جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

حمل مشترک محصولات ایران‌خودرو و سایپا آغاز شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از «اخبار خودرو»،شرکت ایسیکو به‌عنوان متولی حمل‌ونقل و لجستیک گروه صنعتی ایران‌خودرو، برای نخستین‌بار محصولات ایران‌خودرو و سایپا را به‌صورت مشترک از تهران به‌نمایندگی‌های مختلف سراسر کشور حمل کرد. در چارچوب تفاهم‌نامه‌ای که بین ایران‌خودرو و سایپا در زمینه حمل محصولات این دو خودروسازی بزرگ کشور به‌امضا رسیده است، نخستین محموله مشترک از تهران به‌نمایندگی‌های شهرهای اردبیل، ارومیه و مشهد ارسال شد.

حسین محمدی، مدیرعامل شرکت مهندسی خدمات صنعتی ایران‌خودرو (ایسیکو) در حاشیه این رویداد گفت: «با توجه به‌توافقات صورت‌گرفته برای حمل بهتر و سریع‌تر محصولات تولیدی دو خودروساز بزرگ کشور، از ظرفیت‌های حمل و لجستیک هر دو شرکت به‌صورت مشترک استفاده خواهد شد.» وی افزود: «در کنار حمل خودرو، طرح‌های دیگری مانند حمل قطعات یدکی و بدنه برای سایت‌های تولیدی و نمایندگی‌های مجاز دو خودروساز نیز در دستور کار قرار دارد.»

 

مدیرعامل ایسیکو تاکید کرد: «این طرح مزایای متعددی مانند کاهش هزینه‌های حمل، افزایش سرعت تحویل و استفاده بهینه از ظرفیت‌های خالی ناوگان لجستیک را در بر دارد.» محمدی افزود: «ایسیکو درحال‌حاضر محموله‌های سایپا یدک را نیز حمل می‌کند و با توجه به‌این‌که ناوگان لجستیک ایران‌خودرو ظرفیت و توان حمل جاده‌ای خیلی خوبی دارد، از امکانات لازم برای حمل خودروهای سایپا برخوردار است و در مقابل ایران‌خودرو هم افزون بر امکانات ریلی خود از ظرفیت‌های ناوگان ریلی سایپا برای حمل محصولاتش استفاده خواهد کرد.»

 

کاهش هزینه در زنجیره ارزش خودرو با اتحاد استراتژیک

درهمین راستا، قائم‌مقام توسعه و تولید ایران‌خودرو، توسعه همکاری میان دو خودروساز بزرگ کشور را سبب هم‌افزایی در خدمات‌رسانی بهتر به‌مشتریان و کاهش قیمت تمام‌شده تولید و عرضه محصولات مترقی دانست و با اشاره به‌تشکیل کارگروهی توسط مدیران عامل این دو خودروساز با هدف پیگیری عملیاتی‌سازی زمینه‌های همکاری مشترک، اظهار کرد: «توافقات ایران‌خودرو و سایپا در حال تعمیم به‌مواردی همچون تامین و خرید مواداولیه و قطعات است که موجب کاهش قابل توجه هزینه‌های خرید می‌شود.

 

همکاری در زمینه لجستیک نیز موجب کاهش قیمت تمام‌شده و بهبود خدمت‌رسانی می‌شود. همچنین مرکز مهندسی و تحقیقات مشترک و تکنوسنتر درحال شکل‌گیری است که می‌تواند توفیقات خوبی را برای هر دو شرکت در جهت جلب رضایت و منافع مشتریان رقم بزند.» کیانوش پورمجیب افزود: «در زمینه خدمات پس از فروش و امدادرسانی به‌مشتریان نیز جلسات بسیار خوبی داشتیم و تفاهم کردیم تا دو نمایندگی با لوگوی مشترک را برای شروع افتتاح کنیم که این اقدام سبب هم‌افزایی در خدمات پس از فروش خواهد شد و همچنین هم‌افزایی در امدادخودرو نیز در دستور کار قرار دارد که درحوزه ارزان‌سازی خدمات بهینه نیز موثر خواهد بود.»

 

تکمیل زنجیره تولید خودرو در همکاری دوجانبه

مدیرعامل شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو نیز دراین‌باره گفت: «با تحقق برنامه اتحاد استراتژیک بین شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی ایران‌خودرو و گروه خودروسازی سایپا، علاوه‌بر سرعت گرفتن برنامه‌های توسعه‌ای دو خودروساز بزرگ، زنجیره تولید خودرو در کشور نیز متحول خواهد شد و تکامل خواهد یافت.» احمد رویایی با اشاره به‌استفاده از ظرفیت‌های دو خودروساز براساس این تفاهم مشترک اظهار کرد: «تقویت صنعت‌خودرو کشور و کاهش قیمت تمام‌شده و ارتقای کیفیت، از تاکیدات اصلی دو مدیرعامل به‌شمار می‌رود. در این راستا، تکمیل زنجیره تولید و هم‌گامی با تکنولوژی پیشرفته و رفع تحریم‌های ظالمانه از اهداف این همکاری مشترک است که در جلسات میان مدیران عامل بر آن تاکید شد.»

 

وی با اشاره به‌اهمیت این همکاری در توسعه صنعت‌خودرو یادآور شد: «درجلسات کارشناسی نیز نقاط مشترک همکاری فی مابین احصا و در نهایت 6 تفاهم‌نامه میان شرکت‌های زیرمجموعه ایران‌خودرو و سایپا تنظیم شد.» مدیرعامل شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو خاطرنشان کرد: «این تفاهم‌نامه‌ها میان شرکت‌های مهرکام پارس و پلاسکوکار، درخشان‌ساز و پلاسکوکار، چدن و مالیبل، ریخته‌گری آلومینیوم و مالیبل، مهرکام پارس و سایپا آذین و نیز حمایت‌گستر و لیزینگ رایان سایپاست که در مسیر انعقاد قراردادهای نهایی پیش می‌رود.»

 

وی با اشاره به‌اهداف توسعه همکاری ایران‌خودرو و سایپا اظهار کرد: «تولید اقتصادی محصولات و قطعات از طریق خطوط ظرفیت خالی شرکت‌ها، توسعه هسته‌های اکتساب فناوری در زنجیره ساخت، تامین قطعات و تجهیزات و خدمات در صنعت‌خودرو، مدیریت و بهره‌برداری بهینه، استفاده از منابع و دارایی‌ها با هدف کاهش قیمت تمام‌شده قطعات، ارتقای فناوری و تکنولوژی عملیاتی تولید از طریق به‌اشتراک گذاشتن تجارب و ظرفیت‌های مهندسی و نیز افزایش عمق ساخت داخل قطعات و مجموعه‌ها با هدف ارتقای کیفیت و کاهش ارزبری محصولات از جمله این اهداف است‌.»

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار