جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

چین فاتح بازار خودروهای برقی در جهان خواهد بود؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودرو بانک، در سال ۲۰۲۱، شرکت‌های چینی ۳.۳ میلیون خودرو برقی در چین به فروش رساندند، که نسبت به ۱.۳ میلیون در سال ۲۰۲۰ و ۱.۲ میلیون در سال ۲۰۱۹ بیشتر بود. فروش خودروها در جهان در ۱۱ ماه اول سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۶۹ درصد افزایش داشته ‌است و چین در این رشد جهانی پیشتاز بوده ‌است.

در سال ۲۰۲۱، BYD تقریباً ۶۰۴ هزار خودروی برقی از جمله خودروهای سواری، اتوبوس، کامیون، و لیفتراک به فروش رساند و پیشتاز صنعت فناوری‌های جدید در چین شد. تسلا با فروش حدود ۲۴۰ هزار خودرو که تقریباً ۲۶ درصد از فروش کلی جهانی آن‌ها را شامل می‌شود در جایگاه دوم قرار گرفت.

BYD تحت تنها خودروساز برقی در چین نیست بلکه نیو، وولینگ، هوآوی، بایدو، جیدو و بیش از ۲۰۰ شرکت دیگر همگی در حال تلاش هستند تا بخشی از این بازار را از آن خود کنند.خودرو برقی چینی

نیو NIO یک کارخانه بزرگ در مرکز چین افتتاح کرده است و برنامه‌هایی برای افتتاح یک کارخانه دیگر در نزدیکی آن دارد. استارت‌آپ اکسپنگ نیز یک کارخانه مونتاژ بزرگ و یک کارخانه تولیدی را در نزدیکی یکدیگر افتتاح کرده است.

جیلی و غول فناوری بایدو ۴۰۰ میلیون دلار را به سرمایه‌گذاری مشترک جیدو تخصیص داده‌اند. این سرمایه‌گذاری صرف تحقیق و توسعه و تولید انبوه خواهد شد.

تسلا نیز ۱۸۸ میلیون دلار برای توسعه ظرفیت کارخانه شانگهای سرمایه‌گذاری کرده است تا جایگاه خود در این بازار آسیایی را تقویت کند.

اما منتقدان مدعی هستند که تصور پیشتازی چین در بازار خودروهای برقی یک قضاوت زودهنگام است. شاید این غول آسیایی در زمینه فناوری‌ و تولید خودروهای برقی قدرت زیادی داشته باشد، اما این بدان معنا نیست که محصولاتش مورد رضایت جهانی قرار خواهند گرفت.

برندهای چینی ابتدا باید با برندهای تجاری بزرگی مانند تویوتا و جنرال موتورز رقابت کنند تا بتوانند بازار خودروهای برقی با سطح انتظارات بالا را به سلطه خود درآورند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار