تسلا برنامه‌ریزی کرده بود کارخانه شانگهای خود را با میانگین تولید هفتگی ۲۰ هزار دستگاه در ماه‌های فوریه و مارس پس از کاهش قیمت‌ها در اوایل ژانویه که باعث افزایش تقاضا شد، راه‌اندازی کند. با این حال آخرین داده‌های هفتگی نشان داد فروش خرده‌فروشی آن در چین همچنان از سرعتی که در سه‌ماهه چهارم مشاهده شد کمتر است.

 

 

این موضوع نشان می‌دهد روند افزایش قیمت‌های کاهشی در بزرگ‌ترین بازار خارج از کشور در حال کاهش است. بر اساس داده‌های بانک بین‌المللی بازرگانان چین، سهم بازار تسلا در بخش خودروهای انرژی جدید چین که شامل خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی می‌شود، در ماه فوریه از ۱۰درصد در سال گذشته به ۹درصد کاهش و سهم بازار بی‌وای‌دی از ۲۷درصد به ۳۷درصد افزایش یافت.

 

 

براساس گزارش رویترز، تسلا قصد دارد با تشدید رقابت، صادرات خود را افزایش داده و به بازارهای جدید گسترش دهد. این شرکت تحویل خودرو به تایلند را آغاز و در فوریه، اولین ایستگاه سوپرشارژر خود را در آنجا راه‌اندازی کرد.