به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، سایت رسمی میتسوبیشی اعلام کرد که تولید هاچبک میراژ برای بازار ژاپن متوقف شده است. در بیانیه این شرکت آمده است: “از آنجا که تولید میراژ متوقف شده است، ممکن است در ارائه رنگهای بدنه، آپشنها و… قادر به پاسخگویی به درخواست مشتریان نباشیم.”
توقف تولید این مدل تعجبی ندارد، چون اکثر خودروسازان در حال کنار گذاشتن محصولات کوچکتر خود و افزایش تولید مدلهای محبوب کراساوور و شاسی بلند هستند.
در سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۲ هزار میتسوبیشی میراژ در ایالات متحده به فروش رسید که نشانگر رشد نسبت به سال ۲۰۲۰ بود، اما نسبت به دوران پیش از کرونا کمی افت داشت. فروش این مدل هرگز از ۲۷ هزار دستگاه بالاتر نرفت، اما از سال ۲۰۱۵ به طور پیوسته بیشتر از ۲۰ هزار نسخه از آن به فروش رسیده است.
با این حال، آمار فروش میراژ در سال ۲۰۲۲ افت کرد و این خودروساز در ۹ ماهه اول سال کمتر از ۱۳۰۰۰ دستگاه از این مدل را به فروش رساند. ممکن است آمار فروش این هاچبک در سه ماهه پایانی ۲۰۲۲ به ۲۰۰۰۰ نسخه نزدیک شود، اما بعید است از آن عبور کند.
میتسوبیشی نسل ششم میراژ را در سال ۲۰۱۲ روانه بازار کرد، که مدل ۲۰۱۴ آن در آمریکا عرضه شد. میراژ در این مدت دو بار فیسلیفت شده است که جدیدترین آن ها در سال ۲۰۱۹ اتفاق افتاد و امکانات فنی و ایمنی را به آن اضافه کرد، اما شرکت ژاپنی تلاش چندانی برای مدرن کردن بدنه و کابین این مدل انجام نداد.
ناجی میراژ قیمت ۱۷۲۹۰ دلاری مدل پایه ۲۰۲۳ است. همچنین مصرف سوخت ترکیبی آن ۳۹ مایل در هر گالن است، گنجایش پنج نفر را دارد و با گارانتی ۱۰۰ هزار مایلی برای پیشرانه عرضه میشود.
در حالی که میتسوبیشی تولید این مدل را فقط در ژاپن متوقف کرده است، اما احتمالاً این آغازی برای پایان میراژ باشد.
در سال ۲۰۱۸، شایعاتی مبنی بر تبدیل میراژ به یک کراساوور منتشر شد، اما این شایعات با گزارشهای قبلی مبنی بر اینکه این شرکت قصد دارد این مدل را به عنوان یک هاچبک کامپکت نگه دارد، در تضاد بود.
فروش میراژ همچنان خوب است، اما یک مدل قدیمی است که گویا به این زودی شاهد جایگزینی برای آن نخواهیم بود.