اقدامات ضروری و مهم پس از خرید خودروی صفر

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اقتصاد آنلاین، ما در این مقاله سعی داریم همه اقدامات لازم حین تحویل خودروی صفر کیلومتر و پس از آن را به صورت کامل برای شما توضیح دهیم تا شما را حاضر و آماده، راهی خریدی مطمئن و لذت بخش کنیم. شاید فکر کنید که خرید خودروی صفرکیلومتر تا حدود زیادی هزینه های شما را کاهش می‌هد، اما این را باید در نظر بگیرید که خودروهای صفرکیلومتر به خصوص خودرو های داخلی و چینی محبوب و پرفروشی مانند برلیانس، پس از خرید ممکن است هزینه هایی به همراه داشته باشد.

 

برای مثال نصب سیستم ضدسرقت یا دزدگیر اولین هزینه ای است که به ذهن میرسد. از نبود پشتی گردن در ماشین هایی مثل پژو ۲۰۶، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، کروز کنترل و غیره که این هزینه ها معمولا آپشن های اضافی خودرو ها محسوب می‌شود اما تجربه ها نشان داده که این روی خوش ماجرا برای شما است.

 

 

برای مثال دیده شده که در مناطق گرمسیر، شیشه ها به دلیل اینکه نمی‌توانند نور خورشید را بازتاب کنند داخل کابین خودرو به شدت گرم می‌شود و افرادی که در این مناطق زندگی می‌کنند مجبور هستند برای راحتی خود برای شیشه های رفلکس  هزینه کنند حتی دیده شده که بالابر برقی شیشه ها بلافاصله بعد از تحویل به درستی کار نمی‌کنند.

 

 

همچنین  اگر هنوز تصمیم قطعی برای خرید خودرو نگرفته اید و به دنبال شرایط مناسبی برای خرید اقساطی خودرو می گردید می توانید  از شرایط فروش خودرو اقساطی در سایت سپند خودرو مطلع شوید.

 

معاینه فنی خودروهای صفرکیلومتر

در مورد مسائل فنی، همه ی موارد توسط یک فرد عادی که تخصصی در حوزه ی ماشین ندارند قابل بررسی نیستند. در ادامه موارد و نکاتی را که یک  فرد عادی  در حین خرید می تواند بررسی کند را به شما خواهیم گفت.

 

 

اقدامات لازم پس از خرید خودروی صفرکیلومتر، که هر راننده ای باید بداند

آمارها نشان می‌ دهد، ۶۰ درصد از خودرو های صفرکیلومتر در تست آلایندگی قبول نمی‌شوند. به شما پیشنهاد می‌کنیم پس از تحویل خودروی خود و برای پیشگیری از  مشکلات احتمالی، حتما ماشین خود را به یک مرکز  معاینه فنی ببرید تمام تست های آلایندگی را انجام دهید.

 

 

PDS  آنچه که باید شرکت خودروساز و نمایندگی خود بخواهید

pds  یا pre delivery service  مجموعه ی فرآیندهایی است که پیش از تحویل خودرو به مشتری باید نجام شود. این فرآیند یک فعالیت بازرسی است که توسط نمایندگی انجام می شود و مجموعه ای از ویژگی های خودرو از فعالیت های مکانیکی و امکانات و تجهیزات جانبی و تزئینی خودرو را شامل می شود.

 

 

پس از آن فرآیند handover باید انجام شود. در این فرآیند مشتری به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در زمینه عملکرد خودرو تحت آموزش قرار می گیرد تا با عملکرد آن آشنا شود. بعضی اوقات مشتری خودرویی می خرد که ممکن است با سیستم عملکرد آن آشنا نباشد. در این فرآیند درباره عملکرد قسمت های مختلف خودرو مانند چگونگی باز شدن در صندوق عقب، قفل کردن شیشه های عقب خودرو یا عملکرد سیستم تهویه خودرو، سیستم صوتی و امکاناتی که در داخل خودرو تعبیه شده است اطلاعاتی در اختیار خریدار قرار می گیرد.

 

 

در نهایت هدف از فرآیند Handover  آشنایی مشتری با خودروی جدید خریداری شده و امکانات مختلف آن است.

 

 

دفترچه ی راهنما، راهنمایی دائمی و همیشگی در کنار شما

در هنگام خرید خودرو دو دفترچه ی راهنما در اختیار شما قرار می‌گیرد. در فرآیند hanover  همه نکات در فرصت محدودی که وجود دارد به مشتری گفته نمی‌شود. در این دفترچه که به صورت دائمی در اختیار شماست راهنمای کار با قسمت های مختلف همراه با جزئیات نوشته شده است. همچنین به عواملی که موجب باطل شدن گارانتی خودرو و اقداماتی که موجب باطل شدن شرایط گارانتی نمی شود، نکات ایمنی که خریداران ملزم به رعایت آن هستند و مسائل امنیتی مربوط به خودرو نیز اشاره شده است. بنابراین خریدار باید به مجموعه مسائلی که در دفترچه راهنمای محصول و دفترچه گارانتی خودرو پرداخته شده توجه داشته باشد و این موضوعات را بدقت مورد مطالعه قرار دهد.

 

 

آب بندی خودرو و نکاتی که لازم است بدانید

شاید واژه آب بندی را شنیده باشید اما معنای آن را ندانید. آب بندی به معنای آماده سازی ابتدایی خودرو برای استفاده ی طولانی مدت از آن است. اگر فکر می کنید که خودروی صفر نیاز به آب بندی ندارد در اشتباه هستید. وضعیت ماشین در هزار کیلومتر اولی که طی می‌کند در وضعیت سلامت قطعات و موتور آن در آینده تاثیر بسزایی دارد.

 

از جمله مهمترین توصیه ها که بعضی از آنها نه تنها برای آب بندی خودروی صفر کیلومتر، بلکه تا سالها برای افزایش کارایی و طول عمر قطعات مفید خواهند بود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

۱.  موتور را بررسی کنید

پس از خرید خودرو بلافاصله کاپوت را بزنید و سلامت قطعات را به صورت ظاهری یکبار به دقت بررسی کنید.

 

۲.  آب بندی و ظاهر خودرو

استفاده از واکس، پولیش و مواد براق کننده، باعث از بین رفتن لایه محافطی که روی بدنه خودرو کشیده شده می‌شود. با از بین رفتن این لایه امکان ترک خوردن سطح بدنه بسیار بالا می‌رود. به شما به پیشنهاد می‌کنیم در ۹۰ روز اول از مواد براق کننده و واکس ها استفاده نکنید.

 

۳. بررسی مخازن خودرو

این امر فقط مربوط به ماه های اول استفاده از خودروی صفر کیلومتر نمی‌شود. همواره مخزن آب رادیاتور، روغن خودرو، مخزن شیشه پاک کن و … را چک کنید که خالی نباشند یا به میزان مناسبی پر باشند. همچین لوله های این مخازن را بررسی کنید که دچار رسوب گرفتگی و نشتی نشده باشند.

 

۴. فیلترهای ماشین خود را دائما چک کنید

به مدت زمانی که مکانیک ها و افراد مختلف برای بررسی یا چک فیلترهای ماشین تاکید می‌کنند بسنده نکنید.از همان ابتدای خرید خودرو، دائما آن ها را چک کنیدو بدانید که سلامت فیلترها تاثیر بسیار زیادی در سلامت سایر قطعات و اجزای خودرو دارند

 

۵. آب بندی ترمزها

قسمت های مختلف ترمزها مانند دیسک صفحه و لنت ها نیاز به آب بندی ندارند. بهتر است تا ۱۰۰۰ کیلومتر اول از فشار آوردن به سیستم ترمز به شدت پرهیز کنید و از گرفتن ترمزهای شدید و ناگهانی بپرهیزید.

 

اقدامات لازم پس از خرید خودروی صفرکیلومتر، که هر راننده ای باید بداند

خودروی صفرکیلومتر و دردسرهایی که احتمال دارد دچار آن شوید

عده ی زیادی پس از خرید خودروی صفرکیلومتر نمی دانند چه اقداماتی باید انجام دهند و حتی حین تحویل خودرو از فروشنده یا نمایندگی چه باید بکنند.

 

ما دراین مقاله سعی کردیم، نکات حین تحویل خودروی صفر مانند دریافت دفترچه راهنما و اقدامات پس از آن مانند آب بندی و غیره را به شما آموزش دهیم .

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *