جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

خودروسازان محصولاتشان را برای آزمون جاده‌ای نمی‌برند

به گزارش قطعات خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان – شهریوری می‌گوید: ساخته شدن مرکز ملی آزمون‌های جاده‌ای می‌تواند میلیون‌ها دلار ارزآوری برای کشور داشته باشد و جان هزاران نفر را نجات دهد.

شهریوری گفت: هر خودرویی که بالای پنج هزار تیراژ دارد باید ۲ بار در سال تست‌های ایمنی و کیفیت را بگذراند و هر خودرویی که کمتر از پنج هزار تیراژ دارد، باید حداقل یک بار در سال تست انجام دهد. هزینه‌های کامل برای یکبار تست خودرو ۴۰۰ هزار یورو است.

 پس از آنکه در ابتدای ۶ ماهه دوم سال ۹۷ از راه اندازی فاز اول مرکز آزمون جاده‌ای خودرو خبر داده شد در سال ۹۸، هم فاز اول این پروژه ملی افتتاح نشد و هم اینکه شرکت مجری پروژه تعطیل شده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور در روزهای گذشته اعلام کرده بود که در حادثه تصادف ۵۸ خودرو در بهبهان که منجر به فوت ۴ نفر و زخمی شدن ۴۱ نفر شد، ایربگ هیچ خودرویی باز نشد.

هادیانفر گفت: چرا ارابه مرگ تولید می‌کنیم؟ چرا استاندارد‌ها کنترل نمی‌شود؟ چرا وزارت صمت کنترل نمی‌کند؟ حتماً باید خودروساز‌ها در این حادثه به مراجع قضائی معرفی شوند. اینکه بگوییم رانندگان در حادثه بهبهان دقت نداشته‌اند درست است، اما سازمان‌های مربوط چه نقشی داشتند؟

آزمون جاده‌ای خودرو، مسیر‌های بازسازی شده و شبیه سازی شده از جاده‌ها و خیابان‌هایی است که یک خودرو در طول عمر در آن‌ها تردد خواهد کرد. خودروساز زمانی که خودرویی را می‌سازد آن را در این آزمون‌های جاده‌ای تست می کند که این تست‌ها انواع مختلفی مانند تست سرعت، تست ترمز، تست صدا، ترافیک شهری، آفرود و … است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *