انتقاد شدید فعالان محیط‌زیست به خاطر حمایت از سوخت‌های فسیلی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، حمایت تویوتا از سوخت‌های فسیلی انتقاد فعالان محیط‌زیست از این خودروساز ژاپنی را در پی داشته است. پس از انتشار رتبه‌بندی خودروسازان بر اساس اهداف و فعالیت‌های زیست‌محیطی آن‌ها، موسسه گرین پیس شرق آسیا از تویوتا به خاطر اقداماتش انتقاد کرد. این خودروساز در رتبه‌بندی موردبحث مقام آخر را کسب کرده و به خاطر حمایت از سوخت‌های فسیلی و روند کند تولید خودروهای الکتریکی موردانتقاد شدید قرار گرفته است.

گرین پیس همچنین تویوتا را سومین لابی‌گر بزرگ جهانی علیه شرایط آب و هوایی معرفی کرده است. دو شرکت بالاتر از تویوتا نیز اکسون موبیل و کمپانی نفتی چِورون بوده‌اند. این موسسه می‌گوید:

 

تویوتا علیه اقداماتی که برای کاهش آلایندگی خودروها و حمایت از تکنولوژی خودروهای هیبریدی با سوخت فسیلی انجام می‌شوند لابی می‌کند

اما در مقابل شاخه استرالیایی تویوتا به دفاع از اقدامات این خودروساز پرداخته و گفته که این برند رویکرد متنوعی را برای الکتریکی سازی محصولاتش در پیش گرفته است. یکی از مدیران کمپین گرین پیس استرالیا می‌گوید:

 

بسیاری از استرالیایی‌ها از دانستن اینکه یکی از مطمئن‌ترین خودروسازان این کشور برای ادامه استفاده از تکنولوژی آلاینده سوخت‌های فسیلی در خودروها لابی می‌کند شوکه می‌شوند. تویوتا یک مانع جهانی برای تولید خودروهای الکتریکی بوده و برای ضعیف شدن استاندارد مصرف سوخت لابی می‌کند. این خودروساز با پاک‌سازی وجهه خود درصدد نشر اطلاعات نادرست درباره خودروهای الکتریکی بوده و سودهای کلانی را از تولید پیشرانه‌های درون‌سوز آلاینده و خودروهای هیبریدی با سوخت فسیلی به جیب می‌زند.

گرین پیس می‌گوید مطالعات این موسسه در حالی انجام می‌شود که استرالیا در مسیر استفاده از خودروهای الکتریکی قرار دارد و معتقد است به احتمال زیاد تویوتا اقدامات زیادی را برای تضعیف همه‌گیری خودروهای پاک‌تر، ایمن‌تر و الکتریکی در استرالیا انجام خواهد داد. این موسسه خاطرنشان می‌سازد:

 

آژانس انرژی بین‌المللی می‌گوید برای رسیدن به هدف کربن خنثی تا سال ۲۰۵۰ تمامی خودروهای جدید باید تا سال ۲۰۳۵ الکتریکی شوند. اگر تویوتا و صنعت خودروهای درون‌سوز از این بازه زمانی حمایت نکنند، استرالیا چگونه می‌تواند به اهداف آب و هوایی موردبحث دست یابد؟

تویوتا استرالیا در پاسخ به این انتقادات عملکرد این شرکت در تولید محصولات هیبریدی از سال ۱۹۹۷ تاکنون و تولید پریوس، کارهای اخیر روی سوخت‌های هیدروژنی و تولید میرای و همچنین عرضه محصول الکتریکی و جدید BZ4X را برجسته ساخته است. در بیانیه این شرکت آمده است:

 

داشتن رویکردی متنوع برای الکتریکی با هدف کاهش آلایندگی کربنی مهم است زیرا استرالیایی‌ها نیازهای حمل‌ونقل کاملاً متفاوتی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به نیازهای سواری، حمل بار و یدک کشی اشاره کرد. همچنین این کشور زیرساخت‌های کاملاً متفاوتی در شهرها، روستاها و سایر نقاط دارد.

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم:

مهم‌تر اینکه تویوتا خود را تنها به یک ‌راه‌حل فنی محدود نکرده است. ما کاملاً به ارائه طیف متنوعی از خودروها و تکنولوژی‌ها به مشتریان از جمله خودروهای الکتریکی متعهد هستیم. این خودروها به مشتریان کمک خواهند کرد سفری بدون آلایندگی را داشته باشند. کمپانی مادر ما سرمایه‌گذاری زیادی را روی تکنولوژی‌ها و خودروهای بدون آلایندگی انجام می‌دهد.

این شرکت استرالیا در خاتمه می‌افزاید:

تا سال ۲۰۳۰ تویوتا هدف فروش ۳.۵ میلیون خودروی الکتریکی در سال را برای خود ترسیم کرده و به همین منظور ۳۰ خودرو از این نوع را عرضه خواهد کرد تا سبد محصولاتی متنوع داشته باشد. ما در استرالیا اولین خودروی الکتریکی یعنی BZ4X را از سال ۲۰۲۳ عرضه خواهیم کرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *