جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

لادا با ترمز هوای روی سقف

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، حالا و پس از گذشت ۴۰ سال شما شاهد خودروهایی همچون زنوو TSR-S هستید که دارای بال عقب بزرگ است. این بال عقب بی‌وقفه در هنگام عبور از پیچ‌ها زاویه و جهت خود را تغییر می‌دهد تا راندمان آئرودینامیکی خودرو بهبود یابد. البته آئرودینامیک فعال فقط برای سریع‌تر رفتن در پیچ‌ها اختصاص ندارد. این ویژگی همچنین می‌تواند باعث توقف مؤثرتر خودروها شود و مثال بارز آن نیز بوگاتی ویرون و شیرون هستند. این ترمزهای هوایی در بخش پشتی خودرو و معمولاً روی بال نصب می‌شوند؛ اما یکی از کانال‌های یوتیوبی فکر می‌کند ترمزهای هوایی بکار رفته در هایپرکارها خیلی کوچک هستند!

اگر با کارهای گاراژ ۵۴ آشنایی داشته باشید حتماً می‌دانید که با چه چیزی طرف هستیم! اگر هم آشنا نیستید پس اجازه دهید تعریف مختصری از کارهای این کانال داشته باشیم.

گاراژ ۵۴ آزمایش‌های بسیار عجیب‌وغریبی روی خودروها به ویژه لاداها انجام می‌دهد. همچنین این کانال یوتیوب به سؤالاتی پاسخ می‌دهد که هیچ‌کسی نپرسیده است! در جدیدترین ویدئوی گاراژ ۵۴ یک دستگاه لادا ۱۶۰۰ را می‌بینیم که از سقفش به عنوان ترمز هوایی استفاده شده است!

آن‌ها با استفاده از اره‌های مخصوص، ماشین‌های جوش و برخی قطعات دیگر چنین ترمزی را ابداع کرده‌اند. محصول نهایی سرگرم کننده به نظر می‌رسد. گاراژ ۵۴ چندین تست ترمز را نیز با این خودرو انجام می‌دهد.

یکی از مجریان هم می‌گوید در زمان فعال بودن ترمز هوایی هوای داخل کابین سرد بوده است. خب واضح است که سقف هم به عنوان ترمز عمل کرده است و از طرفی نیز باعث ورود هوای سرد به کابین شده است.

اما به نظر می‌رسد این ترمز هوایی عجیب تا حدی مؤثر عمل کرده است هرچند ریسک جدا شدن سقف در سرعت‌های بالاتر وجود دارد. مجری می‌گوید هنوز آزمایش‌های تیم تمام نشده است و به زودی ویدئوی دیگری در این خصوص منتشر خواهند کرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار