به گزارش قطعات خودرو به نقل از ایسنا : تعدادی از مشتریان طی چند هفته اخیر نسبت به تاخیر در ارسال دعوتنامه خودروهای شاهین به جهت تکمیل وجه، ابراز گلایهمندی کردهاند؛ در این رابطه مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، ارتقا و ایجاد تغییرات و طولانی شدن فرآیندهای مربوطه در خودروی شاهین را علت این تاخیر در ارسال پیامکها اعلام کرد.
طی یکی دو هفته اخیر، تعداد زیادی از مشتریان خودروی شاهین در تماسهای متعدد اعلام کردهاند که در فروشهای یکپارچه خودروها، نوبت تخصیص در مردادماه داشتهاند اما هنوز حتی پیامک برای تکمیل وجه از سوی سایپا دریافت نکردهاند.
طبق آخرین اطلاعات اخذشده از یکی از این مشتریان، وی تصریح کرد: در مراجعه حضوری به شرکت سایپا پاسخ شنیده است که در پی اعتراض و گلایه مشتریان از این تاخیر، تعداد محدودی از خودروهای شاهین فاکتور و پلاک شدهاند، تعدادی فاکتور شده اما بالغ بر ۲۰ روز است که شمارهگذاری نشدهاند؛ تعداد کثیری از خودروها هم که اصلا فاکتور نشدهاند.
در این رابطه، محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، اظهار کرده است: گلایهمندیها از حدود سه هفته گذشته پیش آمده است؛ چرا که از ابتدای تیرماه، خودروی شاهین با سیستم تعادل ترمز پایهدار ESD تولید میشود.
وی ادامه داد: این سیستم جدید که روی خودروی شاهین (دندهای و اتوماتیک) نصب شده است، سبب شد ابتدا برای اخذ قیمت آن اقدام مجدد کنیم و سپس عرضه صورت گیرد؛ بنابراین فرآیند عرضه کمی طولانی شد. از سوی دیگر باید جریمه تاخیر هم به مشتریان پرداخت میکردیم که منجر به نارضایتیها شد.
تیموری خاطرنشان کرد: در نهایت ما قید افزایش قیمت (به سبب ارتقای محصول) را زدیم تا مجبور به پرداخت جریمه تاخیر مازاد نباشیم.؛ هفته گذشته حدود ۴۲۰۰ دستگاه شاهین تحویل داده شده است.