به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، درحالیکه خودروسازان ژاپنی، مانند بسیاری از رقبای خود در خارج از کشور، از کمبود تراشهها و مشکلات زنجیره تامین آسیب دیدهاند، هوندا عملکردی قوی داشته است.
کوهی تاکوچی، معاون اجرایی هوندا، گفت: ما پیشبینیهای خود را بهبود دادیم تا نشاندهنده تلاشهایمان برای رشد بیشتر سودآوری، حجم بالاتر فروش خودرو و تاثیر کاهش ارزش ین باشد.
بااینحال، او افزود فشارهای زیادی از جمله تورم وجود دارد. سود عملیاتی هوندا در سهماهه منتهی به پایان سپتامبر به ۲/ ۲۳۱میلیارد ین (۵۹/ ۱میلیارد دلار) رسید که کمتر از میانگین برآورد ۳/ ۲۴۳میلیارد ین در نظرسنجی ۱۰ تحلیلگر توسط Refinitiv است.
این شرکت در مدت مشابه سال قبل، ۹/ ۱۹۸میلیارد ین درآمد داشت. هوندا پیشبینی سود عملیاتی کل سال خود را از ۸۳۰میلیارد ین برای سال منتهی به ۳۱ مارس به ۸۷۰ میلیارد ین افزایش داد که عمدتا به دلیل ضعیف بودن ین بود و این در مقایسه با میانگین پیشبینی ۰۵/ ۹۲۲میلیارد ین توسط ۲۴ تحلیلگر است.
براساس گزارش رویترز، این خودروساز مجبور شد به طور مداوم تولید خودرو را در دو کارخانه داخلی کاهش دهد؛ زیرا شیوع کووید-۱۹ و کمبود نیمههادی باعث تاخیر در ارسال قطعات شد. تولید جهانی خودرو آن در ۶ ماه اول سال مالی ۱/ ۶درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته درحالیکه تولید داخلی ۵/ ۵درصد افزایش را تجربه کرده است.