به گزارش قطعات خودرو به نقل از ایسنا، تولیدکننده باتری خودروهای برقی چینی CATL، گزارش داد که سود سه ماهه اول سال 23.6 کاهش یافته که اولین سقوط آن در دو سال گذشته است زیرا با افزایش هزینههای مواد خام و شیوع مجدد بیماری کووید- 19 در چین مقابله میکند.
CATL، که تسلا، فولکسواگن و بامو از مشتریان هستند، سود خالص 1.49 میلیارد یوان (226.69 میلیون دلار) را ثبت کرده است. این رقم در مقایسه با 1.95 میلیارد یوان سود در سال گذشته، علیرغم جهش بزرگ درآمد به 48.68 میلیارد یوان از 19.17 میلیارد یوان سال قبل کاهش یافته است.
قیمت فلزات کلیدی مانند لیتیوم در سه ماه اول تقریبا دو برابر شد که بر حاشیه سود CATL تاثیر گذاشت و باعث شد قیمت باتری خودروهای برقی در ماه مارس افزایش یابد.
سایر سازندگان باتری درآمدهای کمتری را برای سه ماهه مارس گزارش کردهاند که تحتتاثیر افزایش هزینههای مواد خام و اختلالات زنجیره تامین قرار گرفته است. CATL مانند رقبای خود، در حال افزایش تولید و منابع معدنی برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد برای وسایل نقلیه الکتریکی است.
شرکت مشاوره مککنزی اعلام کرد: CATL در مسیری است که ظرفیت تولید سلولی خود را تا سال 2025 بیش از سه برابر کند.