پرش به محتوا

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

  • 18 اردیبهشت 1404

رسانه اهل فن

رسانه اهل فن

  • پنج‌شنبه 18 اردیبهشت 1404
  • قطعات و لوازم یدکی
    • قطعات خودرو های سواری
    • قطعات خودرو های سنگین
    • قطعات ماشین آلات راهسازی
  • اخبار خودرو
    • اقتصاد خودرو
    • معرفی و بررسی خودرو
    • فناوری خودرو
    • تاریخ خودرو
    • بازار خودرو
    • خودرو های تجاری
  • گزارش
    • نمایشگاه‌ها و رویدادها
    • مطالب توصیه شده
    • گزارش تصویری
    • قوانین و مقررات
    • آموزش و مهارت
    • مصاحبه و گفت و گو
    • اتحادیه‌ها و تشکل‌ها
  • اخبار اقتصادی
  • صنعت و تولید
    • نشان تجاری
  • دانلود نشریه
    • ماهنامه قطعات خودرو
    • ماهنامه دیجی رسانه
    • مطالب قطعات
  • ارتباط باما
  • قطعات و لوازم یدکی
    • قطعات خودرو های سواری
    • قطعات خودرو های سنگین
    • قطعات ماشین آلات راهسازی
  • اخبار خودرو
    • اقتصاد خودرو
    • معرفی و بررسی خودرو
    • فناوری خودرو
    • تاریخ خودرو
    • بازار خودرو
    • خودرو های تجاری
  • گزارش
    • نمایشگاه‌ها و رویدادها
    • مطالب توصیه شده
    • گزارش تصویری
    • قوانین و مقررات
    • آموزش و مهارت
    • مصاحبه و گفت و گو
    • اتحادیه‌ها و تشکل‌ها
  • اخبار اقتصادی
  • صنعت و تولید
    • نشان تجاری
  • دانلود نشریه
    • ماهنامه قطعات خودرو
    • ماهنامه دیجی رسانه
    • مطالب قطعات
  • ارتباط باما
  • قطعات و لوازم یدکی
    • قطعات خودرو های سواری
    • قطعات خودرو های سنگین
    • قطعات ماشین آلات راهسازی
  • اخبار خودرو
    • اقتصاد خودرو
    • معرفی و بررسی خودرو
    • فناوری خودرو
    • تاریخ خودرو
    • بازار خودرو
    • خودرو های تجاری
  • گزارش
    • نمایشگاه‌ها و رویدادها
    • مطالب توصیه شده
    • گزارش تصویری
    • قوانین و مقررات
    • آموزش و مهارت
    • مصاحبه و گفت و گو
    • اتحادیه‌ها و تشکل‌ها
  • اخبار اقتصادی
  • صنعت و تولید
    • نشان تجاری
  • دانلود نشریه
    • ماهنامه قطعات خودرو
    • ماهنامه دیجی رسانه
    • مطالب قطعات
  • ارتباط باما
  • قطعات و لوازم یدکی
    • قطعات خودرو های سواری
    • قطعات خودرو های سنگین
    • قطعات ماشین آلات راهسازی
  • اخبار خودرو
    • اقتصاد خودرو
    • معرفی و بررسی خودرو
    • فناوری خودرو
    • تاریخ خودرو
    • بازار خودرو
    • خودرو های تجاری
  • گزارش
    • نمایشگاه‌ها و رویدادها
    • مطالب توصیه شده
    • گزارش تصویری
    • قوانین و مقررات
    • آموزش و مهارت
    • مصاحبه و گفت و گو
    • اتحادیه‌ها و تشکل‌ها
  • اخبار اقتصادی
  • صنعت و تولید
    • نشان تجاری
  • دانلود نشریه
    • ماهنامه قطعات خودرو
    • ماهنامه دیجی رسانه
    • مطالب قطعات
  • ارتباط باما

تخت گاز چینی‌ها در جاده اروپا

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد- نمایشگاه خودروی اروپا مونیخ موسوم به IAA که روز گذشته به پایان رسید، اولین حضور محصولات شرکت چینی ایکس‌پنگ در مونیخ بود. برایان گو، رئیس این شرکت استارت‌آپی و سازنده خودروهای برقی، خودروسازان آشنای چینی زیادی را در این نمایشگاه ملاقات کرده است. به گفته او رقبای چینی چون بی‌وای‌دی و جیلی نیز در این نمایشگاه حضور داشته‌اند.

 

براساس گزارشی از فایننشال‌تایمز، حضور خودروسازان چینی در بزرگ‌ترین نمایشگاه دوسالانه خودروی مونیخ دوبرابر حضور آنها در سال ۲۰۲۱ بوده است؛ به طوری‌که تقریبا دوسوم از فضای این نمایشگاه به محصولات خودروسازان چینی اختصاص داده شده بود.

 

بسیاری از خودروسازان چینی از این نمایشگاه برای رونمایی از مدل‌های جدید و جذاب خود استفاده کردند که هدفشان جلب توجه متقاضیان اروپایی و جداکردن آنها از برندهای آلمانی است که از لحاظ تاریخی، سال‌ها بر این نمایشگاه تسلط داشته‌اند.

ایکس‌پنگ، که اخیرا یک قرارداد ۵میلیارد یورویی برای کمک به فولکس‌واگن، بزرگ‌ترین خودروساز اروپا، در راستای ارتقای فناوری آن شرکت منعقد کرده است، با حضور در نمایشگاه مونیخ اعلام کرد که از سال آینده شروع به فروش خودروهای خود در آلمان، فرانسه و انگلستان خواهد کرد. برای سال‌های متمادی، خودروسازان چینی مهارت خود را با آموختن از رقبای غربی ارتقا داده‌اند؛ مهارتی که از طریق سرمایه‌گذاری مشترک با خودروسازی بین‌الملل شکل می‌گرفت. در همان زمان، چین این شرط‌بندی را انجام داد که باتری‌ها به‌زودی بر فناوری‌های مورد نیاز در راستای کربن‌زدایی حمل‌ونقل جاده‌ای تسلط پیدا خواهند کرد.

اکنون، با رشد سریع بازار خودروهای برقی و با توجه به جمعیت ثروتمند و عاشق خودرو، اروپا به بزرگ‌ترین سنگ محک فعالیت خودروهای برقی چینی در خارج از چین و به هدف اصلی خودروسازان چینی تبدیل شده است. ازآنجایی‌که ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی یا دیزلی تا سال ۲۰۳۵ در پیش است، چینی‌ها فرصتی برای تصاحب بازار با ارائه مدل‌هایی مجهز به فناوری پیشرفته و دارای باتری‌های قوی با قیمت‌های پایین پیدا کرده‌اند. توماس اینگنلات، مدیرعامل برند پولستار، معتقد است با توجه به اینکه دیگران به‌شدت در حال کار هستند، تهدید بزرگی در پیش است. کشورهای دیگر در دسترسی به فناوری پیشرفت کرده‌اند، درحالی‌که خودروسازان قدیمی، برای مدت طولانی این موضوع را نادیده گرفتند. اکنون پس از ماه‌ها لابی بی‌ثمر سیاست‌مداران برای جلوگیری از واردات محصولات چینی، خودروسازان منطقه در حال آماده شدن برای رویارویی با جدیدترین رقبای خود هستند. اکنون زمان جنگ فرا رسیده است.

هاچگس‌ چورتز، رئیس عملیات اروپا در شرکت استلانتیس، دومین خودروساز بزرگ منطقه، معتقد است که باید بسیار مراقب بود. زمانی که صحبت از فناوری جدید می‌شود و کشوری مدت‌ها روی آن فناوری سرمایه‌گذاری کرده است، عدم رقابت شکل می‌گیرد و این موضوع خطرناک است. باید جنگید و به شرایط رقابتی بازگشت.

اما چشم‌انداز جنگ قیمت، یکی از محورهای اصلی رویداد مونیخ است. به باور هاچگس ‌چورتز، استلانتیس سودآورترین شرکت در میان رقباست و اگر سوددهی، بالاتر از بسیاری از رقبا باشد، می‌توان از دیگران پیشی گرفت؛ بنابراین باید برای جنگ قیمت آماده بود. این شرکت حتی در حال بررسی ساخت خودروهای برقی در مناطق ارزان‌تر خارج از اروپا و سپس واردات آنهاست. به گفته او، در برخی از کشورهای دیگر نزدیک به اروپا این ظرفیت وجود دارد.  لوکا دی مئو، مدیرعامل شرکت رنو، نیز معتقد است درحالی‌که قیمت‌ها باید کاهش یابد، تفاوت‌هایی در ویژگی‌های خودروها وجود دارد. او در مورد تفاوت این خودروها می‌گوید، مقایسه‌ای که اغلب بین ام‌جی۴ چینی ارزان‌قیمت و مگان برقی رنو انجام می‌شود، بر تفاوت ۱۰هزار یورویی تمرکز دارد، اما مدل فرانسوی مجهز به باتری قوی‌تر، امکانات سرگرمی بهتر و سرویس‌های نصب‌شده گوگل است و یک خودروی کاملا متفاوت محسوب می‌شود؛ البته قیمت خودروهای برقی باید کاهش یابد، آنها بسیار گران‌قیمت هستند، با این وجود همه افراد به دنبال ارزان‌ترین محصول در بازار نیستند.

