به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، این دغدغه یا اضطراب پیمایش باعث شده است سازمان محیطزیست آمریکا همراه با آمار و ارقام آلایندگی و مصرف بهینه، «تخمین پیمایش» را هم لحاظ کند. یکی از فاکتورهای خرید خودروهای برقی، پیمایش بالا به ازای هر بار شارژ است. هرچند که اکثر مردم دنیا روزانه چندصد کیلومتر نمیپیمایند و باتری خودروها در مسافرتهای شهری به سرعت خالی نمیشود اما هیچکس دوست ندارد با هشدار خالی شدن باتری و در راه ماندن و کمک خواستن روبهرو شود.
هرچقدر شبکه جایگاههای شارژ عمومی خودرو گسترش بیشتری پیدا میکند، از اضطراب پیمایش کاسته میشود و با فناوریهای جدید مدت زمان لازم برای شارژ باتری خودرو کاهش پیدا میکند.
خودروهای برقی به سامانههای اینفوتینمنت (صفحه نمایش روی داشبورد که علاوه بر صوت و تصویر، با اتصال به اینترنت امکان استفاده از اپلیکیشنها را فراهم کرده است) مجهز هستند که نزدیکترین جایگاههای عمومی شارژ را با توجه به میزان شارژ باقیمانده در باتری خودرو میسنجند و روی صفحه نمایش نشان میدهند.
روزگاری که فقط چند مدل خودروی برقی در بازار دنیا وجود داشت گذشته و اکنون هر خودروساز در دنیا یا مدلهای مختلف برقی را عرضه کرده و یا روی آن کار میکند، از خودروهای کوچک با امکانات کم گرفته تا خودروهای پرتجمل و گران.
قوای محرکه این خودروها از تک موتور گرفته که نیرو را به محور جلو اعمال میکند تا چند موتوره که نیرو را به طور مستقل به چرخها منتقل میکند متفاوت است.
خودروهای برقی در انواع سگمنتها هم حضور دارند؛ از سدان پرتجمل گرفته تا هاچبک، کراساوور، پیکاپ و وانت. بر این اساس وبسایت ایسیکارز جدولی از خودروهای برقی منتشر کرده که در آن میزان پیمایش، قدرت اسب بخار و قیمتشان با هم مقایسه شده است.
این جدول بر اساس بالاترین میزان پیمایش رتبهبندی شده است. طبق جدول مذکور، ایر لوسید با حداکثر پیمایش ۵۲۰، تسلا مدل اس با پیمایش ۴۰۵، آئودی ایترون اس (Audi e-tron S) با حداکثر پیمایش ۳۷۲ و مرسدس بنز ای کیو اس ۴۵۰ نیز با پیمایش ۳۵۰ در صدر جدول قرار دارند.