به گزارش قطعات خودرو به نقل از ایسنا : شرکت مشاوره آمریکایی الیکس پارتنرز اعلام کرد برندهای خودروسازی چینی در مسیری قرار دارند که با توجه به تسلط فزاینده در خودروهای الکتریکی، بیش از ۵۰ درصد از خودروهای فروختهشده در بازار داخلی سال جاری را به خود اختصاص دهند.
این اولین باری است که خودروسازان چینی اکثریت سهم بازار خودروی چین و بزرگترین بازار جهان را در اختیار دارند.
بازار خودروی چین در چهار دهه گذشته، تحت تسلط برندهای معتبر جهانی مانند فولکسواگن و تویوتا بوده است که در سرمایهگذاری مشترک با شرکای چینی فعالیت میکنند؛ اما قیمتهای رقابتی، عرضه سریعتر مدلهای جدید و ظهور خودروسازان برقی داخلی پویایی برندهای خودروی ساخت چین را تغییر داده است.