به گزارش قطعات خودرو به نقل از پایگاه خبری اتومبیل، سود کارخانه بین ماه ژوئیه تا سپتامبر معادل ۷۸۸میلیون و ۷۵۰هزار دلار بوده است. این کارخانه تابستان گذشته با پشت سر گذاشتن تسلا، پرفروشترین خودروهای چینی خودروساز الکتریکی جهان شد. وارن بافت، سرمایهگذار مشهور آمریکایی، از سهامداران اصلی BYD است.
این کارخانه ادعا میکند همه قطعات ماشین بهجز لاستیک و شیشهها را خودش تولید میکند و اکنون میخواهد محصولاتش را به بازار اروپا صادر کند. روزنامه انگلیسی فایننشالتایمز به بهانه حضور BYD در نمایشگاه پاریس در گزارشی از نگرانی خودروسازان اروپایی از رقابت با خودروسازان چینی خبر داده است.
تحلیلگران بازار خودرو به این روزنامه گفتهاند حضور خودروسازان چینی باعث خواهد شد ترکیب بازار اروپا در ده سال آینده کاملا تغییر کند. بهجز BYD، شرکتهای چینی MG، گریتوال و نیو هم به دنبال فروش محصولاتشان در اروپا هستند. مدیران این کارخانهها میگویند فعلا سودآوری برایشان مهم نیست و در مرحله اول فقط میخواهند رضایت مشتری اروپایی را جلب کنند.
قیمت ارزانتر و ارائه امکانات بیشتر دو ابزار مهم خودروهای چینی برای رقابت با خودروسازان اروپایی است. از سوی دیگر گمنامی در بازار اروپا و روابط شکننده سیاسی بین اتحادیه اروپا و چین از جمله مشکلات خودروسازان چینی است.