مت لی، بنیان‌گذار لیپ‌موتور، معتقد است بسیاری از مصرف‌کنندگان اروپایی نمی‌توانند وسایل نقلیه برقی فعلی را بخرند. بالا بودن قیمت‌ها در سرتاسر قاره حیرت‌انگیز است، بنابراین قیمت‌ها باید کاهش یابد. بااین‌حال، اروپا یکی از گران‌ترین بازارهای خودرو در جهان را دارد و بیشترین تراکم برندهای لوکس یا ممتاز را در خود جای داده است، به‌طوری‌که از ولووی سوئدی تا رنج‌روور انگلستان، مرسدس بنز آلمان، آئودی، بی‌ام‌و و مازراتی ایتالیا را در خود جای داده است. به گفته یکی از مقام‌های پولستار، واضح است که قیمت در طیف محصولات ارزان‌تر بسیار چالش‌برانگیزتر از بخش‌های ممتاز و لوکسی است که پولستار در آن فعالیت می‌کند.

این موقعیت ترسناک نیست، بلکه نوع فناوری‌هایی که به ارمغان می‌آورد، ترسناک‌ است، به‌طوری‌که فناوری‌ها می‌توانند در موقعیتی قرار گیرند که دست‌نیافتنی باشند. به گفته برایان گو، از نظر فناوری، خودروهای چینی بهترین هستند؛ از نظر هزینه، مقیاس، تولید، زنجیره تامین و هر چیزی که امکان تولید محصول رقابتی را می‌دهد، چینی‌ها بهترین هستند. اما همه برندهای چینی دارای جاه‌طلبی نیستند و بسیاری از آنها در مورد چالش‌های ورود به رقابتی‌ترین عرصه دنیای خودرو واقع‌بین هستند. مت لی معتقد است بزرگ‌ترین چالش درحال‌حاضر این نیست که تا سال ۲۰۳۰ چه میزان موفقیت حاصل شود، بلکه باید راهی برای زنده ماندن در این عرصه یافت. به گفته او، توقع مشتریان بسیار زیاد است، بنابراین همه‌چیز باید به‌درستی انجام شود تا رضایت مشتریان جلب شود و آنها این برند را بشناسند و برند بتواند به حیات خود ادامه دهد.

بسیاری از مدیران می‌گویند تصاحب سهم قابل‌توجهی از بازار سال‌ها طول می‌کشد، درحالی‌‌که بازیگران اروپایی درحال رقابت برای بهبود وسایل نقلیه خود برای مقابله با این چالش هستند. به اعتقاد رئیس انجمن خودروسازان اروپا، نباید قدرت و شایستگی شرکت‌های اروپایی و همچنین وفاداری مشتریان را دست‌کم گرفت.

  • تاریخ انتشار : 21 شهریور 1402
  • نظرات : No Comments
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : 94059
  • برچسب ها : اروپا, خودروسازان, خودروی چینی, صنعت خودرو, قطعات خودرو, قطعات خودور
https://ghatatnews.ir/?p=94059
Prevقبلقیمت دلار امروز
بعدیجدی بودن خطر طالبانNext
فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو

مطالب مشابه

انفجار در بندر شهید رجایی بندرعباس؛ «بیش از ۲۸۰ نفر مجروح شدند»

06 اردیبهشت 1404
ادامه مطلب »

طرح «باهم دور ایران بگردیم» با رضایت ۹۶.۵ درصدی مشتریان به پایان رسید

31 فروردین 1404
ادامه مطلب »

انقلاب در دنیای خدمات پس از فروش:

02 فروردین 1404
ادامه مطلب »

“یادمان شهادت حضرت علی (ع) و شب‌های قدر؛ شب‌های بازگشت به خدا و راهیابی به حقیقت”

01 فروردین 1404
ادامه مطلب »

تصمیمات بدون پشتوانه مدیران

01 فروردین 1404
ادامه مطلب »

