به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، زمانی که بامو اعلام کرد قصد دارد نسل بعدی مینی کانتریمن را در کارخانهٔ لایپزک تولید کند انتظار خاتمهٔ تولید i3 را داشتیم ولی زمان دقیق آن را نمیدانستیم. i3 که یکی از اولین خودروهای الکتریکی لوکس بازار محسوب میشد، زمانی عرضه شد که بازار خودروهای برقی رونق زیادی نداشت و به همین دلیل در سالهای اولیه از فروش پایین رنج میبرد.
اما درحالیکه اکثر خودروها در بخش اول دورهٔ عمر خود بیشترین فروش را تجربه میکنند، برای i3 برعکس بود تا جایی که بامو برای پاسخگویی به تقاضای زیاد، مجبور به افزایش تولید آن شد؛ بنابراین، چرا سازندهٔ آلمانی تصمیم گرفته دوشاخهٔ این هاچبک الکتریکی را از برق بکشد؟ به گفتهٔ سخنگوی بامو، هماکنون سلیقهٔ خریداران تغییر کرده و مردم در هنگام خرید خودروهای الکتریکی به دنبال مدلهایی بزرگتر و کاربردیتر از i3 هستند. علاوه بر این، خودروهای الکتریکی باید در ظاهر عادی و شبیه نمونههای درونسوز به نظر برسند درحالیکه i3 اینطور نیست و هنوز هم به نظر میرسد از آینده آمده است.
بامو سال گذشته پس از سالها کاهش فروش، به عرضهٔ i3 در بازار آمریکا پایان داد اما این خودرو در اروپا چند سال پس از عرضهٔ اولیه بسیار محبوب شد و فروش آن تا قبل از شیوع بیماری کرونا بهطور مداوم افزایش یافت؛ اما با وجود محبوبیت i3 در اروپا، بامو جایگزین مستقیمی برای آن در نظر نگرفته و خریداران به سمت دیگر خودروهای الکتریکی این شرکت مثل مینی الکتریک یا iX1 آینده هدایت خواهند شد. البته با وجود خداحافظی با این هاچبک الکتریکی، نام i3 همچنان زنده خواهد ماند و در نسخهٔ الکتریکی سری ۳ برای بازار چین استفاده خواهد شد.