امینی‌فر سخنگوی انجمن اسقاط خودرو گفت: اکنون در بخش خودرو‌های سنگین به ازای تولید چهار دستگاه باید یک گواهی اسقاط ارائه‌شده یا معادل ۵/ ۱درصد قیمت یک خودرو پرداخت شود.

 

 

به گفته وی، بیش ‌از ۲۰۰هزار دستگاه خودروی فرسوده دیزلی داریم که در انتظار نوسازی و مشارکت در طرح‌های جایگزینی هستند.

 

 

امینی‌فر گفت: دولت اگر قصد دارد مشکل فرسودگی را حل کند، باید تسهیلاتی را برای مدل‌های دیزلی در نظر بگیرد و با پرداخت وام‌های کم‌بهره، مالکان این خودرو‌ها را به مشارکت در طرح‌های نوسازی هدایت کند.

 

 

سخنگوی انجمن مراکز خودرو گفت: تنها راه نوسازی ناوگان فرسوده، ایجاد مشوق و پرداخت تسهیلات درست و منطقی به مالکان فرسوده‌هاست.

 

 

او گفت: ۳۰هزار دستگاه وسیله نقلیه فرسوده در سال گذشته اسقاط شد که پرداخت پول به ‌جای اسقاط خودرو‌های فرسوده چاره‌ساز نیست.

 

 

 

وی گفت: در‌حال‌حاضر ۵۰۰هزار دستگاه وسایل حمل‌و‌نقل عمومی و کامیون فرسوده در کشور وجود دارد.