توان مشورتی بخش خصوصی گره گشایی از کلاف خصوصی سازی صنعت خودرو

01 فروردین 1404
ادامه مطلب »
مشاهده بیشتر
لوازم یدکی
Odm

آخرین اخبار

لزوم رصد و ساماندهی بازار لوازم یدکی خودرو با استفاده از سامانه کد رهگیری
کاهش فروش خودروهای تسلا در اسپانیا در حالی که برندهای دیگر رشد چشمگیری را تجربه کردند
افزایش نسبی فروش خودرو در فروردین ۱۴۰۴؛ رشد ایران‌خودرو و پارس‌خودرو، افت سایپا
لغو محدودیت‌های خرید و فروش حواله و وکالتی خودروهای وارداتی؛ بازگشت آزادی معاملات به بازار خودرو
کاهش فروش ولوو همزمان با افت بازار خودروهای برقی
بازدید مدیرعامل ایساکو و عضو هیات‌مدیره ایران‌خودرو از تعمیرگاه‌های مرکزی و نظارت بر خدمات نوروزی ۱۴۰۴
آمادگی کامل امداد ایران‌خودرو برای خدمات‌رسانی در سفرهای نوروزی و بازگشت مسافران | طرح نوروز ۱۴۰۴
بازدید مدیرعامل ایران‌خودرو از مرکز پاسخ‌گویی و امداد در لحظات تحویل سال
رکورد جدید تحویل ماهانه خودرو در دو سال گذشته شکسته شد
به عصر خلق ماشین‌های علمی تخیلی خوش آمدید
صنعت قطعه سازی خودرو در سالی که گذشت
تحولات قانون‌گذاری در واردات خودرو و قطعات: از لغو محدودیت‌ها تا الزامات جدید
ثبات بازار تایر و کاهش قیمت‌ها در آستانه سال نو
پایان سال کاری ایران‌خودرو با ثبت رکورد تولید ۵۳۸ هزار خودرو
رونمایی از اولین خودروی وارداتی پلاک شده برای جانبازان
جزئیات بیشتر خدمات مراکز معاینه فنی تهران در ایام تعطیلات نوروز
«انویدیا: پیشگام آینده خودروهای خودران»
فرسودگی ناوگان اتوبوس‌های بین‌شهری و راهکارهای نوسازی
حقوق ورودی خودروهای دست دوم ۱۰۰ درصد تعیین شد
اتوبوس های سرگردان پشت در اتاق سیاستمداران
حبس آمارهای خودرویی و کاهش شفافیت در صنعت خودرو
بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو در خردادماه ۱۴۰۴ برگزار می‌شود
ایران‌خودرو در مسیر همکاری با شریک خارجی برای ارتقای کیفیت و توسعه محصولات
هزینه یک میلیارد یورویی تعرفه‌ها برای بی‌ام‌و
افزایش تعداد نمایندگی‌های ایساکو و خدمات گسترده‌تر به مشتریان
شرکت ایساکو دوره آموزشی تخصصی خودروهای برقی را برگزار کرد
چرا استفاده از خودروهای شخصی در تهران افزایش یافته است؟
آغاز تکمیل وجه ۶ خودرو نیسان و تویوتا با اولویت واریز
آمادگی کامل نمایندگی‌های سایپا برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی
افتتاح بیست و دومین نمایندگی رسمی صنایع خودروسازی ایلیا در استان اردبیل
شورای رقابت و قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی
کاهش تورم تولید خودرو در ماه های اخیر
بهتام‌روانکار: آغاز بیست‌ودومین سال فعالیت با رکوردی جدید در فروش
برند فونیکس و دستاورد بزرگ در ایمنی خودرو
چالش‌های دریافت تاییدیه‌های استاندارد برای خودروهای وارداتی به ایران
ایران هر سال به اندازه تلفات جانی زلزله طبس، در تصادفات رانندگی کشته می‌دهد
خدمات جاده‌ای ۲۴ ساعته مدیران خودرو؛ همراه شما در سفرهای نوروزی
اعلام نتایج قرعه‌کشی خودروهای وارداتی
خروج شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو
افتتاح بزرگ‌ترین ایستگاه شارژ خودروهای برقی در تهران
اعتراضات علیه ایلان ماسک و تسلا در آمریکا و آلمان
کوشاخودرو؛ رتبه نخست خدمات فروش خودرو در سال ۱۴۰۳
پویش «نه به تصادف»؛ حرکت ملی برای کاهش حوادث جاده‌ای
گروه صنعتی ایران‌خودرو از طرح خدمات و امداد نوروزی ۱۴۰۴ رونمایی کرد
افزایش خودروهای پلاک شهرستان در تهران و چالش‌های ترافیکی
نمایشگاه بین‌المللی قطعات و لوازم خودرو ۱۴۰۴
تحول در صنعت خودرو: از خاطرات مهندس نعمت‌زاده تا پروژه جدید ایران‌خودرو
افزایش تعرفه خودروهای برقی و آینده مبهم این خودروها در سال ۱۴۰۴
مرکز خودرویی مهدوی موتورز: پیشرو در صنعت خودرو در شمال‌غرب کشور
آغاز پیش‌فروش نوروزی خودروهای سایپا با شرایط ویژه
مشاهده بیشتر

» گروه نشریات

ماهنامه قطعات خودرو

ماهنامه خانه روشن

ماهنامه دیجی رسانه

فصلنامه دیجی راه

» با ما در ارتباط باشید

09129054561
021-33531593

میدان بهارستان، خیابان ظهیر الاسلام، کوچه سلطانی، پلاک 9 واحد ۶

Telegram Instagram Youtube Rtlicons-social-aparat Rtlicons-social-bale

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق به نشریه قطعات خودرو است.نقل فقط با ذکر منبع آزاد است.