به گزارش قطعات خودرو به نقل از ایسنا، گروه کمپین محیطزیستی «حملونقل و محیطزیست (T&E) » اعلام کرد که نیکل و لیتیوم کافی برای تولید ۱۴ میلیون خودروهای الکتریکی در جهان در سال ۲۰۲۳ وجود دارد، بنابراین اروپا باید مواد خام بیشتری را برای دور شدن سریعتر از نفت تامین کند. نیکل و لیتیوم کافی برای تولید ۱۴ میلیون خودروی الکتریکی در سال ۲۰۲۳ وجود دارد.
نتایج بررسیها نشان داد که حداکثر حجم جهانی نیکل و لیتیوم در سال ۲۰۲۵ برای تولید ۲۱ میلیون از خودروهای الکتریکی در سطح جهان کافی است. T&E گفت: به استثنای نیکل روسیه، باید مواد خام کافی برای ۱۹ میلیون خودروی الکتریکی در سال ۲۰۲۵ وجود داشته باشد.
فروش جهانی خودروهای الکتریکی بیش از دو برابر شده و در سال ۲۰۲۱ از دو میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۰ به ۴.۲ میلیون دستگاه رسیده است.
شرکت مشاوره خودرو LMC پیشبینی کرده است که فروش جهانی خودروهای برقی در سال ۲۰۲۳ به ۹ میلیون و در سال ۲۰۲۵ به ۱۴.۲ میلیون برسد.
قیمت مواد باتری خودروهای برقی طی سال گذشته افزایش یافته است و نیکل رکوردهای جدیدی را پس از حمله به اوکراین شکست زیرا روسیه یکی از تولیدکنندگان عمده نیکل است.
برخی از تحلیلگران نسبت به تنگناهای کوتاهمدت در تامین باتری هشدار دادهاند زیرا صنعت خودروسازی به سرعت تولید خودروهای بدون آلایندگی را سرعت میبخشد که میتواند مازاد تولید را نیز به دنبال داشته باشد.
T&E گفت رقابت برای لیتیوم و نیکل شدید است و خاطرنشان کرد که چین و ایالاتمتحده برای اطمینان از دسترسی به این مواد خام تلاش کردهاند. اروپا باید از این روند پیروی کند و آژانسی را برای تضمین تامین «فلزات حیاتی با منابع پایدار» ایجاد کند.
جولیا پولیسکانووا، مدیر ارشد T&E گفت: اکنون زمان تمرکز بر تامین مواد خام پایدار مورد نیاز این قاره برای استقلال انرژی و آیندهای سبز است.