به گزارش قطعات خودرو به نقل از ایکوپرس : معاون کیفیت گروه صنعتی ایرانخودرو، نقشه راه گام دوم طرح جهش کیفیت در زنجیره ارزش این گروه صنعتی را تشریح کرد. سهراب برفروشان با اشاره به برنامههای گروه صنعتی ایرانخودرو در گام دوم طرح جهش کیفیت در سال ۱۴۰۲ گفت: ارتقای کیفیت محصولات با هدف مراجعه حداقلی مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش، ارتقای رضایت مشتریان از دوام کیفیت محصولات، ارتقای قابلیت قطعهسازان و نظارت بر تضمین همزمان کیفیت، کمیت و زمان تحویل قطعات توسط سازندگان، ارتقا و توسعه کیفی عملکرد نمایندگیهای شبکه خدمات پس از فروش و خدمات امدادی، ساماندهی و استقرار کامل نظام کیفیت در خریدهای خارجی، برنامهریزی جهت تحقق استانداردها و الزامات قانونی در محصولات جاری و جدید از عمده اقدامات کیفی در سال ۱۴۰۲ خواهند بود.
وی خاطرنشان کرد: مرحله نخست طرح در سال ۱۴۰۱ با اهداف کلانی نظیر ارتقا و تثبیت همهجانبه شاخصهای کیفیت و همچنین احیا و فعالسازی نظامهای کیفیت در زنجیره ارزش ایرانخودرو و از طریق تعریف و اجرای برنامههای بهبود محصولی و زیرساختی عملیاتی شد و نتایج ارزیابی پیشبرد برنامه موید تحقق و جاریسازی بیش از ۹۰درصد از برنامه مطابق جدول زمانی برنامهها بوده است.
معاون کیفیت گروه صنعتی ایرانخودرو افزود: اعمال گارانتی سه سال یا ۶۰هزار کیلومتر کارکرد برای تمامی محصولات تولیدی در سال ۱۴۰۱، ایجاد زیرساختهای لازم و ظرفیتسازی در شبکه خدمات پس از فروش، رفع عیوب مزمن و کیفیسازی محصولات تولیدی فعلی و همچنین الزام به تولید بدون کسری محصولات با توجه به تاثیرات قابلملاحظه تولید به صورت عبورمستقیم بر شاخص های کیفی، از عمده اقدامات پیشبرنده اهداف کیفی شرکت ایرانخودرو طی سال ۱۴۰۱ بودند.
وی با بیان اینکه بررسی روند شاخصهای کیفی قبل و بعد از تحویل خودرو که عموما توسط شرکتهای بازرسی به نمایندگی از وزارت صمت اندازهگیری میشوند و ارزشیابی نحوه پیشبرد برنامههای تدوینشده، حاکی از اثربخش بودن برنامههای سال ۱۴۰۱ و بهبود قابلملاحظه شاخصهای کیفی است، اظهار کرد: از جمله آن میتوان به بهبود ۴۳ امتیازی شاخص ایرادات اظهارشده توسط مشتریان در سهماهه اول مالکیت در ۱۰۰ دستگاه خودرو (IQS) نسبت به بهمن ۱۴۰۰، بهبود ۳۷امتیازی شاخص رضایت مشتریان از کیفیت اولیه محصول (CSI) نسبت به بهمن ۱۴۰۰، بهبود ۷۷امتیازی شاخص رضایت مشتریان از خدمات فروش نسبت به بهمن ۱۴۰۰ و نهایتا بهبود پنجامتیازی شاخص رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش نسبت به بهمن ۱۴۰۰ اشاره کرد.