به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران، سعيد موتمني، رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران درباره وضعيت فعلي بازار خودرو اظهار کرد: به دليل اينکه در چهار سال گذشته ۵۰ درصد نياز کشور، خودرو توليد شد، اين کالا را به يک کالاي سرمايه اي تبديل کرد.
وي با بيان اينکه بايد نياز بازار تامين شود تا بازار خودرو به کنترل برسد، افزود: با کوچکترين تغييراتي در عرضه خودرو قيمت آن تغيير مي کند. بنابراين براي کنترل بازار خودرو بايد آن را از دسته کالاهاي سرمايه اي خارج کرد تا قيمت آن کاهش يابد.
رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران با اشاره به اينکه رکورد مطلق در بازار خودرو حاکم است، گفت: اين رکورد سبب شده که قيمت ها کاهش پيدا کند از طرفي مذاکرات و خبرهايي درباره واردات خودرو در کاهش قيمت ها بي تاثير نبوده است.
موتمني با بيان اينکه هر خبر مثبت و منفي بر بازار کالاهاي سرمايه اي اثر مي گذارد، گفت: کوچکترين نوساناتي در بازار ارز، بازار ماشین را تحت تاثير قرار مي دهد و قيمت هاي فعلي در بازار ماشین غير منطقي است.
رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران درباره نوسانات بازار خودرو گفت: طي چند ماه اخير تمام خودروها چه وارداتي و داخلي با نوسان قيمت همراه بوده است، مثلا خودروي ديگينيتي و فيدليتي حدود ۵۰۰ ميليون، دنا اتوماتيک ۲۰۰ ميليون، ۲۰۷ دنده اي سقف شيشه اي ۱۵۰ ميليون و تبيا ۶۰ ميليون کاهش يافته است.
وي درباره تاثير واردات خودروهاي کارکرده بر بازار بيان کرد: واردات خودروها چه کارکرده و چه نو بر بازار ماشین تاثير مثبتي خواهد گذاشت. خودروهايي که الان در کف بازار وجود دارد به دليل نبود واردات، قيمت بالايي دارند و واردات خودرو مي تواند تاثير زيادي بر قيمت خودرو به ويژه خودروهاي مونتاژي بگذارد.
موتمني افزود: خودروهايي مثل کمري و سانتافه که قيمت جهاني آنها در ۱۰ سال تغييري نکرد حتي اگر نو اين خودروها وارد کشور شود تاثير خود را بر بازار خواهد گذاشت و به نفع مصرفکننده خواهد بود.