصد قطعات در کشور تولید می‌شود و تازه اگر تولید داخل هم باشد قطعات استانداردی نیستند چرا که تولید کننده بزرگ و با قدرتی در کشور در حوزه راهسازی نداریم چراکه آلیاژ آن‌ها اختصاصی هستند و تولید کننده داخلی نمی‌تواند با یک ریخته‌گری معمولی آن تولید و وارد بازار کنند با این وضعیت دلار هم که  نمی‌توان قطعات اصلی و با کیفیت وارد کرد، بنابراین  قطعات چینی وارد می‌کنند که آن هم کیفیت مطلوبی ندارد .

قولهای دروغین، بی اعتمادی به وجود می‌آورد

 وی تاکید کرد: اینها از مشکلاتی است که صنف راهسازی دارند و امیدواریم که اتحادیه قول‌ها و وعده‌های دروغین  ندهند چرا که قول‌های واهی بی‌اعتمادی به وجود می‌آورد نزدیک 30 سال است که خودرو و راهسازی سابقه فعالیت دارند با هم‌دیگر ادغام شده‌اند ولی در این 30 سال اتحادیه فقط راسته چراغ برق را می‌بیند وحتی  کاسب‌های خودرویی کنار خیابان را که تک فروشی می‌کنند را در نظر نمی‌گیرد  و گاهی مالیاتی که یک مغازه کوچک کنار خیابان پرداخت می‌کند با مالیاتی که مغازه‌های چراغ برق می‌پردازند قابل مقایسه نیست چون راسته چراغ برق مرکزشهر حساب می‌شود و رفت و آمد مسئولان بیشتر است و بیش از ۵ _۶ هزار کاسب دارد از اینکه همه با هم در ارتباطند و ممکن است مشکلی پیش بیاورند به آنها آوانس بیشتری می‌دهند اما به کاسب لوازم یدکی خودرو که کنار مغازه‌اش ساندویچی و تراشکاری و مکانیکی و نانوایی وجود دارد شرایط را از نظر مالیاتی در نظر نمی‌گیرند و با تصور اینکه  فروشش خوب است مالیاتش را بالاترمی‌زنند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است